Gå til innhold

Er mann på 28, arbeidsløs og jomfru

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke til en dritt i livet. Er 28 år gammel, har aldri ligget med en jente, er fra distrikts-Norge, der jeg er født og oppvokst. Jeg har avbrutt min utdannelse fordi jeg var håpløs på studiet. Er arbeidsløs og bor hos foreldra av økonomiske årsaker, og har ikke håp om å få jobb eller dame. De fleste karer og jenter fra skoleklassen min bor i Oslo/Bergen/Trondheim og jobber som leger/tannleger/ingeniører/lærer osv, fått seg bra samboer, leilighet og alt det der.... Vi er bare en liten gjeng som fortsatt bor i området, og vi er alle jomfru og singel og arbeidsløse/vikarer i drittjobber og gir faen i livet... Det er bare så vondt, når man vet om alle de fristelsene og godene som finnes i dette landet, og hvor godt liv man kan få i et land som Norge, og idag.... 

Anonymkode: 641fa...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gjøre noe med det? Har du gitt opp så har du ikke rett til å klage.

Anonymkode: 407e8...1c6

• Liker 18
Skrevet

Flytt. Du kan alltids flytte tilbake igjen om det ikke funker. Hva har du å tape?

Anonymkode: eaf85...4cd

• Liker 8
Skrevet

Skaff deg selvtillit først og fremst. Start der, jobb med deg selv!

• Liker 12
Skrevet

Alt dette kan du gjøre noe med. 

Anonymkode: 7623a...a9d

• Liker 8
Skrevet

Start med å endre holdningen din overfor kvinner. Skaff deg en ordentlig jobb som en ekte mann (ikke under 500k), kle deg pent, flash litt med lommeboka, bygg muskler, la skjegget gro, skaff deg selvtillit, stell deg, så skal du se at kvinnene kommer etter deg.

Anonymkode: 5a8bd...348

• Liker 3
Skrevet

jeg mener ikke være dum eller vanskelig, men jeg vil poengtere noe. i mine bransjer skriker vi etter å få nok folk. det er supermanko på sjåfører, vi sliter som fanden med å få nok folk på bergingsbilene. det er supermanko på vektere, vi utdanner ganske heftig for tiden. men, det betyr at man må være villige til å kanskje flytte litt for en tid. det er ikke til å komme utenom at man må bevege seg mot der jobbene er. 
og jeg fokuserer på jobbene, for i min verden er jobb viktigere enn piker, vin og trallala. det andre kommer etterpå, jeg mener bestemt at alle blir lykkeligere av å være selvforsørget og ha en klar oversikt over hva man har av penger fra måned til måned. 
da blir det for meg litt sært når jeg selv hver eneste dag leter etter folk til å gjøre jobbene, og så sitter folk og klager på at det ikke er jobber der de er. ja, det krever satsing og det krever litt risiko, men gevinsten er verd det - og la meg poengtere at jeg er veldig klar over at det ikke er like lett for alle! fysiske og psykiske begrensinger er frustrerende for mange, jeg har dyp respekt for de som sitter vanskelig til pga slike situasjoner. 
uansett, om du fokuserer på det enkle først så er jeg ganske sikker på at livslykke fort lokker til seg et forhold. jeg er også av den troen at forhold skal kjempes litt for, for da vet man hvor verdifullt det man faktisk har er. 

• Liker 20
Skrevet

Se på hva det koster å leie i andre byer, hva finnes av jobber på disse plassene. Du får det ikke bedre av å være der du er nå. Du må komme deg bort fra det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Start med å endre holdningen din overfor kvinner. Skaff deg en ordentlig jobb som en ekte mann (ikke under 500k), kle deg pent, flash litt med lommeboka, bygg muskler, la skjegget gro, skaff deg selvtillit, stell deg, så skal du se at kvinnene kommer etter deg.

Anonymkode: 5a8bd...348

Tyst med deg din uvitende sjåvinist

Anonymkode: eaf85...4cd

• Liker 13
Skrevet

slutt å klage og ta tak i livet ditt. Alle har noe de er god til. Så passet du ikke til den utdannelsen du startet på, det var synd, men det finnes da nok av andre ting du kan være god til. Tenk etter hva du kan trives med, og se om du kan finne en jobb/utdannelse som kan passe med det. Kom deg opp av stolen og gjør noe aktivt. Er det ikke jobb/utdanning å ta der du bor så får du flytte på deg, slik de andre har gjort. Noen passer til å være ingeniører, noen passer til å jobbe i barnehage eller på sykehjem. Begynner du å jobbe i kassa på en butikk kan du etter hvert ta fagbrev og jobbe deg opp i systemet. Liker du å game kan kanskje noe datarelatert være en retning som kan passe for deg? Eller hva med håndverksyrker? De skriker etter dyktige folk! Eller sjåfører som er nevnt over, om det er noe du kunne trives med. Det eneste som er feil å prøve er å ikke prøve noen ting.

Anonymkode: 7d8e3...333

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke akkurat vanskelig å få jobb? Du kan jo begynne der.

Anonymkode: 34fc1...19f

• Liker 1
Skrevet

Kanskje litt teit å anbefale det, men når man bor i Norge så har man alltids muligheten til å finne en å dele livet med i land som ikke er så godt økonomisk stilt. Det vil ikke være lett å finne en norsk kjæreste med utgangspunktet ditt.

Først må du få deg en fast jobb da.

Anonymkode: b5b32...468

Skrevet

Mann (28) er:

• Jomfru
  • Ikke utdannet
  • Arbeidsledig
  • Bor hjemme

Er det flere ting som skal på listen? Spiller du videospill i 14 timer dagen også kanskje? 

Poenget mitt er at uansett om vi snakker romantisk, vennskapelig eller profesjonelt. Hvorfor skal noen velge deg? Du selv velger jo ikke deg.

Beklagelig å høre at livet ditt er på avveie. Men du selv må fikse dine mangler og problemer og gjøre noe med de selvutnevnte punktene dine. I 2021 kan du faktisk gjøre hva som helst, du må bare velge.

• Liker 9
Skrevet
9 hours ago, CMHuser said:

Skaff deg selvtillit først og fremst. Start der, jobb med deg selv!

Utrolig merkelig at folk tror det der funker. Selvtillit kommer av mestring av omgivelsene, man kan ikke bare sitte der og tenke seg til det. Skal TS klare dette må han legge følelsene fullstendig til side og bare gjøre arbeidet, ikke vente til han har selvtillit. 

Anonymkode: 3bffe...a65

• Liker 14
Skrevet

Ikke alle kan få dame. Damer er for vinnere.

Fokuser heller på andre ting i livet fremfor å sammenligne deg med vinnere. Det er lite konstruktivt. Finn andre ting å glede deg over i livet.

Anonymkode: ba876...239

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle kan få dame. Damer er for vinnere.

Fokuser heller på andre ting i livet fremfor å sammenligne deg med vinnere. Det er lite konstruktivt. Finn andre ting å glede deg over i livet.

Anonymkode: ba876...239

du er tydeligvis ikke blant de vinnerne hører jeg?

• Liker 2
Skrevet

Hva med å starte med å finne ut hva din fremtid skal inneholde av studier, jobb og hva du liker gjøre og som gir deg noe å se frem til hver dag. Derfra kan du få orden på hverdagen din og bygge deg et liv som gir deg noe.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Får ikke til en dritt i livet. Er 28 år gammel, har aldri ligget med en jente, er fra distrikts-Norge, der jeg er født og oppvokst. Jeg har avbrutt min utdannelse fordi jeg var håpløs på studiet. Er arbeidsløs og bor hos foreldra av økonomiske årsaker, og har ikke håp om å få jobb eller dame. De fleste karer og jenter fra skoleklassen min bor i Oslo/Bergen/Trondheim og jobber som leger/tannleger/ingeniører/lærer osv, fått seg bra samboer, leilighet og alt det der.... Vi er bare en liten gjeng som fortsatt bor i området, og vi er alle jomfru og singel og arbeidsløse/vikarer i drittjobber og gir faen i livet... Det er bare så vondt, når man vet om alle de fristelsene og godene som finnes i dette landet, og hvor godt liv man kan få i et land som Norge, og idag.... 

Latskapen lenge leve. Slutt å synes synd på deg selv, og gjør noe med det

Anonymkode: a1fe5...60c

Skrevet

Du er jo fri til å kunne gjøre akkurat hva du vil! Drit i damer, det kommer etter hvert. Søk jobber i hele landet, butikk, lager, kontor, hva enn du føler for. Det må jo være greit å ha så lite forpliktelser at du kan flytte hvor som helst. Start med jobb eller studier, skaff deg en grei plass å bo. Også tar du det derfra. 

Anonymkode: 1f5c5...857

• Liker 4
Skrevet

Fokus på jobb eller skole først. Det er nøkkelen til alt. Flytt om det trengs. 

Anonymkode: 4b253...6dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...