Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innhold hittil er:

-Vanlige toalettsaker

-Undertøy, inkludert amme-bh og store truser

-Lette, ledige klær med behagelig passform og i mørke farger. (Inkludert nattklær og joggebukse for gravide med god plass til magen)

-Slippers til dusjen og gode joggesko til å ellers gå rundt i.

-Litt klær til baby (body, strømpebukse/vanlig bukse,et hentesett og lue)

-Et lite kosedyr/koseklut til baby

-Smokk til baby 

-Drikkeflaske

-Resorb druesukker og havrekjeks

-En pose smågodt til barseltiden

-Mobil, mobillader og headsett

-MAM ammekompresser, ammeinnlegg og salve til såre brystvorter

-En pakke våtservietter

-Nattbind

-Scheriproct hemoroidekrem (er plaget av hemoroider fra før, regner med det bare blir verre etter fødsel)

-Intimvask

-Duphalac laktulose (har brukt dette forebyggende mot treg mage gjennom hele graviditeten)

-Klyster

-Paracet

-Ørepropper i tilfelle sidekvinnen snorker på rommet 

Tar gjerne i mot gode forslag til andre ting som bør være med!

Anonymkode: 87877...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mye ut, blir det plass til ungen oppi der?

Anonymkode: 051db...f35

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres mye ut, blir det plass til ungen oppi der?

Anonymkode: 051db...f35

😅Alt får så langt plass i en bag av vanlig størrelse.

(Glemte å nevne helsekort og blodtypekortet, det er selvsagt også med).

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville droppet intimvask (skal ikke brukes under renselsen) og legemidler (dette ønsker personalet å ha kontroll på). Husk lader til mobil og pose til skittentøy. Babyklær i ulike størrelser. Husk lue og teppe. Smokk og kos er unødvendig, men et kosedyr til å ta bilder med hvis du ønsker. Sko og klær til deg selv i stoore størrelser, da du kan oppleve å få mye vann i kroppen på barsel. En omslagskjole og/eller morgenkåpe var det jeg satt i på barsel, helt genialt. 

Anonymkode: c19e4...cf9

Skrevet

Smokk kan du bare droppe om du har tenkt å amme. Baby blir sugeforvirret og det kan være til hinder for amming og dempe sultsignaler du trenger å fange opp. Intimvask skal ikke brukes under renselsen. Bamse og koseklut er unødvendig - det er DEG babyen vil kose med. Våtservietter trenger du ikke. De har kompresser/kluter på barsel. Paracet får du på barsel så lenge du er innlagt. Vil anbefale Attends store bind (som egentlig er mot urinlekkasje), de er mye mykere mot et sårt og mørbanket underliv enn vanlige nattbind og absorberer enorme mengder. Babyteppe og bæresjal (e.l.) er fint å ha med. 

• Liker 2
Skrevet

Noe større enn nattbind. 

Anonymkode: 54135...677

Skrevet

Syns det hørtes fint ut :) Ingenting mer jeg hadde med.

Vil tro du får voksenbleier/nattbind på sykehuset. 

Anonymkode: b67f1...ad0

• Liker 1
Skrevet

Høres bra ut spør du meg 😊

Anonymkode: 305ac...312

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Innhold hittil er:

-Vanlige toalettsaker

-Lette, ledige klær med behagelig passform og i mørke farger. (Inkludert nattklær og joggebukse for gravide med god plass til magen)

-Smokk til baby 

-Drikkeflaske

-En pakke våtservietter

-Nattbind

-Scheriproct hemoroidekrem (er plaget av hemoroider fra før, regner med det bare blir verre etter fødsel)

-Intimvask

-Duphalac laktulose (har brukt dette forebyggende mot treg mage gjennom hele graviditeten)

-Klyster

-Paracet

Jeg ville tatt med meg eget håndkle (de er veldig små på sykehuset), snack til fødepartner og evt deg selv under fødsel, en pute (får bare en pitteliten på barsel i alle fall), en ammepute, lypsyl til tørr sykehusluft.

Skrevet

Høres veldig fint ut 😊

Ville droppet intimvask, paracet og klyster. Intimvask anbefales ikke, og det andre får du der. Og smokk anbefaler de ikke så tidlig.

Du får også megastore bind.

Masse lykke til 😘

Anonymkode: b65c4...ab2

Skrevet
Lorieen skrev (8 timer siden):

Smokk kan du bare droppe om du har tenkt å amme. Baby blir sugeforvirret og det kan være til hinder for amming og dempe sultsignaler du trenger å fange opp. Intimvask skal ikke brukes under renselsen. Bamse og koseklut er unødvendig - det er DEG babyen vil kose med. Våtservietter trenger du ikke. De har kompresser/kluter på barsel. Paracet får du på barsel så lenge du er innlagt. Vil anbefale Attends store bind (som egentlig er mot urinlekkasje), de er mye mykere mot et sårt og mørbanket underliv enn vanlige nattbind og absorberer enorme mengder. Babyteppe og bæresjal (e.l.) er fint å ha med. 

Helt uenig i dette. Ta med smokk, noen babyer har ekstremt stort sugebehov. Er en av tingene jeg angret på at jeg ikke tok med. 

Ta med mykt dopapir, det på sykehuset er som stålull.

Anonymkode: bda46...f94

• Liker 7
Skrevet

Ja, og mer mat og snacks! Til både deg og partner. Og eventuelt hvis dere vil drikke noe annet enn vann.

Anonymkode: b65c4...ab2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt uenig i dette. Ta med smokk, noen babyer har ekstremt stort sugebehov. Er en av tingene jeg angret på at jeg ikke tok med. 

Ta med mykt dopapir, det på sykehuset er som stålull.

Det er meningen at de skal ha et stort sugebehov, det er slik produksjonen av melk setter i gang. Så at babyen henger i puppen de første ukene er positivt og bidrar til å etablere ammingen. Smokk anbefales ikke de første ukene dersom man ønsker å amme. 

Anonymkode: 9fe48...75a

• Liker 6
Skrevet

Dette ville jeg droppet:

- smokk 

- koseklut

- våtservietter

- intimvask

- klyster

- paracet

- nattbind

De fire første er ikke nødvendig og de tre siste får du på sykehuset etter behov. Ellers ville jeg tatt med støttestrømper for det er relativt vanlig å få mye(!) vann i føttene etter fødsel 😅 Lykke til med fødsel 👍

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er meningen at de skal ha et stort sugebehov, det er slik produksjonen av melk setter i gang. Så at babyen henger i puppen de første ukene er positivt og bidrar til å etablere ammingen. Smokk anbefales ikke de første ukene dersom man ønsker å amme. 

Anonymkode: 9fe48...75a

Takk for mansplaining. Men oiii, vet du hva? Babyer er ULIKE! Ta-da! 
Min baby ble flere ganger superfrustrert når det kom melk ut av puppen, han ville bare ligge og få dekket sugebehovet sitt, IKKE melkebehovet. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Innhold hittil er:

-Vanlige toalettsaker

-Smokk til baby 

-Drikkeflaske

-En pakke våtservietter

-Nattbind

-Intimvask

-Klyster

-Paracet

Paracet, klyster, laktulose og hemoridesalve regnes som legemidler og dette vil du få på sykehuset ved behov. De ønsker ikke at man medisinerer seg selv uten at de er klar over det. Du kan få behov for andre type medisiner på sykehuset og da må de ha oversikt og kontroll på hva du tar. 

Bind og engangstruser får du på sykehuset, kosedyr frarådes og er heller ikke nødvendig, smokk ønsker de ikke at man benytter før ammingen er veletablert og det kan ta flere uker. 

Ellers ville jeg tatt med flere singletter/ ammetopper. Ullsokker for å holde deg varm på beina mtp. brystbetennelse :)

Anonymkode: ce55b...80a

Skrevet

Ta HELT klart med smokk. Utrolig rart at noen skriver dropp det her... Unger er jo forskjellige, og det er bedre å ha med enn ikke. Tar ikke akkurat store plassen 😅

Jeg har ammet alle mine barn fullverdig, men startet likevel med smokk fra dag èn på sykehuset. Gull verdt. Syns skikkelig synd på venninnene mine som ikke forsøkte før ungen var 2 uker gammel. Da var det for sent... ville absolutt ikke ta smokk. Så en smule mer slitsom barseltid enn meg kan man si.

Anonymkode: e8c31...761

• Liker 5
Skrevet

Ville droppet Paracet (de har på sykehuset) og smokk. 
Hvis våtserviettene er sminkefjerner, så er jo det greit! Men er det til baby, så ville jeg fjernet det og. De har gode kluter som du selv fukter☺️

Anonymkode: 81f36...af1

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ville droppet Paracet (de har på sykehuset) og smokk. 
Hvis våtserviettene er sminkefjerner, så er jo det greit! Men er det til baby, så ville jeg fjernet det og. De har gode kluter som du selv fukter☺️

Anonymkode: 81f36...af1

Det var et tips jeg fikk av en venninne som sa hun fikk mye løs mage under første delen av fødselen, og gikk mange ganger på do. Hun sa våtservietter var en «life-saver» å vaske seg litt med etter dobesøk der og da, slik at hun følte seg litt mer fresh. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var et tips jeg fikk av en venninne som sa hun fikk mye løs mage under første delen av fødselen, og gikk mange ganger på do. Hun sa våtservietter var en «life-saver» å vaske seg litt med etter dobesøk der og da, slik at hun følte seg litt mer fresh. 

ts

Skyll heller med vann, husk at du etter fødsel blør mye og det er relativt åpent opp til livmoren 

Anonymkode: a63e8...a3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...