Gå til innhold

Hva koster egentlig isolasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bestilt et slikt ferdig-anneks fra et firma. Annekset er 40m2. Det kommer i utgangspunktet uten isolasjon, men firma sier at dersom jeg vil ha med 100mm isolasjon på vegg og tak og 50mm på gulv, så  kan de ordne det, men det vil koste meg 150.000 ekstra?!! Jeg fatter intet.....ser på hem&fix og div andre byggevarebutikker, og isolasjon er da ikke så dyrt..? eller er det det? syns bare det hørtes mye ut. vil det lønne seg å isolere det på egenhånd? (har en handy mann)

Anonymkode: d8c76...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har en enorm menneskelig kostnad, som fører til en materiell kostnad.

Anonymkode: b6885...fa9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oops, leste ikke innlegget og tenkte på isolasjonen vi driver med av mennesker i fengsel her til lands, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønte jeg ingenting av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oops, leste ikke innlegget og tenkte på isolasjonen vi driver med av mennesker i fengsel her til lands, beklager.

Nettopp! DA skjønner jeg! Haha!!! Takk for oppklaringen :) (forøvrig enig i den)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva tilleggspakken inkluderer. Isolasjon krever ulike diffusjenssperrer for å fungere (luften i isolasjonen må holdes stille) og om det inkluderer kledning på den siden som isoleres.

Endret av A-hunter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan dra med flere andre ting også som du kanskje ikke tenker på i første omgang. Som vind- og dampsperre, isolerte dør og vinduer, innvendig bekledning, ekstra festemateriell osv. 

Du får finne ut hva som inngår i prisen og f.eks innhente tilbud hos et byggevarehus.

Det som er helt sikkert er at du får et helt annet bygg hvis du går for et som er isolert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...