Gå til innhold

Flere som sliter/har slitt med dårlig sexlyst i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17 uker på vei og sex frister veldig lite for tiden. Jeg skulle virkelig ønske sexlysten var der og får litt dårlig samvittighet overfor samboeren min (selv om han tar der veldig fint). Når startet det hos dere, og hvor lenge varte det? Var det noe som hjalp?

Anonymkode: 69bd9...c70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det sånn i 1. og 2. trimester egentlig. Men så uti 3.trimester fikk jeg plutselig veldig lyst igjen😅 Nesten litt i overkant, for han ble mer tilbakeholden jo nærmere termin fordi han var redd for å starte noe🙈 

Mens lysten var fraværende så prøvde vi å legge til rette for den. Var nære uten at det nødvendigvis måtte lede til noe mer. Han vet at litt kos og massasje ofte får meg på glid så fikk en del fotmassasje. Også snakket vi om det, om at det er forbigående og at det er helt vanlig at lysten dempes i denne perioden. Og noen ganger fikk han litt "oppvartning" av meg når jeg hadde lyst til å være god mot han men ikke orket en hel runde.

Minn mannen din på at jo mer forståelsesfull han er mtp. dette i denne fasen, jo lettere blir det nok å ta det opp etter fødsel :) Det er få ting som er så avtennende som mas og sexpress, så lønner seg å være grei. (Skulle bare mangle mener jeg, men er jo en del menn/folk som ikke tenker sånn).

Anonymkode: b8b8e...4ef

• Liker 1
Skrevet

Vil ikke være teit eller gjør deg skuffa men jeg kan ikke relatere. Har lest at veldig mange har det sånn som deg så du er no langt ifra alene om dette😊 Men, jeg har det heeelt motsatt. Siden jeg ble gravid er jeg kåt 24/7. Det er helt spesielt det også altså, fordi det er helt ut av kontroll😅 Av en eller annen grunn føler jeg meg mye mer sexy og feminin når jeg får være et barn.

Anonymkode: 31d56...c48

Skrevet

Stor endring i sexlyst her også. Har blitt ca 1 gang i uken fra uke 7-35 nå, men hadde jeg ikke jobbet med med selv hadde det kanskje blitt en gang i måneden. Henger absolutt sammen med dårlig form også. Hovedproblemet mitt er imidlertid ikke anti-lyst, men det bare frister ikke. Når det først skjer er det både fint og naturligvis helt frivillig.

Har pratet åpent om det, og samarbeidet for å få til en gang i uka. Det hjelper lysten min at han ikke maser, at jeg forbereder meg til et tidspunkt (blant annet ved å gjøre lite annet den dagen for å spare energi, men også få i gang tankene før jeg inkluderer han). Unngå for alt du kan å ha sex mot egen vilje bare for hans del, det vil bare bygge opp barrierer og du respekterer ikke kroppen din sine signaler. Da er det bedre å la det gå enda en uke før neste gang 😊

Anonymkode: a1730...4f2

Skrevet

Hadde ikke sex under mine svangerskap. Det gikk bare ikke!

Anonymkode: 0ea44...37b

• Liker 2
Skrevet

Jepp, vi er nok flere i samme båten der altså! Manglende sexlyst er nok veeeldig normalt.

Går i perioder her, men fra å ha sex annnehver dag før graviditet så er det nå ca. 1-2 ganger i uken. Mest èn enn to :roll: Absolutt dårlig samvittighet for det, men mannen har vært igjennom det før så må bare klare det.

Skrevet

Her hadde jeg enoorm sexlyst første trimester, vanlig i andre og absolutt ingen i tredje trimester. Gikk over etter fødsel når vi var kommet oss ovenpå, da var den normal igjen :) 

Anonymkode: 9321e...fcf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil ikke være teit eller gjør deg skuffa men jeg kan ikke relatere. Har lest at veldig mange har det sånn som deg så du er no langt ifra alene om dette😊 Men, jeg har det heeelt motsatt. Siden jeg ble gravid er jeg kåt 24/7. Det er helt spesielt det også altså, fordi det er helt ut av kontroll😅 Av en eller annen grunn føler jeg meg mye mer sexy og feminin når jeg får være et barn.

Anonymkode: 31d56...c48

Beklager, jeg klarer ikke å dy meg - litt uheldig skriveleif:fnise:

Jeg har aldri hatt problemer med sexlysten selv, alltid hatt veldig sterk lyst (ofte mer enn mennene jeg har vært med), så trodde ikke at jeg kom til å ha den utfordringen i graviditeten heller. Men jo, jeg har klart merket at jeg har mindre lyst på sex nå enn hva jeg vanligvis har. Vi har gått fra å ha sex nesten daglig til å ha sex 2-3 ganger i uken. Håper lysten tar seg opp igjen til det normale snart, selv om det er helt normalt og naturlig at den er redusert (eller økt!) en periode🤗 

Anonymkode: 58b44...007

• Liker 1
Skrevet

Ettersom jeg har vært kvalm og spydd hele veien så har det vært helt uaktuelt!

• Liker 2
Skrevet

Tenker hver dag jeg er på jobb at IDAG skal det bli noe, men med en gang jeg kommer hjem er det bare å stupe ned i sofaen og halvsove der til jeg legger meg for kvelden. Har ikke det minste lyst på sex. Skal det bli noe må det bli i helgen mellom morgenkvalme og ettermiddagstrøtthet. Ikke et så veldig stort vindu 😅

Anonymkode: fba48...6ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager, jeg klarer ikke å dy meg - litt uheldig skriveleif:fnise:

Jeg har aldri hatt problemer med sexlysten selv, alltid hatt veldig sterk lyst (ofte mer enn mennene jeg har vært med), så trodde ikke at jeg kom til å ha den utfordringen i graviditeten heller. Men jo, jeg har klart merket at jeg har mindre lyst på sex nå enn hva jeg vanligvis har. Vi har gått fra å ha sex nesten daglig til å ha sex 2-3 ganger i uken. Håper lysten tar seg opp igjen til det normale snart, selv om det er helt normalt og naturlig at den er redusert (eller økt!) en periode🤗 

Anonymkode: 58b44...007

😂😂😂

2-3 ganger i uka er jo det vi andre regner som mye sex til vanlig! Du er heldig når det er «lav lyst» for deg 👍🏻 Er gravid i 2. trimester og det går fint en uke eller mer mellom.. er så trøtt og sliten. 

Anonymkode: 5dcd2...474

• Liker 2
Skrevet

Jeg mistet sexlysten fullstendig rundt uke 7. Forrige gang kom den tilbake ca 8 mnd etter fødsel. Samboer lever heldigvis fint med det. 

Anonymkode: 2bdae...b31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...