parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Noen som vet om de snart skal fjerne spritdispensere, klistremerker og disse pleksiglassene i butikkene snart? Det er vel der mest på grunn av gammel vane og holde angsten unna nå som alt er åpent og vi er vaksinerte? 4
Populært innlegg nomore82 Skrevet 11. oktober 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 11. oktober 2021 Hvorfor ikke beholde de? 72
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Spritdispensere blir kanskje stående til lageret er tomt? Butikkene har hatt store ekstrautgifter til dette, og kjøpt inn masse. Det må vel brukes om det ikke kan refunderes. Fint for meg, jeg bruker det gjerne om det finnes.
Hatsumomo Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 parmanoia skrev (10 minutter siden): Noen som vet om de snart skal fjerne spritdispensere, klistremerker og disse pleksiglassene i butikkene snart? Det er vel der mest på grunn av gammel vane og holde angsten unna nå som alt er åpent og vi er vaksinerte? Er det et stort problem for deg at de er der? 44
parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2021 Hatsumomo skrev (Akkurat nå): Er det et stort problem for deg at de er der? Takk for saklig innlegg i debatten. 5
parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2021 Krokenguri skrev (Akkurat nå): Håper de fortsetter en god stund. Hvorfor? 3
Hatsumomo Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 parmanoia skrev (Akkurat nå): Takk for saklig innlegg i debatten. For at jeg skal svare hva jeg mener om saken så vil jeg vite TS sitt ståsted. Det kalles meningsutveksling. Men om man heller vil komme med sarkasme så setter man jo ønsket standard på tråden. 29
parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg mener FHI har anbefalt å fjerne alt sånt nå. Men ser at noen vil beholde det «for sikkerhets skyld». Sprit er forøvrig ikke veldig nyttig for å bekjempe korona. Vi har bare vent oss til nye måter å føle oss trygge på og vil ikke gi helt slipp på det. Hørt flere si «nei det er for tidlig assa» Jeg mener derimot det er på tide. 6
Krokenguri Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 parmanoia skrev (5 minutter siden): Takk for saklig innlegg i debatten. Ja det er vel saklig det. Håper de beholder det. Fin vane å ta en rens på hendene før man klår på maten. Forsåvidt greit nok iht innpakkede ting. Men utrivelig med folk som tar på alle rundstykker, epler osv. 26
Snowbrigade Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 parmanoia skrev (14 minutter siden): Noen som vet om de snart skal fjerne spritdispensere, klistremerker og disse pleksiglassene i butikkene snart? Det er vel der mest på grunn av gammel vane og holde angsten unna nå som alt er åpent og vi er vaksinerte? Du vet at korona, forkjølelser, influensa etc fortsatt er i fullt omløp, selv om vaksine gjør at man tryggere kan holde samfunnet åpent mtp korona. Vi er jo så vant til luftveisinfeksjoner, men det er jo ikke sånn at det er bra at folk blir syke, og for noen er selv mindre infeksjoner livsfarlig. Spritdispensere er fantastisk virkemiddel i butikker for å begrense generell spredning av luftveissykdommer selv om ikke kontaktsmitte er slik det smitter mest, håper det blir værende til lagrene er tomme de i det minste. 30
Hatsumomo Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 (endret) parmanoia skrev (5 minutter siden): Jeg mener FHI har anbefalt å fjerne alt sånt nå. Men ser at noen vil beholde det «for sikkerhets skyld». Sprit er forøvrig ikke veldig nyttig for å bekjempe korona. Vi har bare vent oss til nye måter å føle oss trygge på og vil ikke gi helt slipp på det. Hørt flere si «nei det er for tidlig assa» Jeg mener derimot det er på tide. FHI har ANBEFALT å fjerne spriten og pleksiglasset i butikker? Det vil jeg gjerne se en link på denne anbefalingen på detaljnivået i butikker. Endret 11. oktober 2021 av Hatsumomo 43
parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #13 Skrevet 11. oktober 2021 Snowbrigade skrev (3 minutter siden): Du vet at korona, forkjølelser, influensa etc fortsatt er i fullt omløp, selv om vaksine gjør at man tryggere kan holde samfunnet åpent mtp korona. Vi er jo så vant til luftveisinfeksjoner, men det er jo ikke sånn at det er bra at folk blir syke, og for noen er selv mindre infeksjoner livsfarlig. Spritdispensere er fantastisk virkemiddel i butikker for å begrense generell spredning av luftveissykdommer selv om ikke kontaktsmitte er slik det smitter mest, håper det blir værende til lagrene er tomme de i det minste. Som sagt så mener jeg å ha hørt at fhi vil fjerne det. Jeg stoler mer på deres faglige vurderinger enn vanlige folk som har vent seg til en ny trygghet. 4
parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #14 Skrevet 11. oktober 2021 Hatsumomo skrev (Akkurat nå): FHI har ANBEFALT å fjerne spriten og pleksiglasset i butikker? Det vil jeg gjerne se en link på. Nei jeg har ingen link, men noen som har litt peil sa det. Derfor jeg lurer på om noen andre vet mer konkret (som ikke går på deres egne følelsesbaserte vurderinger). Frisøren min sa «vi vil beholde spriten litt til», som var den eneste begrunnelsen. 4
parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #15 Skrevet 11. oktober 2021 Btw, kan skjønne at butikker vil bli kvitt all spriten sin først.
Snowbrigade Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 parmanoia skrev (2 minutter siden): Som sagt så mener jeg å ha hørt at fhi vil fjerne det. Jeg stoler mer på deres faglige vurderinger enn vanlige folk som har vent seg til en ny trygghet. Fortell meg hvor fhi sier vi skal slutte å vaske (evnt til nøds sprite) hendene. Bedre håndhygiene er et fantastisk tiltak de gjerne skulle sett vi fortsatte med, såvidt jeg har lest. Derimot mener de det ikke er nødvendig med full desinfeksjon av andre ting hele tida mer (typ treningsapparat, tastatur) 27
parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #17 Skrevet 11. oktober 2021 (endret) FHI vil da selvfølgelig ikke at vi skal slutte å VASKE hendene! 😂 Endret 11. oktober 2021 av parmanoia 15
Hatsumomo Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 (endret) parmanoia skrev (7 minutter siden): Nei jeg har ingen link, men noen som har litt peil sa det. Derfor jeg lurer på om noen andre vet mer konkret (som ikke går på deres egne følelsesbaserte vurderinger). Frisøren min sa «vi vil beholde spriten litt til», som var den eneste begrunnelsen. »Noen som har litt peil?» Denne personen kjenner jeg ikke, og jeg tar heller ikke påstander tatt ut i fra løse luften som informasjon om hva FHI har sagt eller ei. Så hvis du ikke ha en link til en offentlig uttalelse om at dette er noe som FHI har sagt så tror jeg ikke på det før det kommer noe bevis på det. Derav poengløst å bruke FHI som bakgrunnsteppe/faglig tyngde til et slikt spm. Jeg kan dog generelt si hva jeg mener om saken og det er at jeg ser ingen grunn til at dette skal fjernes. Det er frivillig å bruke spriten, de som vil gjør det, de som ikke vil gjør det ikke. Uansett fint å ha valget. Pleksiglasset plager ikke meg, og jeg kan se andre greie grunner til å ha det for de som jobber bak glasset enn bare koronaviruset så hvorfor ikke. Hvorfor det plager deg har du enda ikke svart på. Endret 11. oktober 2021 av Hatsumomo 35
parmanoia Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #19 Skrevet 11. oktober 2021 (endret) … Endret 11. oktober 2021 av parmanoia
Hatsumomo Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 parmanoia skrev (11 minutter siden): Som sagt så mener jeg å ha hørt at fhi vil fjerne det. Jeg stoler mer på deres faglige vurderinger enn vanlige folk som har vent seg til en ny trygghet. Da bør du også være sikker på at FHI faktisk har uttalt seg slik, noe du ikke er da du kun har det fra «noen som har peil». Med andre ord så stoler du på denne personen som «vanlige folk» enn på noe du faktisk at lest/hørt direkte fra FHI selv. 18
Anbefalte innlegg