AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 noen som vet? Anonymkode: a811f...09b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Ingen vet. Men min mor og søstre revnet ikke og jeg revnet ikke med noen av mine Anonymkode: 7ba8a...a7d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 23.32): noen som vet? Anonymkode: a811f...09b spørs på hodeomkretsen til babyen Anonymkode: 282a8...342
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Umulig å si sikkert, men det er statistisk sett vanligere å revne med første enn med andre++, så du har oddsene på din side. Men selvsagt ingen garanti. Anonymkode: 6a3c9...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 Du har nok større sannsynlighet for å ikke revne enn andre, siden du allerede har født én gang og ikke revnet. Allikevel er det jo ikke noe garanti, barnet kan f.eks ha større hode eller det kan bli styrtfødsel osv. Anonymkode: 83e9c...145 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Vet ikke om det finnes noen statistikk på det, men ut fra egen og venners erfaring så er det færre som har revnet med andre enn med første. Jeg sydde selv et par sting med første, ingen med andre og ett med tredje. Anonymkode: af90a...1ca
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 Tror ikke det finnes noen statistikk på det siden det er mange faktorer som påvirker. Min egen erfaring er ingen revning med første, hodeomkrets 32cm, fødte i knestående/stående posisjon. Fikk et sting pga skrubbsår etter elektrode på hodet til babyen. Regnet som styrtfødsel, men mot øvre grense. Fødsel nr 2, bitteliten rift, krevde 2 sting. Hodeomkrets 32cm, fødte liggende på rygg (ønsket knestående, men det funket ikke), ingen elektrode, styrtfødsel med aktiv fødsel på 2 timer. Som du ser så hadde jeg kun en ting til felles, bortsett fra 0 smertelindring, og det var hodeomkretsen. Det gjør at det er vanskelig å si om sannsynligheten er lavere på neste fødsel da ingen fødsler er like, forutsetningene vil endre seg etter hver fødsel. Anonymkode: fee1d...896
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke det finnes noen statistikk på det siden det er mange faktorer som påvirker. Min egen erfaring er ingen revning med første, hodeomkrets 32cm, fødte i knestående/stående posisjon. Fikk et sting pga skrubbsår etter elektrode på hodet til babyen. Regnet som styrtfødsel, men mot øvre grense. Fødsel nr 2, bitteliten rift, krevde 2 sting. Hodeomkrets 32cm, fødte liggende på rygg (ønsket knestående, men det funket ikke), ingen elektrode, styrtfødsel med aktiv fødsel på 2 timer. Som du ser så hadde jeg kun en ting til felles, bortsett fra 0 smertelindring, og det var hodeomkretsen. Det gjør at det er vanskelig å si om sannsynligheten er lavere på neste fødsel da ingen fødsler er like, forutsetningene vil endre seg etter hver fødsel. Anonymkode: fee1d...896 Er vel litt av problemet at det finnes lite/dårlig statistikk over andre enn de mest alvorlige riftene. Anonymkode: d0584...815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå