Gå til innhold

Intet til utlegg, men trekk i lønn alikevel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I september fikk jeg post hos namsmannen der saken er avsluttet pga intet til utlegg. Jeg har selv laget en avtale med kreditoren der jeg betaler inn det jeg kan utifra når jeg har mulighet til å jobbe ekstra. Nå som lønnen kom er jeg alikevel trekt nesten 5000 kr. Har sendt mail til namsmannen. Men dette skal vel ikke skje? Er vel namsmannen som må varsle trekk hos arbeidsgiver? Så syns det er rart at det har skjedd, når jeg har fått brev om at der ikke er noe til overs å trekke. 

Anonymkode: 85343...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Intet til utlegg betyr vel at du ikke har eiendeler de kan tvangsselge?

Anonymkode: 32a8b...697

Skrevet

Nå er det oktober.

Anonymkode: 98cd5...a00

Skrevet

Det er namsmannen som opplyser arbeids giver om hvor mye du skal trekkes ja, og til hvilken kreditor. 

Men om det står intet til utlegg så har ikke namsmannen funnet noen midler å trekke i. Da har du hverken eiendeler som kan pantsettes, eller nok lønn å trekke av. Det sistnevnte vil si at du ikke har noe overskudd etter husleie, livsopphold er trukket i fra. Har du barn i tillegg så regner også namsmannen med utgifter som du skal ha til livsopphold barn, barnebidrag evt og barnehageutgufter/Sfo.

Kan det være en annen sak du blir trukket 5000 for? 

Skrevet

Det skjer ofte at brev fra Namsmannen om stopp av trekk kommer for sent til lønnskjøringen. Så det kan ha skjedd her. 

Anonymkode: d14e0...898

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Er nok at namsmannen informerte arbgiver for sent.. Trodde det var bankers siden jeg fikk brev fra namsmannen tidlig i september om at det ikke kom til å bli trekk. Ble jo ikke trekt i september... 

Prater jo også med dem på telefon i august etter jeg sendte inn lønnslipp og utgifter, og fikk da beskjed om at det mest sannsynlig ikke ble trekk siden da ville det ikke være nok til livsopphold. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk for svar. Er nok at namsmannen informerte arbgiver for sent.. Trodde det var bankers siden jeg fikk brev fra namsmannen tidlig i september om at det ikke kom til å bli trekk. Ble jo ikke trekt i september... 

Prater jo også med dem på telefon i august etter jeg sendte inn lønnslipp og utgifter, og fikk da beskjed om at det mest sannsynlig ikke ble trekk siden da ville det ikke være nok til livsopphold. 

Denne summen bør du kreve tilbake. Kan du dokumentere privat lån? Hvis du går på navsosial vil de kreve summen etterpå. 

Anonymkode: d26c5...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...