Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min kan altså ikke bidra her. 

Jeg jobber i en privat bedrift der flere av oss har samme utdannelse (bachelor). 
Fem av oss har teamleder-ansvar, noe som er mye ansvar. De andre med samme utdannelse har null ansvar, og legger gjerne ting over til oss. 

Jeg er ganske ny i bedriften (ca ett år), og da dette ble tatt opp på et møte før sommerferien, var alle enige om at det burde være høyere lønn til oss som faktisk er teamledere. Det får folk til å bli værende i stillingen og viser at man blir verdsatt for den jobben man gjør. Fler i min stilling var enig med meg, men gadd ikke ta det videre da dette har blitt gjort før uten hell. 
Hvordan kan jeg gå frem videre? 

Jeg ønsker ikke være teamleder lenger, da jeg likevel ikke får høyere lønn. Hvorfor jobbe mer enn andre for samme lønn? 

Anonymkode: b67b3...5e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta det opp med tillitsvalgt. desverre dumt dette ikke ble gjort før årets lønnsforhandlinger. dere må jobbe for at det legges inn teamledertillegg til neste lønnsforhandling.

Anonymkode: e700c...372

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med at sjefen ikke kan bidra? Hvis du jobber i en privat bedrift så er det vel vanligvis sjef man går til for individuell lønnsforhandling. Hos oss kan dette gjøres "når som helst" man sier bare at man ønsker det også må man ha et møte med sjefen der man legger frem hvorfor man mener man ønsker mer lønn, så ser de i budsjettet om det går an dersom de er enige. 

Anonymkode: d4bc8...ef7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med at sjefen ikke kan bidra? Hvis du jobber i en privat bedrift så er det vel vanligvis sjef man går til for individuell lønnsforhandling. Hos oss kan dette gjøres "når som helst" man sier bare at man ønsker det også må man ha et møte med sjefen der man legger frem hvorfor man mener man ønsker mer lønn, så ser de i budsjettet om det går an dersom de er enige. 

Skjønner du lurer, men kan jo si at dette er i en bolig. Min sjef er seksjonsleder, men har flere sjefer over seg. Dette er en stor bedrift (stiftelse). 
Jeg bør vel også få med meg de andre teamlederne? ( Noen av oss har snakket om dette oss i mellom, i tillegg til møtet før sommeren), der sjefen forøvrig var enig at vi burde gå opp i lønn. 

Jeg er som sagt ny og har aldri vært med på slikt før, så fint å få en liten pekepinn 😊 Jeg ble litt oppgitt da den ene kollegaen min sa «det nytter jo ikke uansett» 😳

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

ta det opp med tillitsvalgt. desverre dumt dette ikke ble gjort før årets lønnsforhandlinger. dere må jobbe for at det legges inn teamledertillegg til neste lønnsforhandling.

Anonymkode: e700c...372

Ok, takk 👍 Da må jeg sjekke hvem som er tillitsvalgt. Det har jeg visst ikke fått med meg hvem som erta

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, takk 👍 Da må jeg sjekke hvem som er tillitsvalgt. Det har jeg visst ikke fått med meg hvem som erta

…som er

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva det innebærer at det er i en bolig :) Er det privat eller statlig/kommunalt? Er det stat/kommune aner jeg ikke.

Du personlig vil jo ha mer ut av å ta lønnsforhandling alene for deg selv heller enn alle teamledere.. du kan argumentere for at du har fått mer ansvar og dermed bør gå opp i lønn. Mer ansvar er hovedargumentet for lønnsøkning. Er mindre sjanse for at de øker for alle teamledere selv om det virker mer logisk for oss som jobber :P

Min nærmeste leder er avdelingsleder og har MANGE sjefer over seg (stort konsern) men det er likevel han/hun jeg skal snakke med for lønns-samtale. Så tar de det eventuelt videre oppover. Men mulig dette er forskjellig i forskjellige bedrifter altså. 

Skrevet

Det er privat 👍

Takk, skal sjekke opp dette videre med henne 👍

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...