Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hvilket underforum dette bør gå i.

Jeg skal være meddommer i retten for første gang, og lurer på hva man har på seg av antrekk. Ser det står nøytralt, men kunne noen som har vært meddommere delt hva dere har på dere?

Jeg er kvinne.

Anonymkode: eb40e...864

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har erfaring?

Skrevet

Mørk bukse og bluse, pen genser eller pen skjorte, ev. kjole/skjørt som minst rekker til rett ovenfor knærne. Ikke særlig utringet overdel. 

Anonymkode: 39e27...815

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mørk bukse og bluse, pen genser eller pen skjorte, ev. kjole/skjørt som minst rekker til rett ovenfor knærne. Ikke særlig utringet overdel. 

Takk!

Jeg har tattoveringer (alle kan skjules), er det greit å skjule det eller er det unødvendig? Jeg er veldig glad i de, men innser at det å ha de synlig i butikken og synlig som meddommer er to forskjellige ting.

Skrevet

Bare ikke se ut som en hore så bør det gå OK

Anonymkode: a3375...c6a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare ikke se ut som en hore så bør det gå OK

Anonymkode: a3375...c6a

Hvordan ser en hore ut?

Jeg forstår jo selv at jeg ikke skal gå med korte skjørt og utrigninger hvis det er slik du mener er antrekket for de du kaller horer.

Skrevet

Nøytral og enkel. Usikker på om meddommere også har kappe på i rettsak? Dommer og advokater har i allefall. 

Men tenker mørk bukse, enten jeans eller type poptrash fra Only, nøytral mørk bluse eller genser/topp i sømmelig form med en sort cardigan. 

Ikke sterke farger og mønster, så kan ikke egentlig gjøre så mye feil. 

Jeg er (hoved)vitne i en sak og har fått beskjed om å tenke konservativ/begravelse - f.eks mørk halvlang kjole eller bukse og topp uten utrigning. Ikke bare skuldre, og mørk tykk strømpebukse ved kjole. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk!

Jeg har tattoveringer (alle kan skjules), er det greit å skjule det eller er det unødvendig? Jeg er veldig glad i de, men innser at det å ha de synlig i butikken og synlig som meddommer er to forskjellige ting.

Tenker ikke det er avgjørende om tatoveringer er skjult eller ikke, men viktig å kle seg anstendig/tekkelig - (jeg ville f.eks. ikke hatt på t-skjorte, men en genser som minst dekker albuen). Ikke knæsje farger. 

Jeg ville også tatt med en jakke (type dressjakke eller cardigan) i tilfelle det er kaldt. 

Meddommere bruker ikke kappe. 

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var fornærmet i en straffesak hadde meddommerene «vanlig» klær på. Mannen hadde en normal bukse og skjorte. Damen hadde mørk bukse og en pen genser, men ikke sånnn «wow hun ska på fest». Hun var i 50 årene og så ut som en helt vanlig person.

Anonymkode: 8c153...507

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tenker ikke det er avgjørende om tatoveringer er skjult eller ikke, men viktig å kle seg anstendig/tekkelig - (jeg ville f.eks. ikke hatt på t-skjorte, men en genser som minst dekker albuen). Ikke knæsje farger. 

Jeg ville også tatt med en jakke (type dressjakke eller cardigan) i tilfelle det er kaldt. 

Meddommere bruker ikke kappe. 

Takk!

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk!

Skjul dem. Du skal se mest mulig nøytral ut.

Skrevet

Som meddommer er det ikke noe krav til klær. Men kle deg vanlig, slik du gjerne ville stillet opp på et jobb intervju eller lignende. Du skal trossalt gjør en ''jobb'' der og kan se presentabel ut :)

Anonymkode: 427b0...0e8

• Liker 1
Skrevet

Synes du kan kle deg litt sexy for å menneskeliggjøre deg mer. Er du for formelt og ordentlig kledd vil du oppfattes som kald av tiltalte. 

Anonymkode: e79df...2ef

Skrevet

Helt normalt kler du deg. 

Jeg er meddommer, selv bruker jeg jeans (blåe eller svarte), selvfølgelig uten hull, og en pen overdel (bluse/skjorte, cardigan med høyhals under eller en helt normalt pen genser). 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og tull.

Chantielle mod.

Skrevet
Teatrica skrev (9 timer siden):

Helt normalt kler du deg. 

Jeg er meddommer, selv bruker jeg jeans (blåe eller svarte), selvfølgelig uten hull, og en pen overdel (bluse/skjorte, cardigan med høyhals under eller en helt normalt pen genser). 

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...