AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Hun farget håret sitt blått/lilla for en god stund siden, og det går fader meg ikke ut! Nå er det svakt grønt, og det har det vært lenge. Hun skal konfirmeres til helgen, og jeg og hun vil bli kvitt det til da🙈 Er det noen gode produktet som fjerner slik farge som man får kjøpt som er gode, som dere har erfaring med? Anonymkode: 883d1...fc9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 En frisørtime er tingen. Da blir det gjort riktig og det blir et bra resultat. Kjipt å ødelegge håret med å prøve forskjellige ting rett før konfirmasjonen 😊 Anonymkode: 83a04...577 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Ville gått til frisør. Håret mitt ble også grønt etter blåfarge som aldri gikk bort. Endte med å klippe det av Anonymkode: 669f1...0e7 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Gå til frisør! Det er jo konfirmasjon og skal tas bilder, så greit å være fin på håret den ene dagen Ofte er det også dyrt å prøve selv, man bruker penger på noen pakker hårfarger og så må man til frisør uansett. Men om du vil prøve hjemme så bør du satse på å tilføre rødt, komplementærfargen til grønn. Den kan nulle ut/nøytralisere det grønne - gjort riktig... Ikke knallrødt altså, men en varm farge. De som heter noe med kobber og har tallet 4 som andre tall/etter komma er vel de rødeste. Du risikerer at hun får ganske rødt hår da, så det må jo være greit for henne å ta den risken. Prøv med en toner i stedet for en permanent hårfarge. Kanskje bare en gloss/glansvask gjør susen? Du får også gloss relativt rimelig hos frisører.. Jeg har også hørt at bakepulver skal fungere på grønt hår, men ikke prøvd selv... Anonymkode: a1fcd...eae 2
Queen of the North Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Dem sier ketchup fungerer for basseng klor grønt hår... Men jeg ville gjort som de andre sier - gå til frisøren. Det er vel verdt det fremfor å angre på alle bildene etterpå.
Ulven Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg testet head and shoulders sammen med natron da jeg hadde fått litt for mørk glansfarge og det tok bort en god del av fargen. Så har jeg lest at man kan bruke ketchup for å nøytralisere grønnfarge, og det kan det jo ikke skade å teste ut.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Kanskje greit å gå til frisøren så du slipper ende med å ødelegge håret til datteren din sånn at ho må være skamklipt eller med ødelagt hår på konf-bildene? Anonymkode: cef2f...c43
Blondiemamma Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Vi har brukt ketchup i håret til min datter, og det fungerte bra. Men det var lysegrønt pga bading i klorvann, ikke hårfarge.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hun farget håret sitt blått/lilla for en god stund siden, og det går fader meg ikke ut! Nå er det svakt grønt, og det har det vært lenge. Hun skal konfirmeres til helgen, og jeg og hun vil bli kvitt det til da🙈 Er det noen gode produktet som fjerner slik farge som man får kjøpt som er gode, som dere har erfaring med? Anonymkode: 883d1...fc9 Grønt går faktisk omtrent ikke ut. Det er en av de fargene der pigmentene sitter LENGE i. Head & shoulders med natron og sitron kan dere prøve, deretter farge med en litt mørkere farge. Anonymkode: 3e3e3...501
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Gå til frisør! Det er jo konfirmasjon og skal tas bilder, så greit å være fin på håret den ene dagen Ofte er det også dyrt å prøve selv, man bruker penger på noen pakker hårfarger og så må man til frisør uansett. Men om du vil prøve hjemme så bør du satse på å tilføre rødt, komplementærfargen til grønn. Den kan nulle ut/nøytralisere det grønne - gjort riktig... Ikke knallrødt altså, men en varm farge. De som heter noe med kobber og har tallet 4 som andre tall/etter komma er vel de rødeste. Du risikerer at hun får ganske rødt hår da, så det må jo være greit for henne å ta den risken. Prøv med en toner i stedet for en permanent hårfarge. Kanskje bare en gloss/glansvask gjør susen? Du får også gloss relativt rimelig hos frisører.. Jeg har også hørt at bakepulver skal fungere på grønt hår, men ikke prøvd selv... Anonymkode: a1fcd...eae Rødt sitter nesten like mye i som grønt. Og det kan være at komplementærfargen til akkurat denne jentas hår er lilla og ikke rødt, kommer an på grønnfargen. Anonymkode: 3e3e3...501
Supersmurf Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Gå til frisør! Fikk grønt hår selv da jeg hadde bleket hår, pga kobber i vannrørene. Prøvde ketchup-trikset, men det hadde minimal effekt.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Å prøve ketchup er i alle fall ikke skadelig, og kan i beste fall spare deg for en tusenlapp! Jeg var helt desperat etter håret ble lysegrønt etter ferie med sterkt klora basseng. Tenkte at jeg i alle fall ikke hadde noe å tape på å prøve, men det funka supert! Anonymkode: 2b739...cc0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Tillater meg å nevne at mange bunader har flotte, heldekkende hodeplagg sånn i tilfelle jenta skal konfirmeres i bunad og ender opp med herpa hår. 😎 Anonymkode: b2c05...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå