Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en SA i juli, 10 uker. Blødde i halvannen måned ca., og fikk noen dagers opphold før jeg fikk det jeg tenker var en mer vanlig mens midt i august. Men blødde/spottet i nesten uke etter mensen var ferdig, som jeg aldri pleier å gjøre.

Ny mens ca. midten av september. Spotting dagen før mensen, igjen noe jeg ikke pleier å gjøre. Hadde en ganske normal mens i tre dager, så sluttet det. Etter opphold på dager, "normal" mens igjen i to dager. Så et par dager med spotting. Uvant, igjen.

Så fikk jeg masse eggløsningsslim nesten to uker etter mensstart, og hadde sex så mye det gikk an.

Likevel, fikk mensen i går igjen. Denne gangen uten noe sptting i forkant. En vanlig mens, slik jeg er vant til før SA og graviditet.

Det jeg lurer på da, er: Kan det hende jeg ikke ble gravid i forrige syklus fordi hormonene fremdeles var i ubalanse i kroppen (som kanskje spotting og rar mens var tegn på -selv om jeg hadde eggløsning?) ? Kan det være at jeg først denne syklusen har en mer reell sjanse til å bli gravid?

Dere som også har opplevd en SA etter ca. 10 uker, hvor lang tid tok det før dere kom i normal syklus og ble gravide igjen?

Ble gravid på første og andre forsøk i mine tidligere svangerskap, kan det hende at SA-en har gjort meg mindre fruktbar?

Anonymkode: 6ea1b...ef9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet i uke 10, blødde i 14 dager, dagen etter blødningen stoppet fikk jeg EL og ble gravid igjen den dagen. 

For noen rar det bare lengre tid. Ei venninne av meg ble gravid på første forsøk første gangen, men har nå prøvd i over 1 år på nestemann. Ei annen venninne fikk 2 på rappen. Du får bare prøve igjen og krysse fingerene 🤞🏻

Anonymkode: 69bc1...70b

Skrevet

Mistet i november i fjor. Fremdeles ikke blitt gravid..

Skrevet
Blyana skrev (3 minutter siden):

Mistet i november i fjor. Fremdeles ikke blitt gravid..

Selv om du har prøvd aktivt? Hadde du en "vanlig" SA, eller ble det komplikasjoner?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan det hende jeg ikke ble gravid i forrige syklus fordi hormonene fremdeles var i ubalanse i kroppen (som kanskje spotting og rar mens var tegn på -selv om jeg hadde eggløsning?)

Ja det kan være. Kroppen blir ikke gravid før den er klar for det igjen.

Jeg har hatt to SA'er, men de var så tidlige (rundt uke 6) at de neppe kan sammenlignes med deg. For etter disse kom jeg i syklus med èn gang igjen (abortene ble nesten som vanlig mens) og ble gravid på første EL etter begge SA'ene.

Men jeg har derimot hatt en MA på 9+5. Etter denne var det litt mer kluss. Første syklus ble litt lang og tok tid før EL kom (men jeg fant den!). Kunne i teorien blitt gravid igjen da altså, men nei. Man skal jo ha flaks med disse befruktningene også. Kom i syklus igjen og fikk EL hver syklus etterpå, men det tok 9 mnd før jeg ble gravid på nytt etter denne MA'en.

Men igjen, dette går jo veldig på flaks og uflaks. I stedet for å spørre hvor lang tid det gikk før man ble gravid igjen etter en abort, så er det mer reellt å spørre hvor lang tid det gikk før man var i syklus igjen og fikk EL.

SA'en har nok ikke gjort deg mindre fruktbar. Tvert i mot vet kroppen nå hvordan den skal bli gravid. Du har klart det før, og kan klare det igjen. Du får kartlegge EL så godt som mulig fremover og krysse alle fingre for klaff. Masse lykke til :klemmer:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 22.32):

Hadde en SA i juli, 10 uker. Blødde i halvannen måned ca., og fikk noen dagers opphold før jeg fikk det jeg tenker var en mer vanlig mens midt i august. Men blødde/spottet i nesten uke etter mensen var ferdig, som jeg aldri pleier å gjøre.

Ny mens ca. midten av september. Spotting dagen før mensen, igjen noe jeg ikke pleier å gjøre. Hadde en ganske normal mens i tre dager, så sluttet det. Etter opphold på dager, "normal" mens igjen i to dager. Så et par dager med spotting. Uvant, igjen.

Så fikk jeg masse eggløsningsslim nesten to uker etter mensstart, og hadde sex så mye det gikk an.

Likevel, fikk mensen i går igjen. Denne gangen uten noe sptting i forkant. En vanlig mens, slik jeg er vant til før SA og graviditet.

Det jeg lurer på da, er: Kan det hende jeg ikke ble gravid i forrige syklus fordi hormonene fremdeles var i ubalanse i kroppen (som kanskje spotting og rar mens var tegn på -selv om jeg hadde eggløsning?) ? Kan det være at jeg først denne syklusen har en mer reell sjanse til å bli gravid?

Dere som også har opplevd en SA etter ca. 10 uker, hvor lang tid tok det før dere kom i normal syklus og ble gravide igjen?

Ble gravid på første og andre forsøk i mine tidligere svangerskap, kan det hende at SA-en har gjort meg mindre fruktbar?

tredje syklus

Anonymkode: 004b5...849

Skrevet

Har ikkje gått gjennom SA, men EXU. Er no på PP3, har funnet EL alle gangane, men det tok godt over ein mnd før kroppen var i gang igjen etter operasjonen. Vi prøvde i 6 mnd før eg endelig blei gravid sist, så med 1 eggleder mindre er eg innstilt på at det kan ta minst like lang tid. Både leger og jordmødre har uavhengig av kvarandre sagt til meg at no som eg har vore gravid ein gang kan det vere lettere for kroppen å gjøre det ein gang til, det er dette vi er "lagd for". Så eg klamrer meg fast til det.. Så har dei også sagt at sjølv om alt tilsynelatende kan virke å vere normalisert i kroppen kan det likevel vere restitusjon på gang innvendig som gjer det litt meir krevende ein periode. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...