Gå til innhold

Hva betyr dette?! eggløsningstest 1uke før mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

håper noen har erfaring eller kunnskap. Vil så gjerne bli gravid, kan godt være hodet tuller med meg nå. 

sist eggløsning var ca 5oktober, bekreftet med positiv eggløsningstest dagen før. Har etter «planen» mens om 7 dager (18okt). 

pga litt rare stiklinger i magen tok jeg en graviditetstest og en eggløsningstest i samme urin i kveld. Vanligvis er mine eggløsningstester kritthvite utenom de to-tre dagene før eggløsningstid, hvor de blir gradvis sterkere og til slutt positiv. Kan vanligvis stille klokka etter både mens og EL.. 

graviditetstesten i kveld var kritthvit, men eggløsningstesten ser ut som 2dg før eggløsning til vanlig.. what? Hva betyr dette? 

Hjælp? 

Anonymkode: 2379a...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på det betyr noe som helst så tidlig. Man har stort sett lh i urin hele syklusen. Testene vil også fange opp hcg men da stort sett senere og en graviditetstest vil oftest bli positiv først. 7dpo er også et befruktet egg knapt festet.

• Liker 1
Skrevet

Hvilke eggløsningstester bruker du? Jeg har f.eks. prøvd to RFSU-strips, på samme urin, samtidig, og fått ganske ulikt fargeresultat - en så vidt synlig, den andre godt synlig. Så tror det er mye feilmarginer i testutstyret ute og går. 

Anonymkode: 518bb...d36

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilke eggløsningstester bruker du? Jeg har f.eks. prøvd to RFSU-strips, på samme urin, samtidig, og fått ganske ulikt fargeresultat - en så vidt synlig, den andre godt synlig. Så tror det er mye feilmarginer i testutstyret ute og går. 

Anonymkode: 518bb...d36

Bruker babyplan. 

tok en ny EL test i dag tidlig, den hadde også svak strek (på tynn «etter masse vann og kaffe urin»)… 

er redd dere har rett, men håper jo det beste 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

graviditetstesten i kveld var kritthvit, men eggløsningstesten ser ut som 2dg før eggløsning til vanlig.. what? Hva betyr dette?

Skjønte ikke dette. Mener du at EL-testen du tok nå nylig var positiv?

Skrevet
Amatariel skrev (1 time siden):

Skjønte ikke dette. Mener du at EL-testen du tok nå nylig var positiv?

Hei,

ikke helt positiv, men slik den ser ut når jeg har 2dg igjen til eggløsning i ordinær syklus. tydelig rosa strek. Hvis jeg tar tester de 4-5 dagene før estimert eggløsning blir de vanligvis sterkere i streken, for hver dag, helt til den er klar positiv dagen før eggløsning. 

denne eggløsningstesten 7og 6 dg før mensen (og 7dg etter eggløsning) ser altså lik ut som de testene jeg vanligvis har 2-3dg før eggløsning. Håper jeg klarer å forklare 😅

Skrevet

Skjønner hva du mener ja. Men den klare regelen til EL-tester er at de enten er positive eller negative. Og negativ har mange nivåer på strek, som kan variere veldig utover syklusen - både før og etter EL. Selv om den ser ut som det den pleier to dager før EL, så trenger ikke det bety noe. Bare at LH er litt høyere da enn for noen dager siden. Og LH-nivået gjør jo nettopp dette, går opp og ned hele syklusen igjennom. Med unntak av rett før EL når den er på en peak (og man da får positiv EL-test)

• Liker 4
Skrevet

Takk @Amatariel! 😊 blir nok å teste litt halvdesperat i håp om at du tar feil, hehe . Takk for god forklaring, setter stor pris på at du tok deg tid til å svare!

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk @Amatariel! 😊 blir nok å teste litt halvdesperat i håp om at du tar feil, hehe . Takk for god forklaring, setter stor pris på at du tok deg tid til å svare!

Skjønner den. Men hvis jeg tar feil og den ganske-så-sterke-EL-testen din blir positiv om et par dager så betyr det jo at du har EL nå, og ikke tidligere da du trodde. Og er lengre bak enn først beregnet... det er jo ikke noe positivt 😶

Om du tenker at positiv EL-test kan indikere graviditet, så skal det nok en god del hcg i kroppen til for å få til det. Såpass mye at du vil få utslag på en ordentlig g-test lenge før EL-test blir positiv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var fullstendig testegal og testet med el strimler fra babyplan fra 0 dpo. De ble gradvis sterkere frem til gtestene begynte å slå ut 10 dpo. 

Å teste hcg med eltester skal vel egentlig ikke være mulig, men det funka for meg.  Og Gud så deilig det var å ha noen tester å tisse på mens jeg var i dpoland 😁

Anonymkode: 713f4...4a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gud så deilig det var å ha noen tester å tisse på mens jeg var i dpoland 😁

Det er jeg enig i, og har selv testet fra 1 dpo noen ganger :Knegg: Men da med med billige g-tester i alle fall. Med tanke på at LH går så mye opp og ned så er det liten vits i å bruke dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også lest at man skal ha myye HCG i kroppen før en ELtest slår ut, slik at en graviditetstest vil være positiv lenge før. De er uansett laget for å måle LH og ikke HCG, så tenker at det har lite for seg å benytte dem til det formålet. Jeg testet med ELtester da jeg VAR gravid (ikke spør hvorfor….), typ 5 uker på vei, og selv da var de ikke å regne som positive (babyplan sine).

Jeg kjenner meg uansett veldig igjen i testetrangen din TS, så jeg klandrer deg ikke haha! Lykke til med videre testing:)

Anonymkode: 7498e...9a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...