Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i dagspris i strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har Gudbrandsdal energi, dagsaktuell spottpris 148,75 øre/kWh (4,9 øre/kWh påslag inkludert). Sjekket på min.ge.no hva med dere? Dette blir dyrt.

Anonymkode: 533bf...a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Tibber, så det varierer, akkurat nå er det 134 øre/kWh

Skrevet

Ligger mellom 40 og 80 øre for tiden.

Skrevet

Betaler til enhver tid spotpris, uten påslag. Snittpris i dag 37 øre.

Anonymkode: 7cda1...909

Skrevet

Tibber siste tiden (Midt-Norge)

0AD8A8D8-02F5-4B8B-A052-B67DD2969B8A.thumb.png.e039ed6670783ff49e49bf1b9af0d009.png

E1A1C571-95FA-4FA9-B083-69E688634BAC.png

C0B82266-3A07-478F-A2CC-0497E65CC684.png

Anonymkode: a95d6...663

Skrevet

Spotprisen er lik for alle, gitt at de bor innenfor samme strømregion, så dersom man har en spotprisavtale så er det kun påslaget til den enkelte leverandør som bestemmer forskjellen i pris mellom ulike leverandører. Så dine 148,75 øre/kWh minus påslaget på 4,9 øre er det samme for alle innen din strømregion, mens påslaget på 4,9 øre/kWh er det eneste som varierer (pluss eventuelt et månedlig fastbeløp som også er ganske vanlig).  

Skrevet
Oneabee skrev (30 minutter siden):

Spotprisen er lik for alle, gitt at de bor innenfor samme strømregion, så dersom man har en spotprisavtale så er det kun påslaget til den enkelte leverandør som bestemmer forskjellen i pris mellom ulike leverandører. Så dine 148,75 øre/kWh minus påslaget på 4,9 øre er det samme for alle innen din strømregion, mens påslaget på 4,9 øre/kWh er det eneste som varierer (pluss eventuelt et månedlig fastbeløp som også er ganske vanlig).  

Selvsagt ikke. Det ville ha forutsatt at alle i den regionen hadde samme strømavtale.

Det har de neppe.

Anonymkode: f94a1...18f

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Selvsagt ikke. Det ville ha forutsatt at alle i den regionen hadde samme strømavtale.

Det har de neppe.

Anonymkode: f94a1...18f

Dersom du har en spotprisavtale, så er jo spotprisen fastsatt av Nordpool, og dermed lik for alle strømleverandører innenfor samme region. De ulike spotprisavtalene du kan inngå med strømselskapene vil da regulere påslaget de har for den avtalen, enten i form av et tillegg pr. kWh, eller et fast påslag pr. måned, eventuelt en kombinasjon av disse. Uansett så er spotprisen som ligger i bunn den samme. 

• Liker 3
Skrevet

Bor på Østlandet , altfor mye. Føler meg utsatt for et ran. Prisen akkurat nå er 163 kWh, Tibber.

Anonymkode: c3755...624

• Liker 1
Skrevet

163 øre / kWh*

Anonymkode: c3755...624

Skrevet

Her er region 5/Vest:

Screenshot_20211012-105314_Tibber.thumb.jpg.de4333a134b714dde1d661228d8dfe45.jpg

Per dag betaler vi nå 30-40 kr. Var over 50 kroner dagen på det verste, og verre kan det bli. Vi har hamstret ved i tillegg til den veden vi hogde i fjor vinter.

Skrevet

Jeg er egentlig lei av folk som tror at Tibber er løsningen og sparer dem masse penger. Det er en god avtale kontra mange andre dårlige strømavtaler, det er ikke det, men det er ikke noe spesielt med denne strømavtalen.

Som forbruker burde du undersøke hva som er den billigste avtalen du kan få i markedet, og som sagt i andre tråder så lønner det seg med avtaler som tar mindre i fastbeløp og påslag. For å nevne to, f.eks. vil COOP/Los avtalen ha 9 kr i fastbeløp og 3.45 øre i påslag per kWt, og du må bruke bra mange kWt for å ta igjen fastprisen til Tibber. Hvis du kjøper webSpot fra Hafslund så får du bare 20 kr i fastpris kontra Tibber sine 39 kr. Det er 20 kr spart, lite men fremdeles noe...

Det du får fra Tibber er dog. masse forskjellig teknologi-produkter du kan kjøpe? som smart elbillader? og en app som viser deg timesprisen på strøm. Du kan se forbruket ditt gratis på Elhub, for det er der din timesavleser sender info. Du kan også se strømprisen for spotpris i ditt område på Nord Pool sin kraftbørs, for det er der du kjøper strøm. Det eneste du får som fordel med Tibber er at du kan se strømprisen hver time, og skal jeg være ærlig er dette av null interesse for meg.

Effektleddet hos meg beregnes ut fra størrelsen på hovedsikringen, så staten belønner deg ikke for å spare strøm ved å fakturere halvparten av elavgiften slik.

Man kan spørre seg selv hvor mye tid er det verdt å bruke på usle 20-40 kr spart på strømavtalen i mnd? Ingenting. Det viktigste er at du velger en avtale med lavt fastbeløp og lavt påslag, og sjekker at du får beholde den for hvert år. Det er derfor jeg anbefaler selskaper som Tibber, COOP/Los - fordi de endrer ikke på vilkårene kraftig fra år til år, og da blir du ikke lurt av at strømleverandørene endrer vilkårene på et lavintereseprodukt: strøm.

Skrevet

bilde.png.e5353fb663de2da3103844f59292ea79.png

Anonymkode: 20d70...13a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor i landet bor du?

Anonymkode: 66a2f...1c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du har ikke spotpris om snittprisen er 37 øre med dagens marked. 

Anonymkode: 04b5a...cb7

Skrevet
Pachka Sigaret skrev (1 time siden):

Jeg er egentlig lei av folk som tror at Tibber er løsningen og sparer dem masse penger. Det er en god avtale kontra mange andre dårlige strømavtaler, det er ikke det, men det er ikke noe spesielt med denne strømavtalen.

Som forbruker burde du undersøke hva som er den billigste avtalen du kan få i markedet, og som sagt i andre tråder så lønner det seg med avtaler som tar mindre i fastbeløp og påslag. For å nevne to, f.eks. vil COOP/Los avtalen ha 9 kr i fastbeløp og 3.45 øre i påslag per kWt, og du må bruke bra mange kWt for å ta igjen fastprisen til Tibber. Hvis du kjøper webSpot fra Hafslund så får du bare 20 kr i fastpris kontra Tibber sine 39 kr. Det er 20 kr spart, lite men fremdeles noe...

Det du får fra Tibber er dog. masse forskjellig teknologi-produkter du kan kjøpe? som smart elbillader? og en app som viser deg timesprisen på strøm. Du kan se forbruket ditt gratis på Elhub, for det er der din timesavleser sender info. Du kan også se strømprisen for spotpris i ditt område på Nord Pool sin kraftbørs, for det er der du kjøper strøm. Det eneste du får som fordel med Tibber er at du kan se strømprisen hver time, og skal jeg være ærlig er dette av null interesse for meg.

Effektleddet hos meg beregnes ut fra størrelsen på hovedsikringen, så staten belønner deg ikke for å spare strøm ved å fakturere halvparten av elavgiften slik.

Man kan spørre seg selv hvor mye tid er det verdt å bruke på usle 20-40 kr spart på strømavtalen i mnd? Ingenting. Det viktigste er at du velger en avtale med lavt fastbeløp og lavt påslag, og sjekker at du får beholde den for hvert år. Det er derfor jeg anbefaler selskaper som Tibber, COOP/Los - fordi de endrer ikke på vilkårene kraftig fra år til år, og da blir du ikke lurt av at strømleverandørene endrer vilkårene på et lavintereseprodukt: strøm.

AMEN! 

Skrevet

Ja det er hinsides. 

Jeg har fjordkraft prismatch. Null i månedsavg. Og minuspåslag. 

Dagens: 143,85 - 20,5 = 123,35 øre/kwh. 

Anonymkode: 00a59...3ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Min snittpris i dag er 51 øre. Hadde jeg ikke betalt MVA, slik det er i landets to nordligste fylker, ville snittprisen ikke vært langt unna 39 øre. 

Skrevet

Denne uka har jeg hatt alt fra 20 kr en dag til 60 kr den dagen vi varmet boblebadet opp. I snitt den forrige uka var kwh prisen 143 øre. Bor i Sør-Norge.

Anonymkode: 04a18...515

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du svarer, men dagens snittpris i Midt-Norge er 39 øre/kWh. Om vedkommende har en spotprisavtale med -2 øre i introduksjonspris så har man 37 øre i dag

Anonymkode: a95d6...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...