AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Del Skrevet 11. oktober 2021 Hva kan gjøres for at nattesøvnen beholdes? Jeg var på en tur i helgen og havnet på firemannsrom med et par. Mannen i huset var en svært høylytt snorker. Jeg måtte ta en sovetablett for å få sove. Kona som var ganske stille og beskjeden fikk endelig mot til seg og fortalte hvor høyt og plagsom snorkingen var. Mannen ble sjokkert da han ikke visste hvor mye det påvirket kona. Så hvilke løsninger har dere valgt? Operasjon, hjelpemidler, sove i separate rom?? Anonymkode: 5b12c...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Del Skrevet 11. oktober 2021 Med eksen, brudd. Etter at jeg hadde tatt ham til legen og han hadde fått allergitabletter så han slutta å snorke. Anonymkode: d14cb...744 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 11. oktober 2021 #3 Del Skrevet 11. oktober 2021 Dette er faktisk et ganske vanskelig problem.. Jeg vil ikke ta skrittet til at vi ender på hvert vårt rom så her har vi måtte jobbe med det for å få det til å fungere. Jeg sover lett, veldig lett, så lett at jeg våkner om den stakkars mannen min beveger på foten eller snur hodet. Til gjengjeld sover han dypt og godt, så når jeg ligger og vrir meg hele natten merker han ikke noe. Men han snorker. Han snorker mye og til tider høyt! Han har prøvd nesespray mot snorking, funket ikke. Han har prøvd neseklype av noe slag, funker litt så lenge den holder seg der og ikke faller ut. Har prøvd tannskinne, men det var ikke noe suksess. Tror disse er best hvis man får støpt en hos tannlegen. Han har også vært hos øre-nese-halslege og fikk beskjed om å gå ned i vekt. Tull. Han snorket samme da han var normalvektig og han er ikke veldig kraftig. Vel... Det vi gjør, nei, det jeg gjør når jeg ligger der og ikke får sove er å få han til å snu seg over på den andre siden. Han snorker betydelig lavere på den siden. Skal ikke skrive noe om hvordan jeg får han til å gjøre det da Det som fungerer aller best er ørepropper og sovetabletter, men sistenevnte er ikke bra i lengden. Problemet med ørepropper er vekkeklokker som må høres. Han går på jobb før meg så jeg er avhengig av å høre min klokke etter at han har gått. Blir bare ørepropper i helger og sånt her. Håper noen kommer med geniale tips. Dette med søvn er ikke barebare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Del Skrevet 11. oktober 2021 Hvert vår rom. Anonymkode: 75638...d07 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Del Skrevet 11. oktober 2021 Vi snorker begge to og sover på hver sitt rom. Søvn er viktig! Anonymkode: 6c84a...959 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 12. oktober 2021 #6 Del Skrevet 12. oktober 2021 Fungerer operasjon for snorking? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria_ Skrevet 12. oktober 2021 #7 Del Skrevet 12. oktober 2021 Soviro 👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Del Skrevet 12. oktober 2021 Det er uholdbart å ikke få sove, går sterkt utover livskvaliteten. Per nå sover vi på hvert vårt rom om enn hvor usexy det er, også er mannen i gang med søvnapne/snorkeutredning. Ser ut som om skinne virker ganske godt. Anonymkode: 17c82...a76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Med eksen, brudd. Etter at jeg hadde tatt ham til legen og han hadde fått allergitabletter så han slutta å snorke. Anonymkode: d14cb...744 Hjelper allergitabletter? Zertyc da ? Anonymkode: a7f92...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #10 Del Skrevet 12. oktober 2021 Ugresset skrev (18 timer siden): Dette er faktisk et ganske vanskelig problem.. Jeg vil ikke ta skrittet til at vi ender på hvert vårt rom så her har vi måtte jobbe med det for å få det til å fungere. Jeg sover lett, veldig lett, så lett at jeg våkner om den stakkars mannen min beveger på foten eller snur hodet. Til gjengjeld sover han dypt og godt, så når jeg ligger og vrir meg hele natten merker han ikke noe. Men han snorker. Han snorker mye og til tider høyt! Han har prøvd nesespray mot snorking, funket ikke. Han har prøvd neseklype av noe slag, funker litt så lenge den holder seg der og ikke faller ut. Har prøvd tannskinne, men det var ikke noe suksess. Tror disse er best hvis man får støpt en hos tannlegen. Han har også vært hos øre-nese-halslege og fikk beskjed om å gå ned i vekt. Tull. Han snorket samme da han var normalvektig og han er ikke veldig kraftig. Vel... Det vi gjør, nei, det jeg gjør når jeg ligger der og ikke får sove er å få han til å snu seg over på den andre siden. Han snorker betydelig lavere på den siden. Skal ikke skrive noe om hvordan jeg får han til å gjøre det da Det som fungerer aller best er ørepropper og sovetabletter, men sistenevnte er ikke bra i lengden. Problemet med ørepropper er vekkeklokker som må høres. Han går på jobb før meg så jeg er avhengig av å høre min klokke etter at han har gått. Blir bare ørepropper i helger og sånt her. Håper noen kommer med geniale tips. Dette med søvn er ikke barebare. Få tak i vekkerklokke som kun vibrerer og legges under hodeputen. Hørselshemmede bruker gjerne slik vekking. Vi har hvert vårt rom. Søvn er viktig og forebygger sykdommer når man blir eldre. Anonymkode: ea779...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macillah Skrevet 12. oktober 2021 #11 Del Skrevet 12. oktober 2021 Ørepropper og har smartklokke. Den vibrerer når jeg har satt på alarm 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #12 Del Skrevet 12. oktober 2021 Det er jo aldri noen som faktisk gidder å høre på råd man skriver her inne, skriver dette hver gang og har aldri opplevd at noen faktisk prøver selv om det løser problemet 100%. Mannen kjøpte Bose sleepbuds til meg til jul og de har reddet forholdet og søvnen min. De spiller av svak White noise hele natta slik at hjernen ikke oppfatter snorkingen. Han er operert uten hell og jeg brukte ørepropper før uten at det funka. Bose sleepbuds ❤❤❤ Anonymkode: 7606c...c98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 12. oktober 2021 #13 Del Skrevet 12. oktober 2021 Her venter vi på mer utredning hos øre, nese, hals. Mistanke om noe tette bihuler, så vi håper egentlig på operasjon. Vi sover sjeldent sammen, da han jobber natt og jeg er student, så litt heldige der, men jeg bruker ørepropper vis det blir for ille de nettene vi sover samtidig. Skal sies jeg hadde nok vurdert hvert vårt rom hadde vi sovet sammen hele tiden, jeg fungerer ikke uten søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #14 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo aldri noen som faktisk gidder å høre på råd man skriver her inne, skriver dette hver gang og har aldri opplevd at noen faktisk prøver selv om det løser problemet 100%. Mannen kjøpte Bose sleepbuds til meg til jul og de har reddet forholdet og søvnen min. De spiller av svak White noise hele natta slik at hjernen ikke oppfatter snorkingen. Han er operert uten hell og jeg brukte ørepropper før uten at det funka. Bose sleepbuds ❤❤❤ Anonymkode: 7606c...c98 Ser folk nevner vekkerklokke. Bose sleepbuds har vekkerklokke også. Anonymkode: 7606c...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 12. oktober 2021 #15 Del Skrevet 12. oktober 2021 Vi har hvert vårt rom. Desverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #16 Del Skrevet 12. oktober 2021 Vi sover på hvert vårt rom. Vi er enige om at dette med god søvnkvalitet betyr såpass mye at det er best sånn. Som småbarnsforeldre er det viktig at vi fungerer i hverdagen, og med tanke på jobb selvsagt. Det er selvfølgelig litt trist å ikke sove sammen, men vi gjør det jo ikke fordi vi er sinte på hverandre. Sexlivet er fortsatt like bra. Anonymkode: 211aa...0c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #17 Del Skrevet 12. oktober 2021 Vi har hvert vårt rom, heldigvis 😊 Anonymkode: e3782...f83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 12. oktober 2021 #18 Del Skrevet 12. oktober 2021 Vi snorker begge to, men sover godt all like vel på samme rom. Fant nettopp ut at jeg har søvn apne da, så er under utredning for behandling. Mulig det vil hjelpe noe på snorking min. Mannen min er nesten konstant tett i pusten pga allergier og astma, så derfor er luftstrømmen mindre, og det fører også til snorking. Jeg tenker at snorking er en helt naturlig ting som man finner hos de mange mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #19 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo aldri noen som faktisk gidder å høre på råd man skriver her inne, skriver dette hver gang og har aldri opplevd at noen faktisk prøver selv om det løser problemet 100%. Mannen kjøpte Bose sleepbuds til meg til jul og de har reddet forholdet og søvnen min. De spiller av svak White noise hele natta slik at hjernen ikke oppfatter snorkingen. Han er operert uten hell og jeg brukte ørepropper før uten at det funka. Bose sleepbuds ❤❤❤ Anonymkode: 7606c...c98 I hvilke stillinger sover du? Jeg får så vondt i ørene når jeg sover på siden. Og jeg sover nesten alltid på siden. Tenker det må være vondt med sleepbuds i? Anonymkode: 00d50...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 12. oktober 2021 #20 Del Skrevet 12. oktober 2021 Ørepropper funker fint her, og sovner stort sett før han begynner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå