Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
tvertimot skrev (3 timer siden):

Nettbil kjenner jeg ingen som har erfaring med, i alle fall ikke meg bekjent,

Men ut fra hva du skriver her så virker de å være veldig mye mer seriøs enn car4sale, som ikke en gang hadde sett bilen de solgte og heller ikke kjente tilstanden på bilen. De solgte i realiteten et vrak til listeprisen.

Et minimum synes jeg, er at bilen i forkant bør ha gått gjennom en taksering, som tar utgangspunkt i bilens verdi basert på dens tilstand, altså ikke bare tar utgangspunkt i snittprisene årsmodellen av bilen normalt har (som kan slå veldig feil ut). Både kjøper og selger bør oppleve en form for trygghet ved kjøpet/salget, det forutsetter jo at firmaet som selger bilen tar litt ansvar og er grundige,

Jeg vil hevde at en slik trygghet er verdt å betale noe mer for, både for kjøper men også for selger.

Men igjen, jeg kjenner ikke til Nettbil. Men etter erfaringen og hva jeg hørte fra min kollega, Car4Sale gjorde meg naturlig nok mer skeptisk til nettbaserte bedrifter, men er jo gledelig å høre at noen er mer seriøse. Min anbefaling for salg av bil er derimot dersom det er en forholdsvis rimelig bruktbil, å selge den selv. Dyre bruktbiler ville jeg personlig ha solgt gjennom en annerkjent forhandler, det koster jo mer men gir desto bedre trygghet.

Ja, jeg er veldig fornøyd med å få solgt min bil gjennom Nettbil. De tester bilen med en NAF-test, så får man bud på bilen sin fra ulike forhandlere, og til slutt er det opp til en selv om man vil akseptere budet eller trekke seg gratis fra alt og fortsette å prøve å selge bilen selv på FINN. 

Kunne ikke vært enklere. Aksepterer man budet, så får man pengene maks, dagen etter, og slipper reklamasjonsansvaret på 2 år. Med andre ord, bilen er virkelig ut av "verden" i det man signerer salgsmeldingen, så man har intet reklamasjonsansvar lenger. 

Enkelt og smidig som det går an å bli. 

Anonymkode: 3cf2e...d68

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk her på KG liker å snakke opp den reklamasjonsretten så veldig. Det er lite sannsynlig at man noen gang får en reklamasjonssak på seg. Det meste jeg har hørt om er tullinger som "prøver seg". Lykke til.

Anonymkode: 1022f...32b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 16.38):

Ja, jeg er veldig fornøyd med å få solgt min bil gjennom Nettbil. De tester bilen med en NAF-test, så får man bud på bilen sin fra ulike forhandlere, og til slutt er det opp til en selv om man vil akseptere budet eller trekke seg gratis fra alt og fortsette å prøve å selge bilen selv på FINN. 

Kunne ikke vært enklere. Aksepterer man budet, så får man pengene maks, dagen etter, og slipper reklamasjonsansvaret på 2 år. Med andre ord, bilen er virkelig ut av "verden" i det man signerer salgsmeldingen, så man har intet reklamasjonsansvar lenger. 

Enkelt og smidig som det går an å bli. 

Anonymkode: 3cf2e...d68

Hva tenker du da om dette punkter fra Nettbil sine brukervilkår? 

https://www.nettbil.no/dealer-terms

"Det gjøres herved oppmerksom på at det kreves noe mer for å konstatere en mangel ved ting kjøpt med et «som den er»-forbehold. Ved kjøp av bil gjennom Nettbil så er derfor Bruker sin reklamasjonsrett begrenset i medhold av kjøpslovens § 19. Der mangler ved bilen kommer som følge av mislighold opplysningsplikt fra den selger som Nettbil har kjøpt bilen av (tidligere salgsledd) eller der Bruker etter kjøpsloven § 84 kan gjøre mangelen gjeldende mot gjeldende mot tidligere salgsledd, må mangelkravet rettes som direktekrav mot tidligere salgsledd. Brukeren vil da ikke kunne rette mangelskravet mot Nettbil."

Skrevet

Du står mao. som ansvarlig selger lel. Betyr ingenting dog; akkurat som 2 års reklamasjonsrett skal det utrolig mye til for å få igjennom et krav.

Anonymkode: 1022f...32b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...