Gå til innhold

Preges folk av moten som var da de var unge selv i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F eks menn som var unge på 70-tallet som fortsatt kjører 70-tallssveis. Er du litt sånn?

6D5C5A6B-2279-4EED-9E87-E945C7368477.jpeg

E4D19C82-987E-446C-A2C2-95010876A7F8.jpeg

E0F56131-74A9-40A3-8B3E-29A447FBA8AF.jpeg

Anonymkode: ef627...ec5

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt sideskill siden barneskolen, som er 25+ år nå. Så det er ikke lenger et aktivt valg å ha sideskill, håret mitt sitter fast slik og det er umulig å tving det til å holde en midtskill. 

Anonymkode: f72e9...246

• Liker 4
Skrevet

Tja, nå var jeg ung på 90 tallet. Er tiltrukket av det samme som jeg var den gang dvs sorte klær og dr Martins sko. Men har tonet det ned til en mer voksen stil 😅

Anonymkode: a909a...3d1

• Liker 2
Skrevet

Kanskje litt, men til og med 80-talls puddelrockere klippet seg etter hvert, for eksempel Joey Tempest, Axl Rose, Eddie Vedder og James Hetfield. Jaja, kanskje det bare var Tempest som var puddelrocker av dem, da..

Jeg ønsker 40-tallet tilbake hårmessig!

Anonymkode: 45aa2...1a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje litt, men til og med 80-talls puddelrockere klippet seg etter hvert, for eksempel Joey Tempest, Axl Rose, Eddie Vedder og James Hetfield. Jaja, kanskje det bare var Tempest som var puddelrocker av dem, da..

Jeg ønsker 40-tallet tilbake hårmessig!

80-tallet var litt annerledes. 

Skrevet

Har hatt mye forskjellig, men de siste par årene har jeg hatt (nesten) samme sveis som jeg hadde på barneskolen. 😅

Anonymkode: c8fa0...9dd

Skrevet

Tja, vet ikke. Jeg bruker leggvarmere og pulsvanter fortsatt, det er vel det eneste som henger igjen tror jeg! 

Anonymkode: 80793...157

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

80-tallet var litt annerledes. 

Hehe, hvordan da?

Skrevet

Jeg preges overhodet ikke av moten fra da jeg var ung. Russ 2000 her.

Anonymkode: 638d7...c3d

Gjest TheCatLady
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Jeg var tenåring på 90-tallet, men er lite glad i det meste av 90-talls moten. Synes ikke at det er fint og blir for androgynt for min del. Senere i tenårene og tidlig i 20-årene var jeg gother. Kan kanskje ta enkelte elementer fra den stilen, men å kjøre full gothstil er ikke min greie lenger. 

Jeg har endret meg endel stilmessig. Før var det gjerne svart det gikk i og lite farger. Tror det bare er noen få år siden jeg begynte å like og bruke oransje, grønt, blomstermønster osv og har til og med begynt å se på rosa klær. 

Sveisen er nok det som har endret seg minst, men har alltid likt å ha litt mørkere hår. Føler at jeg ser gammel ut med blondt hår og lyse og kalde hårfarger. 

Skrevet

Jeg var ung på 80-tallet - det mest harry ti-året motemessig.

Dessverre er mye av det stygge vi gikk med da moderne igjen. Bl.a. mom-jeans 🤮

Anonymkode: ece8b...6c0

• Liker 2
Skrevet

Haha, nei. Da hadde jeg levd i hettegensere. 

Anonymkode: 46ef1...7f6

Skrevet

Jeg går ikke i strekkbukser eller vide gensere, og mom-jeansene kommer jeg aldri til å ta på meg igjen. Så nei! 

Anonymkode: 20481...01b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde pannelugg i mange år, frem til rundt årtusenskiftet eller litt senere. Men etter det lot jeg det vokse ut og har nå de siste 18 årene ca hatt like lang "lugg" som resten av håret. Sideskill. Ser rar ut med midtskill.

Men ellers har jeg omtrent samme lengde på håret som alltid.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Tja, for min del er det både ja og nei.

Hårsveien min nå er ganske lik den jeg hadde som barn tidlig på 80-tallet med langt hår uten pannelugg. På ungdomsskolen og videregående hadde jeg typisk 80-talls puddelfrisyre med kort på toppen og lengre i nakken. Fordi jeg har naturlige krøller, var det lett å få en slik sveis, men jeg har absolutt ingen planer om å gå tilbake til det.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Har nok blitt for gammel til langt hår dessverre.  Også ekstremt sjelden jeg går i bandskjorte ("hei se på den merkelige førtiåringen med Cannibal Corpse genser, alle sammen😂"🤪)  Men sverger fortsatt til jeans, jeans-jakke eller skinnjakke, fargerike skjorter og billige, praktiske sko som er gode å gå i. :) 

Moderne jeans er mye mer behagelige å gå i enn dem jeg gikk i for 25 år siden da 😅

Gjest TheCatLady
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Har nok blitt for gammel til langt hår dessverre.  Også ekstremt sjelden jeg går i bandskjorte ("hei se på den merkelige førtiåringen med Cannibal Corpse genser, alle sammen😂"🤪)  Men sverger fortsatt til jeans, jeans-jakke eller skinnjakke, fargerike skjorter og billige, praktiske sko som er gode å gå i. :) 

Moderne jeans er mye mer behagelige å gå i enn dem jeg gikk i for 25 år siden da 😅

Man er vel ikke merkelig selv om man går med Cannibal corpse genser som 40-åring. Vet om relativt mange som går med bandskjorter selv om de ikke er 20 lenger. 

Skrevet

Jeg var tenåring på 90-tallet, og preges veldig lite av den stilen. Er heller glad det er over og lar meg fascinere av dagen ungdommer som ser ut til å elske stilen. Men jeg er veldig inspirert av moten fra 50-tallet. Hva sier det om meg egentlig? At jeg er rundt 40 år i kroppen og rundt 80 år mentalt?

• Liker 1
Skrevet

Har samme stil som på videregående. Evig ung :)

• Liker 1
Skrevet

Både og. Jeg går IKKE med bukser lave på livet og korte topper, eller sko med platåsåler. Men mye hettegenser, sneakers, converse osv. Så tenårene henger i, 20-årene er veldig tilbakelagt stilmessig 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...