AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Mannen og jeg møttes for snart 10 år siden i Oslo. Vi er begge i jobb og vil ha litt vanskelig for å finne jobb i distiktene. Vi er innflyttere. Vi flyttet til en leilighet i sentrum, men han vil gjerne ha både bil og garasje nå, helst bo i enebolig. Han vil ha hund, kunne bruke marka og kjøre til butikken. Jeg vil nok heller bo sentrumsnært. Jeg ser fordelene med å ha litt hage, kunne kjøre til jobb, kanskje få bedre plass, men jeg er ikke klar for det. Vi har ikke barn, og da ser jeg ikke helt poenget. Han pusher dette veldig, men jeg vet av kolleger hvor lenge de står i kø for å komme seg på jobb. Jeg har ikke lyst til å bli den som alltid må unngå rushtiden. Det vi har råd til er relativt lite, uten hage, men med garasje i tettbygde områder. Jeg vet at jeg vi må låne veldig mye, og det skremmer meg å måtte bruke alt av egenkapital samt låne maksimalt i en alder av 40+. Jeg er redd for å bli slave i større grad enn jeg allerede føler at jeg er. Jeg vil få lang reisevei til jobb. I dag sykler jeg på 10 minutter. Grunnen til at jeg flyttet til Oslo var for å bo i by. Anonymkode: 407df...d56 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Kan dere ikke ha hund i sentrum? Anonymkode: 3f3fc...436
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mannen og jeg møttes for snart 10 år siden i Oslo. Vi er begge i jobb og vil ha litt vanskelig for å finne jobb i distiktene. Vi er innflyttere. Vi flyttet til en leilighet i sentrum, men han vil gjerne ha både bil og garasje nå, helst bo i enebolig. Han vil ha hund, kunne bruke marka og kjøre til butikken. Jeg vil nok heller bo sentrumsnært. Jeg ser fordelene med å ha litt hage, kunne kjøre til jobb, kanskje få bedre plass, men jeg er ikke klar for det. Vi har ikke barn, og da ser jeg ikke helt poenget. Han pusher dette veldig, men jeg vet av kolleger hvor lenge de står i kø for å komme seg på jobb. Jeg har ikke lyst til å bli den som alltid må unngå rushtiden. Det vi har råd til er relativt lite, uten hage, men med garasje i tettbygde områder. Jeg vet at jeg vi må låne veldig mye, og det skremmer meg å måtte bruke alt av egenkapital samt låne maksimalt i en alder av 40+. Jeg er redd for å bli slave i større grad enn jeg allerede føler at jeg er. Jeg vil få lang reisevei til jobb. I dag sykler jeg på 10 minutter. Grunnen til at jeg flyttet til Oslo var for å bo i by. Anonymkode: 407df...d56 Det viktige spørsmålet her er om dere PLANLEGGER å få barn de nærmeste årene? Ja, det finnes folk som er småbarnsforeldre i sentrumsområdene, men tror de fleste tenker at det er bedre å vokse opp litt utenfor...men klart, skal dere ikke ha barn, så faller jo det argumentet bort.. Anonymkode: d3d05...1d5 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Det finnes jo en del leiligheter med garasjeplass og ikke så langt til marka om du ser på finn - se i områdene Storo, Østensjø, Oppsal, Grefsen, Frysja, Nordberg, Kringsjå, Gaustad, Tåsen, Lofthus, Tonsenhagen feks (og mange andre). Det går fint å ha hund selv om man ikke har enebolig altså Mange leiligheter i første etasje litt utenfor tjukkeste sentrum har jo også en liten hageflekk eller terrasse. Tenker det burde gå an å finne et kompromiss Skjønner godt at du ikke uten videre har lyst til å flytte ut av byen. Anonymkode: f0be9...119 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå