Gå til innhold

Sex i forhold er jo viktig, så man bør virkelig tenke på sin partner også....ikke bare si nei i årevis.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokkerende å lese om sexløse forhold der den ene har mer lyst enn den andre, i noen tilfeller ganske stor forskjell. Noen kunne nok fått hjelp til å håndtere dette bedre ved hjelp hos en sexolog,, i stedet for å bare la være å ha sex.

Men det er nok ganske vanlig i langvarige forhold at sexen dør ut, noen går jo mndr og år uten. Tiden går uten at man gjør noe med det, ofte har man ikke snakket om det. Hva den andre synes om det, men snakker heller for den andre..."vi trives med å ha det slik...VI"...

Selv har jeg vært gift i 12år, klart det går i bølger. Men man må jo gi også, ikke bare være ego. Selv om lysten ikke er på topp gleder det meg å gjøre mannen tilfreds, ofte øker lysten selv også når man kommer i gang. En "kjappis" trenger heller ikke ta så lang tid.

Anonymkode: 0e3bc...533

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er vel ikke akkurat tidsbruken, men om man har lyst. 

Anonymkode: 6b3de...51b

• Liker 23
Skrevet

Selv hater jeg kjappiser, får ikke lett orgasme av dem og ihvertfall ikke hudkontakt. 

Skrevet

Kanskje mennesker heller skal akseptere at et livslangt forhold med samme partner, er urealistisk? Dette fordi ting aldri blir perfekt, og noe må ofres. I stedet for å fokusere på det som er bra, så klager man over det som er dårlig. For eksempel om du er sammen med den vakreste kvinnen du vet, dere har felles interesser og felles verdier: men på soverommet er det lite ex. Eller om du er sammen med en person du egentlig ikke liker så godt, men dere har hyppig og bra sex. 

Den som bestemmer i forholdet når det kommer til sex, er den som IKKE vil ha det. Det er ganske naturlig, fordi den som ikke vil ha det, skal ikke tvinges til å gjøre noe de ikke vil. Det være seg mann eller kvinne. For noen er sex kjempe viktig og man vil gjerne ha det flere ganger i uken, mens i andre parforhold er det ikke så viktig. Dette er preferanser man må bli klare om på forhånd. Men så kan man jo forandre seg, lysten kan forsvinne ved familieforøkelse (spesielt fra kvinnens side). 

Det er ikke noe nytt at mennesker ikke er så flinke til å kommunisere og iallfall ikke kjærestepar. Så at forhold går kruken, det blir lite sex, man krangler mye og alt er bare galt, det er jeg ikke så sjokkert over i det hele tatt. Jeg tror løsningen er et åpent forhold hvor man kan få dekket sine behov på si, men det er mange fallgruver her også. Om du elsker å jakte men dama di ikke liker det så drar du på jakt med noen andre, du tvinger ikke henne med på jakt. Man må ha forståelse for at man er ulike. 

For meg er sex limet i et forhold og slutter man å ha sex så er det noe som er galt. Det betyr ikke at jeg ikke kan ha perioder der sex er vanskelig eller ikke prioritert. Det betyr derimot ikke at man ikke elsker sin partner, men at andre ting må komme først en stund fremover. Dette skal derimot ikke strekke seg over mange år, men over en kortere periode på noen uker eller et par måneder? Det er slik livet er. Opp og ned, frem og tilbake.

Jeg tror forhold er en stor prøvelse for de fleste og de færreste takler det. Det er så mange som er utro. Så mange som gjør ting de ikke burde i et forhold hvor de sammen har satt regler og grenser. Lojalitet og ærlighet er mangelvare og vanskelig å finne. Nå utbroderte jeg kanskje litt vel mye her, men poenget mitt er at man ender opp i et sexløst forhold som følge av dårlig kommunikasjon, mangel på tillit og ulike verdier. Om du har underkommunisert ditt behov eller lagt til rette for at din partner ikke vil ha deg mer, da selvsagt ubevisst, så trenger du å gå i deg selv. Men de fleste skylder for lett på partner og andre omstendigheter, og legger ansvaret over på alt annet enn nettopp seg selv. 

Anonymkode: e4b28...a24

• Liker 13
Skrevet

Det er også tydelig trådstarter at du er mann, ettersom det for deg er uproblematisk med en kjappis. Personlig syns jeg ikke det er noe godt når den går inn tørr og jeg må ta imot et par jukk, for så at mannen går videre med sitt. Det er ikke kvalitetssex og det er bare fælt. Jeg er et menneske med behov og lyster, ikke en tømmestasjon slik mange menn i parforhold later til å tro. Begjær og sensualitet, romantikk og lyst er noe man vil kjenne på selv om man er i et forhold. Ikke være den som mannen tømmer seg i etter at han så ei heit berte på gata. Jeg vil jo ikke bare at mannen skal ha lyst på sex, men meg. Dette tror jeg en del kvinner kan relatere til. Derfor er heller ikke mitt seksualliv preget av forhold, men korte romanser hvor det ryker av begjær og lidenskap fordi man vil ha hverandre - ikke alle andre mens man tømmer seg i den tilgjengelige. 

• Liker 33
Skrevet

Jeg er sjokkert over den maniske sexfikseringen enkelte gir uttrykk for her inne. Det er rart noen ikke forstår at for svært mange par i 40-, 50- og 60-årene, har sex en nokså underodnet betydning for livskvaliteten i forholdet. Men disse vrangforestillingene og helt urealistiske forventningene knyttet til seksualitet har antakelig nær sammenheng med medias og sexindustriens massive fokusering og markedsføring. Det virker som om denne utviklingen i stor grad er drevet av en selsom allianse mellom markedskrefter/profittjag på den ene siden, og velment, men naiv og misforstått «sexpositivisme» på den annen.

Anonymkode: 9c0e0...118

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Problemet er vel ikke akkurat tidsbruken, men om man har lyst. 

Problemet er ikke mangel på lyst, men hva man ikke gjør for å få bedre og mer lyst.

Nærmer meg selv 50 og opp gjennom årene så har jeg hørt lystproblemene. Vil påstå at 90% av de som sliter med lyst heller ikke gjør noe for å få mer lyst. Det er gjort utallige studier om dette, og det finnes utallige metoder for å regenerere mer lyst. 

Likevel sitter de på rompa og venter på at lysten skal komme tilbake, som om kroppen fikk en eureka opplevelse i løpet av gullrekka mens de knasker potetgull etter å ha inntatt for stor porsjon taco. 

Anonymkode: 2885d...b3f

• Liker 13
Skrevet

Hva er sjokkerende ved det? Ikke alle som er opptatt av kuk, fitte, sperm året rundt, år ut og år inn. 

Anonymkode: 774b8...4c5

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

sliter med lyst

Sliter? Du får naturlig aldring og menneskelig utvikling til å høres ut som en sykdom.

• Liker 14
Skrevet

Jeg er enig, tenker det er viktig å kommunisere! 

Anonymkode: 41c20...22d

• Liker 3
Skrevet

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig, tenker det er viktig å kommunisere! 

Anonymkode: 41c20...22d

Signerer 

Anonymkode: 684b0...797

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er sjokkert over den maniske sexfikseringen enkelte gir uttrykk for her inne. Det er rart noen ikke forstår at for svært mange par i 40-, 50- og 60-årene, har sex en nokså underodnet betydning for livskvaliteten i forholdet. Men disse vrangforestillingene og helt urealistiske forventningene knyttet til seksualitet har antakelig nær sammenheng med medias og sexindustriens massive fokusering og markedsføring. Det virker som om denne utviklingen i stor grad er drevet av en selsom allianse mellom markedskrefter/profittjag på den ene siden, og velment, men naiv og misforstått «sexpositivisme» på den annen.

Signerer

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Apropos «sexpositivisme», så første episoden med den siste baheloretten. Hun frontet seg selv som sexpositivist😅. Som om det ikke allerede er nok fokus på dette, liksom. Og som om det er noe spesielt og unikt ved at sex er godt. Skikkelig innovativt😄

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjokkerende å lese om sexløse forhold der den ene har mer lyst enn den andre, i noen tilfeller ganske stor forskjell. Noen kunne nok fått hjelp til å håndtere dette bedre ved hjelp hos en sexolog,, i stedet for å bare la være å ha sex.

Men det er nok ganske vanlig i langvarige forhold at sexen dør ut, noen går jo mndr og år uten. Tiden går uten at man gjør noe med det, ofte har man ikke snakket om det. Hva den andre synes om det, men snakker heller for den andre..."vi trives med å ha det slik...VI"...

Selv har jeg vært gift i 12år, klart det går i bølger. Men man må jo gi også, ikke bare være ego. Selv om lysten ikke er på topp gleder det meg å gjøre mannen tilfreds, ofte øker lysten selv også når man kommer i gang. En "kjappis" trenger heller ikke ta så lang tid.

Anonymkode: 0e3bc...533

Nei jeg har ikke lyst, hva vil det si egentlig, jeg som mann har ikke lyst heller  men det ordner seg relativt raskt. Er det slik at damer går å har litt lyst hele tiden og plutselig er det borte og en kjenner at en ikke har lyst og glemmer at det behøves en oppvarmingsperiode?

Ja jeg synes absolutt en skal yte seksuell service, det være seg med munn hånd eller kjønnsorganer.

I mitt tilfelle er jeg ikke attraktiv nok for kona, andre er det, og hun får vel brukt det lille hun har igjen av libido der. 

Jeg er heller ikke attraktiv for noen andre pr i dag så jeg vet jo ikke hvordan det er med sexlysten eller evnen heller.

Vi vet om det vi holder på med på si så vi går ikke bak ryggen  på hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Er det et forhold da da?

Eller forhold er det sikkert og folk må få bo med hvem de vil og de kan sikkert mimre om mange felles opplevelser, personlig skal jeg heller være alene enn i et sexløst forhold, selvom jeg blir i 60  70, 80, eller 90 årene.

Jeg har mye uopplevd sex mulig dere har opplevd sexen dere skal ha før fylte 40 det har ikke jeg, håper jeg da.

• Liker 3
Skrevet
Flintis skrev (6 minutter siden):

Nei jeg har ikke lyst, hva vil det si egentlig, jeg som mann har ikke lyst heller  men det ordner seg relativt raskt. Er det slik at damer går å har litt lyst hele tiden og plutselig er det borte og en kjenner at en ikke har lyst og glemmer at det behøves en oppvarmingsperiode?

Ja jeg synes absolutt en skal yte seksuell service, det være seg med munn hånd eller kjønnsorganer.

I mitt tilfelle er jeg ikke attraktiv nok for kona, andre er det, og hun får vel brukt det lille hun har igjen av libido der. 

Jeg er heller ikke attraktiv for noen andre pr i dag så jeg vet jo ikke hvordan det er med sexlysten eller evnen heller.

Vi vet om det vi holder på med på si så vi går ikke bak ryggen  på hverandre.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men de gangene jeg har mistet lysten på noen, så har det vært ulike faktorer som har spilt inn. Manglende begjær for vedkommende, at han behandlet meg dårlig eller ikke kommuniserte bra nok med meg. Det har aldri vært at han ikke har vært attraktiv nok, det har heller handlet om ting han har gjort. Og da hadde jeg en fast sexpartner som la på seg hele 25 kg mens vi lå sammen. Det brydde meg ikke, jeg syntes han var sexy uansett. 

Kvinner tenner i større grad på det mannen sier og gjør. Hvordan du behandler henne og ser henne. Hvordan du får henne til å føle seg. Dette er kanskje veldig tungt for dere menn å høre, for det betyr at det ikke er nok å være kjekk og å være velutstyrt. Selvsikkerhet og hvordan du uttrykker deg og viser ditt begjær ovenfor din kvinne, er essensielt og kjempe viktig. Legger du sjelen din i hvordan du behandler henne? Nei? Nei, da er det ikke rart hun ikke vil ligge med deg. 

Mulig jeg er kravstor. Men jeg vil ha det jeg gir, og jeg ønsker kvalitet. Jeg kan ikke dra lasset alene, jeg trenger at vi drar det sammen. Når jeg har sex med eller suger en mann så er han alt for meg i hele verden der og da og mitt ønske og mål er at han skal føle seg som den deiligste og beste mannen i hele verden, og han skal ha det så godt og nyte sexen og mitt nærvær så mye at han kommer løpende tilbake etter mer. Jeg vil ha det samme, og heldigvis får jeg det med mennene som legger litt mer i sex enn tøm og røm. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, men de gangene jeg har mistet lysten på noen, så har det vært ulike faktorer som har spilt inn. Manglende begjær for vedkommende, at han behandlet meg dårlig eller ikke kommuniserte bra nok med meg. Det har aldri vært at han ikke har vært attraktiv nok, det har heller handlet om ting han har gjort. Og da hadde jeg en fast sexpartner som la på seg hele 25 kg mens vi lå sammen. Det brydde meg ikke, jeg syntes han var sexy uansett. 

Kvinner tenner i større grad på det mannen sier og gjør. Hvordan du behandler henne og ser henne. Hvordan du får henne til å føle seg. Dette er kanskje veldig tungt for dere menn å høre, for det betyr at det ikke er nok å være kjekk og å være velutstyrt. Selvsikkerhet og hvordan du uttrykker deg og viser ditt begjær ovenfor din kvinne, er essensielt og kjempe viktig. Legger du sjelen din i hvordan du behandler henne? Nei? Nei, da er det ikke rart hun ikke vil ligge med deg. 

Mulig jeg er kravstor. Men jeg vil ha det jeg gir, og jeg ønsker kvalitet. Jeg kan ikke dra lasset alene, jeg trenger at vi drar det sammen. Når jeg har sex med eller suger en mann så er han alt for meg i hele verden der og da og mitt ønske og mål er at han skal føle seg som den deiligste og beste mannen i hele verden, og han skal ha det så godt og nyte sexen og mitt nærvær så mye at han kommer løpende tilbake etter mer. Jeg vil ha det samme, og heldigvis får jeg det med mennene som legger litt mer i sex enn tøm og røm. 

Med attraktiv mente jeg mer enn utseende dette er en totalpakke og jeg tente henne ikke lenger og hun ble også syk. Det er tungt å høre at en  ikke tenner noen og da føler en seg til bry og blir lei av å bli avvist.

Sexy har jeg nesten aldri følt meg  tror ikke menn gjør det.

Så da går selvsikkerheten når det gjelder sex fløyten for å si det sånn.

Skrevet

Problemet er ikke mangel på lyst, men hva man ikke gjør for å få bedre og mer lyst.

Nærmer meg selv 50 og opp gjennom årene så har jeg hørt lystproblemene. Vil påstå at 90% av de som sliter med lyst heller ikke gjør noe for å få mer lyst. Det er gjort utallige studier om dette, og det finnes utallige metoder for å regenerere mer lyst. 

Anonymkode: 2885d...b3f

Og løsninga på manglende lyst kan for noen nok være kjappiser, men for en som meg som føler meg elska og sett og begjært av hudkontakt, er det et grusomt råd. Ikke for det, i forholdet til min mann får jeg mindre sex enn det jeg ellers er vant med og ellers har foretrukket. Men det jeg til gjengjeld får, er rikholdig sex. Hvis vi tilbringer bare 2 timer på soverommet en ettermiddag, synes han det er snaut. Han vil dypdykke i det. Vi er like i behovet for kroppskontakt og for nysgjerrighet. Og jeg føler virkelig hans kjærlighet gjennom det. Bryr meg heller ikke om at han har lagt på seg og at han mistet håret. Han er den alt stemmer med.

Jeg trodde forresten en gang at jeg selv led av lystproblemer med eksen og gikk riktig hardt inn for å bøte på det, hadde sex om jeg hadde det minste lyst og iblant også uten lyst. Det jeg ikke visste, og som jeg vet nå, er at min lyst er nært knytta opp mot forelskelse og kjærlighet, ikke bare min kjærlighet, men også den andres. Min eksmann elska meg da ikke lenger, men holdt forholdet i gang av fasade - fokuset hos oss begge var at jeg for tida gav ham for lite sex, ikke at han holdt hjertet sitt tilbake fra meg og ikke lenger hadde stor beundring og respekt for meg. Derfor bød også sexen med ham meg langt på vei imot, selv om jeg ikke hadde ord for det, og selv om jeg elska ham. Bare da katta var sluppet ute av sekken, og han var gått fra meg, satte jeg ord på det at selv god sex med ham var så emosjonelt kaldt som et one night stand, men uten den lystinghet som sex med en tilfeldig kan føre med seg, det var ikke en gang mangel på kjærlighet, men en avslutta kjærlighet. Kroppen min visste at han i sitt hjertes hjerte ikke lenger var min ektemann. 

• Liker 4
Skrevet
Flintis skrev (20 minutter siden):

Sexy har jeg nesten aldri følt meg  tror ikke menn gjør det.

Det høres trist ut. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er sjokkerende ved det? Ikke alle som er opptatt av kuk, fitte, sperm året rundt, år ut og år inn. 

Selv svært gamle folk på aldershjem er opptatt av hudkontakt, blikk, flørt og en eller annen variant av sex med en de har sans for. Det er derfor demente av begge kjønn klyper pleiere i rompa, eller iblant har sex med andre enn ektefellen på rommet helt aleine, selv om de ellers trenger hjelp til det meste, så glemmer de ikke å være betatt. Betatthet og sensualitet er sterke instinkter. Min egen gamle syke mor var skikkelig sjalu på sitt siste og lurte på om pappa hadde funnet seg ei anna dame nå som hun selv var så skrøpelig, feks deres felles venninne, enka på 75! Hvis du synes sex høres vulgært ut, så ikke beskriv det som kjønnsorganer, da, men som det å søke kontakt og knytte bånd. Sex i kjærlighet er menneskelig og fint. Ikke se ned på det. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...