AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Fredag kveld spiste jeg fårikål som kjæresten hadde laget, dvs jeg spiste kun kjøtt og poteter/ gulrøtter. 3 timer etterpå våkner jeg av at jeg er kvalm og utover natten får jeg mye luft i magen og løs mage, og dette hadde jeg et par døgn og nå er det bare konstant smerte hele tiden. Før kjæresten min lagde fårikålmiddagen sa han at han hadde lav temperatur i kjøleskapet med et par dager, og at han var redd for at kjøttet var på vei til å bli dårlig, derfor måtte han bruke det opp, men det luktet fint når han åpnet pakken sa han. Jeg har en veldig sensitiv mage og teorien min er at lammekjøttet var nok bittelitt skjemt, derfor reagerte jeg, men jeg forstår ikke hvorfor magen min bare fortsetter å verke så lenge. Kan noen her inne se noe/ føle noe? Anonymkode: 8803a...c05
Gjest Lawyam Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 (endret) Det er kål som er problem med fårikål, ikke kjøtt. Ikke varme opp mer enn 1 gang - eller er det 2 - og ikke sett i kjøleskapet før kaldt - ikke for lenge ute heller. Dra til legen. Ok, leste feil. Har du ikke spist kål så er det ikke kålet.. Du har sikkert fått en matforgifting eller noe slikt, samme råd; ta en tur til legen og få noe for det. Cola light hjelper litt av og til ved luft og diare, osv..., men dra til lege i tilfelle det må sterkere skyts til. Dette var ikke hverken 'se eller føle' relatert fra min side. Endret 11. oktober 2021 av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan noen her inne se noe/ føle noe? Ja, en lege. Anonymkode: cfa60...3e7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Hvordan i helvete skal vi kunne føle din mage? Gå på dass å få ut resten, du. Anonymkode: 4060c...50b 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan i helvete skal vi kunne føle din mage? Gå på dass å få ut resten, du. Anonymkode: 4060c...50b Har du det greit? Jeg blir dårlig av lam, har blitt verre og verre de siste årene. Lam er ganske heftig på magen. Men ring legen å rådfør deg for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 9a803...d80
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du det greit? Jeg blir dårlig av lam, har blitt verre og verre de siste årene. Lam er ganske heftig på magen. Men ring legen å rådfør deg for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 9a803...d80 Hadde matforgiftning for et år siden da jeg spiste bedervet svinekjøttdeig. Var til lege som tok noen prøver som viste at alt var normalt. Legen kunne ikke hjelpe med noe som helst. Ts Anonymkode: 8803a...c05
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Smertene kan vare noen dager. Ta det rolig, ta vare på kroppen din og spis mat som er snill mot mage og tarm. Kok grønnsaker til de er godt overkokt, rist brødet godt i brødrister før du spiser eller lag ostesmørbrød i ovn. Ikke fet mat. Noen eksempler. Drikk mye væske men hold deg unna mye sukker. La kroppen hvile! Og ring legen om du blir værre eller er bekymret. Kanskje du burde ta en telefon uansett så slipper du å tenke mer på det. God bedring Anonymkode: 2f381...d15 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Spis ammevennlig mat, alså unngå alt av kål og ikke så mye løk. Anonymkode: 2f381...d15
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Vet du, dra til en lege å sjekk. Også kan du finne en profesjonell healer som kan hjelpe deg med det du måtte trenge etterpå. Vi kan ikke sitte her på et anonymt forum å kommentere sånt. Hilsen en som er spirituell. Anonymkode: a40f3...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 Gå til legen. Matforgifting? Anonymkode: 8f45a...202
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå