Gå til innhold

Dere som jobber på hotell- er dere opplært i diskresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber på hotell, dere er vel vant til å se mye rart? Folk som booker hotellrom som helt åpenbart er elskere/elskerinner, folk som åpenlyst er utro osv? Har dere en slags opplæring i at man skal være diskret i slike situasjoner? At dere ikke skal legge dere borti andres saker, selv om man synes det er moralsk forkastelig? Eller blir det sånn at man ikke bryr seg?

Anonymkode: 6b8c0...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Ikke direkte opplæring, men å se bort er en del av jobben. Ser mye rart. Men hvis noen spør, har jeg ikke sett noe som helst.

Hadde ikke ramlet meg inn å kommentere hva gjestene gjør eller hvem de er. Jeg er resepsjonist, ikke moralist.

Anonymkode: 54423...b08

• Liker 23
Skrevet

De har vel taushetsplikt vil jeg tro. 

• Liker 6
Skrevet

Noe sier meg at ts skla ha med seg en eskorte eller sugarbaby på hotellrom 🤔🤔

Anonymkode: e7016...ac1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

At dere ikke skal legge dere borti andres saker, selv om man synes det er moralsk forkastelig?

Selv om de ikke blir fortalt det direkte tipper jeg jobben ryker fort om de begynner å kommentere hvem gjestene kommer og drar med. Eller på andre måter "legger seg borti" hva gjestene gjør, hva nå enn det går ut på.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

En prostituert, mener du.

Anonymkode: 7885a...5f7

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du er et detektivgeni

Anonymkode: 53079...6a3

• Liker 3
Skrevet

Viktig å henge opp lappen "ikke forstyrr" foran døra til stuepikene. 

Anonymkode: ea14b...ef3

Skrevet

Viktig å huske på at taushetsplikt ikke gjør deg til en automat. Jeg stoler mer på en advokat med taushetsplikt enn ei dørvakt med taushetsplikt.

Anonymkode: 11d0f...80d

• Liker 3
Skrevet

Ingen opplæring i det sånn sett, men man har jo taushetsplikt. Vet derimot om særlig to resepsjonister som er flinke til å spre rykter uten at det spores tilbake til dem, særlig med tanke på utroskap og prostituerte. 

Anonymkode: 86cfb...03f

Skrevet

Hotellet, og hotellansatte, kan bli straffeforfulgt dersom de legger til rette for prostitusjon.

Anonymkode: 13ec6...8b6

• Liker 7
Skrevet

Det var en resepsjonist som kikket på skjermen os sa til meg når jeg var på et hotell i hovedstaden:

''jeg ser at dere har vært her før''

Nei, din dust, jeg hadde vært der før med en eks, og det var sykt slitsomt å måtte svare for meg når min nåværende kjæreste stilte tusen spørsmål etter den kommentaren 🤔

Aldri mer det hotellet for å si det slik...

Anonymkode: e76a8...cb1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dere som jobber på hotell, dere er vel vant til å se mye rart? Folk som booker hotellrom som helt åpenbart er elskere/elskerinner, folk som åpenlyst er utro osv? Har dere en slags opplæring i at man skal være diskret i slike situasjoner? At dere ikke skal legge dere borti andres saker, selv om man synes det er moralsk forkastelig? Eller blir det sånn at man ikke bryr seg?

Jeg har jobbet i hotellbransjen... Og det er fullt lovlig å ha sex på hotellet, men hvis de ble for høylytt måtte vi be dem dempe seg. Vi ringte opp rommet og sa at de måtte dempe seg, fordi vi har fått inn klage fra naborommet! Øøh, eeh ja, vi forstår... fikk vi til svar. Det blir litt som respekt fra begge parter... Utrolig nok har gjester bra oppførsel, demper seg, og de ber som oftes om unnskyldning når de betaler.

Hoteller har ofte gjester med besøk, om det er utroskap vet de jo ingenting om. De er ikke der for å gjøre moralske vurderinger, de er der bare for sørge for at gjesten blir fornøyd og kommer tilbake.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det holder lenge med vanlig common sense. 
Du skal da ikke vurdere andre folks moral, du skal sjekke de inn på et hotellrom...
Jobber man på hotell, så er det som et mikrokosmos og du vil se ting, sånn er det bare. Men blir gode historier av sånt da. 
Jeg har jobbet i flere av Oslos største hoteller og sett det aller meste, fra gangbangs til selvmord.

• Liker 6
Skrevet

Ekte taushetsplikt har de jo ikke. Dersom en stuepike ser venninnens mann sjekke inn med en prostituert kan hun lovlig fortelle sin venninne dette. En lege som får vite om utroskap av en pasient har derimot ikke lov å si noe. 

Så hadde ikke stolt på at hotellet holder på dine hemmeligheter..

Anonymkode: 672f8...e54

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Selvfølgelig. Ikke direkte opplæring, men å se bort er en del av jobben. Ser mye rart. Men hvis noen spør, har jeg ikke sett noe som helst.

Hadde ikke ramlet meg inn å kommentere hva gjestene gjør eller hvem de er. Jeg er resepsjonist, ikke moralist.

Hvis jeg hadde jobbet på hotell, ville jeg følt dette litt vanskelig. Hvis noen hadde spurt meg om jeg hadde sett noe, så ville jeg ikke ha løyet. Du har rett i at man er ansatt til å gjøre en jobb, og ikke moralisere. Men nettopp derfor burde det være ok å ta med seg eget moralske kompass der man går. Man er jo tross alt ikke ansatt til å endre på sitt allerede eksisterende moralske kompass. 

Anonymkode: b96d7...09c

Skrevet

Har jobbet både som resepsjonist, servitør og stuepike. Som resepsjonist, så fikk jeg beskjed om å opptre profesjonelt. Om det kom noen "drop-in" gjester sent på kvelden, uten booking - så skjønner en jo greia. Vi kunne da si at hotellet var fullbooket.

Som stuepike så jeg mye rart. Brukte kondomer, sxleketøy og porboblader som lå fremme på rom der det bodde gjester. Sædsprut på vegger, møbler, gulv, i et glass (regnet med det var innholdet - ville ikke sjekke😄) Og menn som onanerer - de venter bevisst på at stuepiken skal banke på, og roper kom inn. Så sitter de der og nistirrer på deg med staken i hånden. 

Som servitør så jeg et par som skulle inn på toalettet. Var ikke tvil om hva de hadde tenkt til. Jeg var ung og sjenert. Lot som jeg ikke så det, og sa det ikke til noen på jobb..

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg mener vi skrev under på taushetsplikt der jeg jobbet.

Og ja, vi så og hørte mye rart. Inkludert sjalu ektefeller som ringte og lurte på om Hr Hansen hadde rom på hotellet den natten og om hun kunne få kopi av regningen hans og hvem som eventuelt var på rommet sammen med han. I disse tilfellene opplyste vi Hr Hansen at en Fru Hansen hadde bedt om kopi av regningen hans og at han måtte skaffe henne denne selv. 

Og så hadde vi enkelte yrkesgrupper som kom i flokk der Fru Pettersens rom stod urørt mens begge sengene og dynene var brukt på sjefen hennes - Hr Olsen - sitt rom. Neste gang Hr Olsen var på tur var det Frk Nilssens rom som stod urørt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2021 den 14.21):

Hvis jeg hadde jobbet på hotell, ville jeg følt dette litt vanskelig. Hvis noen hadde spurt meg om jeg hadde sett noe, så ville jeg ikke ha løyet. Du har rett i at man er ansatt til å gjøre en jobb, og ikke moralisere. Men nettopp derfor burde det være ok å ta med seg eget moralske kompass der man går. Man er jo tross alt ikke ansatt til å endre på sitt allerede eksisterende moralske kompass. 

Anonymkode: b96d7...09c

Nei, men min moral gjelder mitt liv. Ikke andres. Det jeg mener er  at selv om jeg selv aldri ville ha hatt sex med sjefen, er det overhode ikke min business om noen av gjestene velger å gjøre det. Dem om det. Jeg stikker ikke nesa i hva andre gjør, og kommenterer det heller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Hva er det som får deg til å tro at en hotellansatt moralist har bedre treffprosent enn de her på KG?

Anonymkode: d913b...b31

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...