Gå til innhold

venninne som får kjæreste og glemmer vennene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg står i en litt ekkel situasjon der bestevennen min har fått seg kjæreste igjen, noe som jeg støtter og unner henne alt godt, men hun har en tendens til å "glemme" vennene sine. Jeg skriver at hun har fått seg kjæreste igjen fordi jeg har vært i den samme situasjonen med henne en gang tidligere. For ca 2 år siden var hun i et forhold med en som var litt eldre, vi bor 3 timer fra hverandre så det er naturlig at vi ikke møtes hver dag men vi møtes ofte hver helg. Når hun ble sammen med denne mannen så mistet vi så og si all kontakten. Men på det tidspunktet var vi ikke så gode venner som vi er den dag idag. Så de gjorde meg ikke så mye. Rett før det ble slutt mellom dem så startet vi å ha bedre kontakt igjen og etter ca 1 år de hadde vert sammen så møtte jeg han for første gang. 

Så ble hjertet hennes knust og jeg var der for henne hele sommeren, vi var så gode venner at vi bare prioriterte hverandre. Hun var på besøk med meg så og si hver helg, og jeg noen helger til henne. 

Etter det hadde gått et 1 år siden hun gjorde det slutt, fant hun seg en ny kjæreste som hun er sammen med nå. Jeg begynte å merke små signaler på at hun prioriterte meg sist igjen, hun går alt for fort i et nytt forhold etter at hun ble så knust og ødelagt av exen. 

Jeg har full forståelse for at når man er nyforelsket og vil tilbringe masse tid med dette mennesket. Har vert der selv, men det jeg ikke forstår er hvordan man kan glemme vennene sine helt. Null kontakt, vil ikke ringes, vil ikke finne på noe, har aldri tid til å møtes lengre og når man prøver å avtale noe så er det først om 5-7 uker....

Jeg har sakt at jeg er redd for at det samme som skjedde med han første kjæresten skal skje med den nye kjæresten hennes, og hun forsikrer meg om at dette ikke skal skje. Men vi har gått fra å facetime 2-3 ganger om dagen til kanskje 1-3 snapper om dagen. Noen dager ingen kontakt i det hele tatt.  Og når vi først facetimer så snakker hun mere med typen sin som sitter i bakgrunnen enn hva hun snakker med meg.

Så jeg bor i en annen by og har blitt veldig god venn med en jente som ikke bor så langt unna meg, vi har startet på samme skole og henger ganske mye i fritiden. Og hun har blitt en av mine beste venner, og venninna mi har fått med seg at jeg henger masse med henne og spør meg ofte om jeg har "byttet" henne ut. Jeg sier at jeg ikke har gjort det fordi hun er min nr 1, men hvordan skal jeg forholde meg til dette vennskapet mitt med henne når hun aldri tar seg tid til meg. Føler med en gang jeg gir lite oppmerksomhet til henne så får jeg "skylden" for å ikke ha tid til henne... 

Jeg har jo sakt fra flere ganger om hva jeg føler og hun sier hun prøver så godt hun kan, men jeg føler at jeg kommer som sistevalget hele tiden, alltid unnskyldninger når vi skal møtes og at hun bare har tid et par timer for de har planer og lignende.... 

Trenger litt hjelp til hva jeg kan gjøre rundt dette, burde jeg avslutte vennskapet, eller skal jeg gi henne en siste sjanse med å si at dette er siste sjanse, for viss det forholdet går i dass som det første kommer hun krypende tilbake til det vennskapet vi hadde, og jeg kommer ikke til å ta henne tilbake, jeg må passe på mine følelser og min verdighet. Skal jeg alltid være den personen som alltid tilgir og synest sånne ting er greit? 

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal la henne få lov til å være litt fraværende en periode uten å stille ultimatum. Hun er forelsket og hvert sekund på døgnet handler om kjæresten nå. Jeg forstår at det er vanskelig, men det å gi henne denne gleden er også et tegn på vennskap. 
Vet at andre sikkert vil mene noe annet, og at hun er en dårlig venn osv.  Men jeg tenker at man av og til skal være rause selv om man selv blir tilsidesatt. 

Anonymkode: 17db1...9bb

• Liker 7
Skrevet

Det er helt normalt…

Bare vent til hun gifter seg/får barn 😅

Skrevet

Har mange eks venner som har blitt borte grunnet ny kjæreste eller samboer etterhvert. Mesteparten av nåværende venner var i forhold da jeg ble kjent med dem. 

Anonymkode: cbf8d...0af

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt når man blir voksen/ eldre.

Forsøk å tenk tilbake til når du var barn: hvor ofte hadde foreldrene dine venner på besøk/ var hos venner?

Litt av hensikten med å finne seg en kjæreste er for å etablere seg. Og da er det naturlig at 90% av tiden brukes på partneren. Senere vil denne tiden brukes på barna og da vil partner få mindre oppmerksomhet. 

Anonymkode: 3585c...2ec

Skrevet

Ikke unormaliser noe som er helt vanlig.

Anonymkode: 35aac...edc

Skrevet

For meg er slike ting unormalt. Jeg husker alltid på venninnene mine selvom jeg er i et forhold. 

Anonymkode: 0e97a...55d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...