AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Og hvor vanlig er det? Anonymkode: f6118...849
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Blir man videre for livet? Anonymkode: f6118...849
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Å være forelder Anonymkode: 80c73...98d 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å være forelder Anonymkode: 80c73...98d Haha 🤣🤣 jaja Men bortsett fra det da! ts Anonymkode: f6118...849
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Blir man videre for livet? Anonymkode: f6118...849 Nei. Jeg ble absolutt ikke det. Faktisk synes mannen min at jeg var "hardere" å trenge inn i etter fødsel. Skal sies at vi brukte over et halvt år på å ha første sexen etter fødselen (pga unge som skrek nesten hele natten, hver natt) så underlivet mitt hadde god tid på å trekke seg skikkelig sammen. Uansett, jeg har absolutt ikke blitt videre på noen måte. Både mannen min og jeg synes det samme. Anonymkode: 9de96...7dd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei. Jeg ble absolutt ikke det. Faktisk synes mannen min at jeg var "hardere" å trenge inn i etter fødsel. Skal sies at vi brukte over et halvt år på å ha første sexen etter fødselen (pga unge som skrek nesten hele natten, hver natt) så underlivet mitt hadde god tid på å trekke seg skikkelig sammen. Uansett, jeg har absolutt ikke blitt videre på noen måte. Både mannen min og jeg synes det samme. Anonymkode: 9de96...7dd Takk for svar! 😄 Vet det er en sjanse for å bli videre, og historier man leser handler jo som oftest om de. Så jeg er veldig usikker på hvor vanlig det er / ikke er. Så fint å lese din erfaring også! 😊 ts Anonymkode: f6118...849
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg har utelukkende hørt om folk som blir "trangere" pga sying og arrvev, og at problemet da er at det er vondt og mindre elastisk. Det er ingen grunn til at man skal bli videre egentlig. Anonymkode: adcf2...57f 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Tja, det kan være så mangt… Inkontinens (urin, avføring, luft), smertefullt å ha sex, bekkenløsningsplager kan bli permanente/varige, åreknuter, hemorroider. Keisersnitt kan føre til sammenvoksninger som kan gi smerteplager, problemer med fordøyelsen, problemer ved senere operasjoner i buken. Livmorfremfall. Så finnes det en rekke andre mulige komplikasjoner også. I ytterste konsekvens kan du jo dø. Svangerskapsdiabetes er forbundet med økt risiko for å få diabetes senere etc. Men de fleste har få eller ingen varige plager. Anonymkode: 9103c...c14 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for svar! 😄 Vet det er en sjanse for å bli videre, og historier man leser handler jo som oftest om de. Så jeg er veldig usikker på hvor vanlig det er / ikke er. Så fint å lese din erfaring også! 😊 ts Anonymkode: f6118...849 Skjeden er elastisk, den trekker seg sammen igjen…. Anonymkode: 9103c...c14
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Rundt 30% sliter med urinlekkasje etter fødsel. Jeg ble aldri den samme igjen. Selv med mye bekkentrening så trenger jeg et truseinnlegg til å ta unna dråper hvis jeg skal være veldig aktiv. Anonymkode: cdaf5...c87 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Nå fødte jeg barn nr 3 for litt mindre enn 2 mnd siden... jeg er heldig som har født uten komplikasjoner, og har ikke hatt noen varige "vondter" etter fødslene mine. Men da jeg prøvde meg på trampolina her for et par uker siden, var ikke trusa helt tørr etterpå for å si det slik.....🥴 Slik er det for de fleste jeg har snakka med om dette, så forstår at i aløe fall inkontinens i større eller mindre grad er vanlig. Dette kan for mange fikses ved å trene bekkenmuskulatur, håper det gjelder for meg også. Anonymkode: d8639...ac4 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Hemorider 🤣 Anonymkode: 71be9...c26
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 Der er menn som slipper å føde som skriver sånt tull. Rakker ned på kvinner. En mann som hele tatt får seg til å tenke den tanken om sin kvinne som har født han et barn, kan ta seg en bolle og skamme seg inn i evigheten Anonymkode: 63077...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha 🤣🤣 jaja Men bortsett fra det da! ts Anonymkode: f6118...849 Da er jeg tom for plager😅 Anonymkode: 80c73...98d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 Det er tøft å bli mamma på så mange vis. En ting er kroppen som først går gjennom graviditeten, alle hormonene, og da etterpå forventninger om at man skal amme døgnet rundt, samt få kroppen tilbake til normaltilstand. I tillegg ta seg av babyen, som jo de første månedene blir først og fremst mor sin oppgave. Det er jo også oppfølging fra helsestasjonen som kan gjøre mor ytterligere stresset, med vektkrav og masse formaninger om alt man potensielt sett kan gjøre feil. Det har blitt så høye krav til å være mor at de som ikke blåser litt i alle bedreviterne vil gå på en smell. For noen er jo kroppen ugjenkjennelig etter en fødsel. Føles som man var en person før fødsel og en annen etterpå. Jeg håper de fleste er klar over at dette krever at man må finne frem superkrefter i seg selv, fordi alt dette er så tøft. For det er det. Helt komplett overveldende. Jeg hadde keisersnitt og takk høyere makter kroppen gikk tilbake til normaltilstand fort. Til dere som sliter med fysiske plager, samt må ta dere av babyer som kanskje krever litt mer enn snittet, hatten av for dere. Jeg tror neppe man kan stå foran en mer krevende utfordring i dette livet. Og alenemødre, som gjør dette helt alene. Jeg kan bare si at etter jeg ble mor selv, jeg ante ikke hvor krevende det er. For meg blir det med ett barn. Misforstå meg rett. Jeg elsker å være mamma og klager ikke en dag. Det er kravene til oss mødre og forventninger som er helt ute å kjøre. Anonymkode: 923fe...f21 3
tussi84 Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 For min del har jeg to plager etter fødsel. Har fortsatt problemer med bekkenet. Etter å ha sittet en stund så får jeg vondt, og det gjør vondt å reise seg etterpå. Det strekker i sete benet. Underlaget jeg sitter på har mye å si. Myk sofa, går stort sett fint, men stoler derimot kan være vondt. Også den andre plagen, får jeg en skikkelig hostekule av og til så hender det at jeg lekker urin..
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 En bekjent har fått underlivsprolaps grad 1, og har mye bekkensmerter grunnet stram bekkenbunn. Har også fått analfissur. Anonymkode: c433c...615
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 Store problemer med kommunikasjon mellom blære og hjerne, nerveskader! Anonymkode: 29940...e15
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 Har vondt i korsrygg, hofter og bekken. Prøver å trene det bedre men merker lite bedring. Anonymkode: fc34f...2ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå