Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker vanligvis 3 timer til hytta, 2 1/2 hvis alt klaffer med ferje og trafikk. Babyen har rundet to måneder og vi tenker oss på høstferie til helga. Høres det ut som galskap eller er jeg unødvendig stresset? Synes det virker lenge for en baby å ligge i bilstolen? Vi har kun sånn babybilstol, ikke noe fancy og særlig komfortabelt😅 og hva om han slår seg helt vrang? Han liker godt å kjøre bil men hittil har vi jo bare kjørt til og fra besteforeldre etc., dvs. kun 10-15-minuttersturer. Har dere erfaring med å kjøre lengre strekninger med så små babyer? Babyen ammer hver andre til tredje time så jeg tenker å pumpe rett før slik at han kan spise i bilsetet?

Anonymkode: abd50...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er unødvendig stresset. Det er jo bare å prøve! Vi kjørte så langt med vår baby da han var 2,5 måned. Han sov hele veien 😅

Anonymkode: 918f4...1ba

• Liker 3
Skrevet

Vi kjørte 3,5 timer hjem fra sykehuset med baby, hun sov hele veien. Bare sjekk at dere får riktig helning, så skal det nok ikke være et problem 🙂 Ettersom babyen blir større blir det nok et og annet naturlig stopp for mating også. 

Anonymkode: 5342c...ed8

• Liker 2
Skrevet

2 1/2 til 3 timer er ikke så lenge. Vil mest sannsynlig sove hele veien.

Ikke kle for mye på(varme babyer skriker). ta ut evt bilstolpose og ha heller et teppe som du legger over. Sitt bak med babyen.

Anonymkode: b8cf9...06a

• Liker 3
Skrevet

Du er stresset! Vi kjørte med baby i 6 timer da hun var 9-10 dager gammel. Fløy tidlig med de også. Man må bare ta seg god tid og hyppige pauser. Det kommer til å gå fint!

Anonymkode: da8cb...2f4

• Liker 2
Skrevet

Vi kjørte på 5 ukers bilferie over hele landet da vår baby var 1 mnd gammel... Gikk helt fint! Flere dager var på 6-timersøkter, men vi stoppet jo og ammet og hadde pauser underveis. Jeg var selvsagt litt spent på hvordan babyen ville reagere på denne ferien, og hadde en plan om å hoppe på tog/fly dersom babyen virkelig mislikte bilkjøring. Men det ble virkelig ikke et problem.

Skrevet

Det er nok null problem :)

jeg fødte i slutten av juni og var flere turer på hytta i sommer (3-4 timer reisevei). Baby sov stort sett bare, hadde et par stopp for å amme og skifte bleie ved behov.

Anonymkode: a37a2...0c8

Skrevet

Hadde 2,5-3 timer hjem fra sykehuset med begge barna. Hadde glatt kjørt på hytta 😊

Anonymkode: 8d4f9...6de

• Liker 1
Skrevet

Vi måtte til og fra sykehus flere ganger med veslemor etter fødsel, en tur på 3,5 timer hver vei. Når hun var 2 mnd gikk det veldig fint, hun sov stort sett, blitt verre med tiden. Hjelper hvis jeg sitter bak og underholder henne litt, så hvis en av dere kan sette dere bak hvis det blir helt krise, så går det nok fint.

Anonymkode: 565ca...516

Skrevet

Jeg ville stoppet og tatt baby ut av bilstol for å mate bare :) Ellers tenker jeg det sikkert går helt fint om små turer har gått fint. Ville hatt en voksen i baksetet som kunne gi baby smokk, trøste, prate, øyekontakt osv ved behov, tenker det trygger både baby og dere  :)

Anonymkode: fccb3...aa6

• Liker 1
Skrevet

Vi kjørte 90 mil, for å besøke besteforeldre, da vår var 4-5 uker. Stoppet hver 3.-4. time for amming og bleieskift. Det gikk aldeles strålende. 

Anonymkode: 09ed8...b00

Skrevet

Tusen takk for betryggende svar, alle sammen! :) litt mindre stresset for høstferien nå 😅 TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 17.00):

Vi bruker vanligvis 3 timer til hytta, 2 1/2 hvis alt klaffer med ferje og trafikk. Babyen har rundet to måneder og vi tenker oss på høstferie til helga. Høres det ut som galskap eller er jeg unødvendig stresset? Synes det virker lenge for en baby å ligge i bilstolen? Vi har kun sånn babybilstol, ikke noe fancy og særlig komfortabelt😅 og hva om han slår seg helt vrang? Han liker godt å kjøre bil men hittil har vi jo bare kjørt til og fra besteforeldre etc., dvs. kun 10-15-minuttersturer. Har dere erfaring med å kjøre lengre strekninger med så små babyer? Babyen ammer hver andre til tredje time så jeg tenker å pumpe rett før slik at han kan spise i bilsetet?

De må ikke sitte så lenge sammenhengende. Du må ta babyen opp sånn den får strekke seg litt innimellom. De tåler ikke det samme som oss.

Anonymkode: 1355e...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...