AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Hva tenker dere, er det noe jeg bør finne meg i? Bite tennene sammen fordi det er typisk helsevesenet å ha dårlig arbeidsmiljø, eller? Anonymkode: 55ff7...3ff
Entern Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Du har ikke valgt deg verdens enkleste og letteste jobb, dessverre. Bit tenna sammen og hold ut. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Trives du med jobben eller er det miljøet som plager deg? Du kan spørre opplæringskontoret om du kan bytte lærlingeplass og fremdeles få det godkjent til et fagbrev. Anonymkode: a602d...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Entern skrev (39 minutter siden): Du har ikke valgt deg verdens enkleste og letteste jobb, dessverre. Bit tenna sammen og hold ut. Denne notaten her er kun fra i dag. Fra og med i dag var jeg bestemt for å notere ned de verste dagene. Denne dagen var ikke den verste, og ikke verste kvinnen jeg har jobbet med etter at jeg ble lærling.. Fortalte en del til lærlingsansvarlig i fylkeskommunen men hun sladret til faglæreren min og sjefen, og en jeg prøvde å trekke meg unna.. kan ikke stole på noen. Skal prøve å holde ut til jul, men er på nippet til å bestille legetime for å sykemelde meg før jeg kræsjer helt psykisk Anonymkode: 55ff7...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trives du med jobben eller er det miljøet som plager deg? Du kan spørre opplæringskontoret om du kan bytte lærlingeplass og fremdeles få det godkjent til et fagbrev. Anonymkode: a602d...5a6 De hadde ikke plass noen steder. Men jeg tenker de må tvangsflytte noen, men tydeligvis er ikke det nok at jeg har det helt jævlig Anonymkode: 55ff7...3ff
Entern Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne notaten her er kun fra i dag. Fra og med i dag var jeg bestemt for å notere ned de verste dagene. Denne dagen var ikke den verste, og ikke verste kvinnen jeg har jobbet med etter at jeg ble lærling.. Fortalte en del til lærlingsansvarlig i fylkeskommunen men hun sladret til faglæreren min og sjefen, og en jeg prøvde å trekke meg unna.. kan ikke stole på noen. Skal prøve å holde ut til jul, men er på nippet til å bestille legetime for å sykemelde meg før jeg kræsjer helt psykisk Anonymkode: 55ff7...3ff Huff. All mulig sympati. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Entern skrev (4 minutter siden): Huff. All mulig sympati. Takk. Eneste jeg vil er jo pasientens beste, som å la pasienten spise ferdig selv om det tok lang tid, det er snakk om et tynt menneske, men å stoppe de å spise etter en viss tid er jo egentlig å nekte de å spise seg mette. og jeg må få i medisinene de ber meg gi (som jeg ikke har lov til). Så jeg blir sittende i en evighet og gjør det de misliker mest. Ser og opplever det gang på gang så nå vet jeg at de gjør det fordi de tror de kan bruke meg som de vil siden jeg er lærling. Er vi på pasientgruppe med 4 spisende og vi er 4 ansatte der må jeg ofte mate 2 til 3 av de. Er det kun en som må mates blir jeg satt på å mate den personen, så jeg mater ved hvert måltid. I starten fikk jeg omtrent ikke pauser. Vært der I praksis før også og fikk lite pauser da men nå sier jeg at jeg skal ta pause, var litt mindre tøff da. Ble fortalt at jeg ikke skulle bruke så mye tid hos en pasient i dag også Anonymkode: 55ff7...3ff 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 ^ oi jeg mente 4 som må mates, ikke 4 spisende.. alle spiser jo men hvor mange som må mates kommer ann på Anonymkode: 55ff7...3ff
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Kan dette være noe? https://www.elevombudene.no/ Anonymkode: 3207b...b46 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #10 Skrevet 12. oktober 2021 Skal sjekke ut Anonymkode: 55ff7...3ff
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 Huff, det er så drit arbeidsmiljø på noen sykehjem Har selv vært sommervikar på et slikt sted og enkelte som jobbet der fast var bare så utrivelige. Håper du klarer å holde ut og få fagbrevet ditt! Så kan du selv velge hvor du vil jobbe senere og hoppe videre hvis miljøet viser seg å være elendig. Anonymkode: 5b83b...58d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #12 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg jobber på en slik avdeling du beskriver. Jeg jobber som psykiatrisk sykepleier og skrev masteroppgaven min om tvang. Jeg synes det er veldig trist å se at de du jobber med, som skal ha kompetanse og samtidig lære deg opp, ikke eier mer kunnskap om pasientklientellet du jobber med. Folk gror inn i gamle rutiner og eier ikke kunnskapen til å se hver pasient individuelt. Er det helseskadelig om fru Olsen spiser frokosten sin kl 09.40 i stedet for 09.00? Er det helseskadelig om herr Nilsen sover til kl 10 i stedet for kl 08? Er det helseskadelig om fru Andersen bruker god tid på å spise? Er det helseskadelig eller sjenerende at en pasient river opp en serviett i en måltidssituasjon? Jeg har full forståelse for at det er det beste å ha gode rutiner på ting, men hvis noen skulle ha dratt meg opp kl 07 hver bidige dag fordi at de skulle ha gode rutiner på ting hadde jeg blitt fly forbanna og mest sannsynlig utagering etter hvert. Anonymkode: d6d4f...f67 3
Taluno Skrevet 12. oktober 2021 #13 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): De hadde ikke plass noen steder. Men jeg tenker de må tvangsflytte noen, men tydeligvis er ikke det nok at jeg har det helt jævlig Anonymkode: 55ff7...3ff Du hadde en del sympati fram til dette... Du mener altså at noen som trives og har det bra på sin lærlingplass skal tvangsflyttes over til din jævlige lærlingplass?? Altså, arbeidslivet er slik at dersom det ikke er ledige arbeidsplasser, så må man vente til det dukker opp noe ledig, man tvangsflytter ikke fornøyde arbeidstagere fordi noen ett annet sted ikke trives. Om det ikke er ledig lærlingplass noen steder nå, så må du faktisk vente til det blir noe ledig. Da må du enten si opp, eller holde ut, eventuelt snakke med lege om det er grunnlag for sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #14 Skrevet 12. oktober 2021 8 minutter siden, Taluno said: Du hadde en del sympati fram til dette... Du mener altså at noen som trives og har det bra på sin lærlingplass skal tvangsflyttes over til din jævlige lærlingplass?? Altså, arbeidslivet er slik at dersom det ikke er ledige arbeidsplasser, så må man vente til det dukker opp noe ledig, man tvangsflytter ikke fornøyde arbeidstagere fordi noen ett annet sted ikke trives. Om det ikke er ledig lærlingplass noen steder nå, så må du faktisk vente til det blir noe ledig. Da må du enten si opp, eller holde ut, eventuelt snakke med lege om det er grunnlag for sykemelding. Tror TS mener at noen må flyttes fra TS sin arbeidsplass. Ikke at andre lærlinger må flyttes for at TS skal få flytte. Anonymkode: 638a3...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå