Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall, hvor mye, og hva tenker dere om det? Vi har sex ca annenhver dag gjennom hele syklusen, men jeg er likevel ikke så giret etter eggløsning som før. Det høres sikkert fryktelig teit ut, men jeg er liksom «redd» for at det forstyrrer egg-prosessen, hvis dere skjønner. Men det er vel bare en idiotisk tanke, som så mye annet. Man blir bare så redd for om det er noe man selv gjør galt når mensen kommer måned etter måned.. Er det andre som tenker det samme?

Anonymkode: 72b3d...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du tenker slike tanker, men det er feil. 

For å slippe å være redd for at noe er galt eller st en selv gjør Moe galt: kan du ta kontakt med lege og spørre alle spørsmål. Eller bestille time hos fertilitetsklinikk og faktisk sjekke fertiliteten og at alt er bra. 

Anonymkode: de6c2...041

Skrevet

Vi har sex når vi har lyst, uansett hvor jeg er i syklusen

Skrevet

I hadde sex like ofte i dpo-land som før el:) Også da jeg ble gravid.

Anonymkode: c198f...362

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er helt vanlig med sånne tanker når man sliter med å bli gravid. Man blir jo litt rar i hodet av det, og av ikke å vite. Men man må rett og slett prøve å ta seg selv i det, og være litt streng med seg selv, så man ikke blir helt forstyrret/at det går for mye utover generell livskvalitet. 

Tenker at en god regel er å forholde seg til godkjent kunnskap på feltet, og ikke lage sine egne regler og teorier. Ingenting vitenskapelig tilsier at sex etter eggløsning skulle ha noen negativ effekt. 

Det vi vet er jo at sex og orgasme virker avslappende, og er godt for mental og fysisk helse - noe som er et pluss når man prøver å bli gravid. 

Anonymkode: fbbc4...fb0

Skrevet

Ja, dpo-land var like viktig for meg/oss som før EL. Vi hadde sex ca. annenhver dag også da. Mest fordi det var vår "rytme" og som føltes normalt for oss. Men også for at jeg ikke ville det skulle være noe forskjell. Litt redd for prestasjonsangst forut EL, så sjeldent jeg fortalte mannen når jeg hadde EL. Så da var det best at syklusen var lik jevnt over mtp. mengde sex.

Skrevet

Jeg har blitt gravid fem ganger, og har hatt sex når jeg har følt for det - også i DPO-land,

Anonymkode: 14abc...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...