AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg har en baby som er 5 mnd. Når han var 4 mnd begynte vi med smaksprøver, frukt og grønnsaker, ca 1 ts kanskje 2 en gang dagen. Men plutselig er han 5 mnd og jeg har egentlig ikke økt så mye eller gjort noe annerledes. Og nå vet jeg ikke helt, skal han ha en del mer mat nå? Hvor mange ganger dagen? Hvor mange ts? Kan han nå få litt mat fra sånne glass som det står 6 mnd på? Skal vi fremdeles gi en ting i 2 dager før noe annet eller kan vi gi sviske til frokost og potet til middag feks? mange spørsmål, men syns dette er litt vanskelig.. noen som vil gi meg litt tips?😅😅 Anonymkode: 14244...6a7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Fra 4-6 mnd så gjorde jeg som deg. Ble til at jeg nærmere 6 mnd begynte å gi litt mer regelmessig. Typ på morgningen, formiddagen og middag/kvelds. Ga ikke middagsglass før etter 6 mnd, så holdt meg til de anbefalingene som står på middagsglasset ift. alder. Ved 5 mnd ga jeg litt søtpotetmos, avokadomos, og litt grøt. Anonymkode: 6d770...ac0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Hallo, jeg synes det var vanskelig å følge disse retningslinjene. Fra fire mnd gav jeg et par ts om dagen med samme smak. Etter en uke varierte jeg litt mer i smaker, kanskje to smaker om dagen. Gutten ville gjerne ha mer, så jeg gav mer. Så ble det feks grøt på morgenen, grønnsak til middag, fruktmos til lunsj kanskje. Etter en mnd gav jeg mer sammensatt, og da han ble seks mnd gav jeg vanlig mat som var Babyvennlig. Nå gir jeg både middagsglass for alle aldre og hjemmelaget. Han er 7 mnd. Anonymkode: 7ca88...ed1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Vi bare ga litt som det passet seg, og drev aldri med det der 2 dager før noe nytt osv. Han fikk spise så mye han ville av noe hvis han syntes det var godt. Ga smaksprøver av vår mat og vårt pålegg, egentlig til alle måltider vi spiste. Ble uansett ikke noe særlig til menger. Prøvde litt glass, men det ble så mye svinn at det ventet vi med. De små posene til Rema er fine hvis du ønsker å prøve grøt med litt ulike smaker, uten at jeg husker når de er fra sånn aldersmessig. Anonymkode: 85b03...44e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Ville dropper svisker med mindre forstoppelse. Morsmelk er søtt nok fra før, trenger ikke mer søtt, men venne barnet til grønnsaker. Anonymkode: 19b56...949
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå