Gå til innhold

Høstfest i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ny i gamet og min datter skal snart delta på høstfest i barnehagen. Er det noe spesiell dresskode på slike fester? Stod ingenting i invitasjonen vi fikk. (Dette er en fest sammen med foreldrene i halvannen time på ettermiddagen).

Ser at mange av jentene på hennes avdeling går i pentøy (kjole/skjørt) når det er spesielle tilstelninger i barnehagen. Har alltid tenkt dette er upraktisk i forhold til lek ute og for de ansatte men er det slik alle steder? 

Anonymkode: 4ef15...ce4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sendt i vanlige klær hvis ikke barnehagen har gitt beskjed om noe spesielt. Aldri hørt om høstfest i barnehagen, det har vi ikke her 😅

Anonymkode: bdef5...ff2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ny i gamet og min datter skal snart delta på høstfest i barnehagen. Er det noe spesiell dresskode på slike fester? Stod ingenting i invitasjonen vi fikk. (Dette er en fest sammen med foreldrene i halvannen time på ettermiddagen).

Ser at mange av jentene på hennes avdeling går i pentøy (kjole/skjørt) når det er spesielle tilstelninger i barnehagen. Har alltid tenkt dette er upraktisk i forhold til lek ute og for de ansatte men er det slik alle steder? 

Anonymkode: 4ef15...ce4

Du kan jo spørre de ansatte? 😊 Vi har ikke akkurat høstfest på min jobb i barnehage, men før jul når vi har «julebord» for barna og nissefest, så pleier vi skrive at det er lov å pynte seg om man vil til julebord og ha på noe rødt til nissefest (om de vil) Men på hentekaffe, Luciatog og sånne ting for foreldre på ettermiddagen har vi ikke pleid å ha en «dresskode». Men vet ikke hva din barnehage ser for seg 😊

Anonymkode: 3cef0...5b6

• Liker 1
Skrevet

Helt sikkert ikke noe dresskode siden barna allerede er i barnehagen og foreldre kommer fra jobb.

Hos oss har de også "høstfest" hvert år i oktober(i forbindelse med FN dagen). Da er det enkel servering og de selger ting barna har laget til inntekt for SOS barnebyer, ikke noe formelt i det hele tat. Det er i hentetiden/ på slutten av barnehagedagen og barna har hatt helt vanlig dag og vi foreldre kommer i de samme klærne vi gikk i på el til/fra jobb.

Noen jenter liker best å gå i kjole, og det er jo noe upraktisk, men de ansatte skifter vel til mer hensiktsmessige klær hvis de ser behov for det.

Anonymkode: 30f81...1dd

Skrevet

Høstfest er det samme som halloween fest, men mer tonet ned så alle kan bli inkludert 🙂 Å uten å kle seg ut.

Jeg sender mine barn i det tøyet de ønsker den dagen. Om det så er en kjole eller skjørt. Guttungen vil alltid ha på seg skjorte. 

Anonymkode: b6f15...d86

• Liker 1
Skrevet

Høstfest hos oss har pleid å være høsttakkefest.

Hvor de spiser grønnsakssuppe f.eks, som barna har vært med å lage, med egendyrkete grønnsaker. Og i forkant har de hatt prosjekt og blitt kjent med ulike norske rotgrønnsaker - inkludert å ta opp potet og gulerot de har dyrket selv i barnehagen :)

Er du usikker så spør i barnehagen. Ellers ville jeg gått for normalt, hverdagspent tøy.

Anonymkode: 7fa49...ff2

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å sende i behagelig klær som kanskje er hakket finere enn ullundertøy. Så en genser og en litt finere joggebukse..

Pynte barn til barnehage synes jeg bare skal gjøres til spesielle anledninger. Ikke høstfest (hvor vi alltid er ute uansett med yttertøy) 

Anonymkode: 1ec0d...bf4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor de spiser grønnsakssuppe f.eks, som barna har vært med å lage, med egendyrkete grønnsaker. Og i forkant har de hatt prosjekt og blitt kjent med ulike norske rotgrønnsaker - inkludert å ta opp potet og gulerot de har dyrket selv i barnehagen :)

Høres utrolig koselig ut ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du usikker så spør i barnehagen. Ellers ville jeg gått for normalt, hverdagspent tøy.

Akkurat samme her, veldig fint 🙂 Ikke kledd på noe spesielt. 

Skrevet

Dere kan jo spørre bhg om det er vanlig at barna pynter seg ekstra? Tipper at dette varierer med barnehagen, vanskelig for oss å vite 🙂 Du kan ev. spørre om det er ute eller inne? Hvis det er ute, er det i hvert fall ikke noe poeng i å pynte seg 

Når det er julelunsj står det at de som vil, kan pynte seg, ellers har ikke barnehagen bedt om pentøy ved noen anledning. Vi har FN-kafe snart. Med hverdagstøy (eller dvs mange av jentene går med skjørt eller kjole til hverdags innendørs uansett )

Anonymkode: cc775...783

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...