Gå til innhold

Neste steg i forholdet, vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufør. Heldigvis så ser jeg nogenlunde bra ut, men det er vanskelig å finne menn som vil noe mer. Men har nå gjort det og vi har det riktig nok så fint sammen! Vært sammen i 2 år, og vi har like ønsker for fremtiden, hus, hund, barn ect. Vi er ca 32 år gamle. 

Det er et avstandsforhold, 2 timer biltur i fra hverandre. Vi ønsker gjerne bo sammen, men det steget er vanskelig for oss. Skummelt da en av oss må gi slipp på noe, og hva om det ikke går bra?

Jeg er som sagt ufør (pga ptsd), og har et lite men godt og trygt nettverk her jeg bor. Har ikke kontakt med familie, så mine venner er min familie. Har ekstremt dårlig erfaring på leiemarkedet, men leier nå av venner og her føler jeg meg veldig trygg. Tenkte egentlig bo her til og om jeg får lån av husbanken og kan kjøpe meg en bolig

Han har både venner her og i sin by. Men han jobber der. Han har hatt et turbulent jobbliv og har endelig en jobb han føler er stabil og trygg, som han har vært i i flere år. Dette trumfer jo høyt og er veldig avgjørende for hvor vi skulle bodd. Han ønsker også å eie, men han har ikke noe spart opp og får ikke hjelp av sine foreldre. Han har familie der, men de er rusavhengige (vil jeg ha dette rundt fremtidige barn?)

Jeg skjønner jo at det lureste er at vi leier først, for å se hvordan vi passer til å bo sammen. Men det er et helt ekstremt skummelt steg for meg å ta, da jeg har så dårlig erfaring og jeg nå endelig har funnet et sted å bo som jeg føler meg trygg. Om jeg sier opp dette stedet, og det ikke fungerer å bo med han der, så står jo ikke dette ledig senere. Og jeg får jo ikke lån i husbanken med han, kun om jeg er alene. 

Forholdet vårt står på vent pga denne situasjonen. Skal jeg satse alt på han, eller skal jeg sette forholdet til side å prioritere kun meg selv?

Anonymkode: a4ea8...f52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I din situasjon hadde jeg prioritert meg selv. Når man er ufør så er det sosiale nettverket og trygghet så viktig, og det høres ut som du har det der du er nå. Ikke flytt fra det. 

Anonymkode: 5bd65...913

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I din situasjon hadde jeg prioritert meg selv. Når man er ufør så er det sosiale nettverket og trygghet så viktig, og det høres ut som du har det der du er nå. Ikke flytt fra det. 

Anonymkode: 5bd65...913

Ja ikke sant, det er det jeg føler! Men jeg føler kanskje alle utenfor tenker at det er jeg som burde flytte, da jeg er mer «fleksibel» 

ts

Anonymkode: a4ea8...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...