Gå til innhold

Hvordan håndtere dette? Barn skremt av "medium"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt kom hjem fra høstferie i går. En av menneskene barnet hadde møtt i ferien, nær omgangskrets av andre forelderen, jobber som medium. Bare humbug i mine øyne, men denne personen har sagt til mitt barn og andre barn som var med, at vedkommende så spøkelser der de var, at de ble kikket på osv. Barnet er 10 år og er nå skremt. Den andre forelderen nytter det ikke å snakke med, har prøvd. Hvordan skjerme barnet fra denne personen?

Anonymkode: 7182b...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer i alle fall ingen vei med å kalle det humbug til oss eller til barnet dessverre.

Anonymkode: fe0f9...62b

• Liker 6
Skrevet

Vel, det kan du ikke om det ikke nytter å snakke med den andre forelderen.

• Liker 1
Skrevet

Kan du snakke om hele konseptet på en alderstilpasset måte?

Altså fortelle at det finnes de som mener de ser spøkelser, men vi kan ikke vite sikkert om det er sant. De kan finne på det for å skremme, eller kanskje de tror på det selv. Men man har ikke bevist at spøkelser finnes noengang - så det er ingen grunn til å være redd. Og hvis det likevel stemmer, så kanskje spøkelsene er snille? De har jo ikke gjort oss noe vondt, osv.

Anonymkode: ba55a...de8

• Liker 4
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Si til eks og mediumvennen hans/hennes at du har fått beskjed fra spøkelsene om at de ikke likte at hun sladret på dem og at hun ikke får lov til å nevne dem flere ganger.

Men seriøst, hvordan har det seg at eksen din ikke er opptatt av hvordan barnet deres har det?

Skrevet

Fortell barnet at slike mennesker er løgnere eller tullinger og fulle av dritt.

• Liker 2
Skrevet

Du styrker barnet ditt. Herregud skjerpings

Anonymkode: 3c573...fb9

Skrevet

Barn er jo fornuftige mennesker de også, hva med å opplyse det om hvordan dette er humbug? Jeg har tro på at fakta kan avmystifisere hele greia.

Det finnes sikkert mange dokumentarer om hvordan dette bare er tøys, Folkeopplysningen hadde en morsom episode om det hvor de totalt avkledde tre sånne lurendreiere som gikk rundt i et hus og følte på spøkelsene som liksom var der.

Så kan jo barnet lære å ha respekt for denne personen likevel, lære at folk liker å ha forskjellige ting å tro på, enten det er gud eller nissen eller spøkelser. Men det betyr ikke akkurat at det er sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...