AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg oppdaget graviditet sent (nesten 12 uker). Drakk mye vin i første trimester, og dette kombinert med høy alder (38 år) gjorde at jeg var veldig i tvil om jeg ville beholde barnet. Fikk tidlig ultralyd i uke 13, og NIPT. Begge deler var helt fint! Nå er jeg 17 uker på vei. Har ikke lagt på meg et eneste gram, og ikke kjent noe liv. Magen er flat som en pannekake. Med mitt andre barn kjente jeg liv og hadde mage i uke 14. På ultralyd så de at morkaken ligger bak, så den skal ikke være i veien for bevegelser. Føler meg overhodet ikke gravid. Den siste uken har jeg hatt vonde magekramper og diaré (unnskyld detaljer) etter alle måltid. Sånn at jeg har våknet av det om natten. Hele magen blir hard når det står på. Men jeg har ingen blødning. Lurer på om jeg kan ha hatt en missed abortion siden forrige ultralyd, selv om NIPT viste at det ikke var kromosomavvik med fosteret. Er det noen som har lignende erfaringer som kan dele de med meg? Jeg har ordinær ultralyd først om halvannen uke, men det er litt lenge å vente. Anonymkode: 4eb19...28a
Amatariel Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Det er veldig uvanlig med MA etter første trimester, så sannsynligvis opplever du ikke dette. Skjønner du syns det er rart at magen ikke vises, men det er også normalt når man er flergangsfødende. Jeg venter nr. 4 nå og først i uke 23 kunne man se at jeg var gravid. Bevegelsene kom også først da. Magekrampene dine er nok livmoren som vokser og strekker på seg. Bra du har ordinær ultralyd om ikke så lenge, da vil du få alle svarene du ønsker 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Eneste jeg reagerer på er diaréen. Jeg har hatt 3 MA (uke 14,12,14) hadde diaré i alle 3. Men også før jeg mistet. Ville gått til legen og sjekket ❤️ Den magefølelsen du har skal du ta på alvor. Lykke til ❤️ Anonymkode: 9b8c0...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg hadde ma som ble oppdaget i uke 19, skjedd to uker før. Det er nok veldig individuelt for jeg var kjempe gravid og var aldri bekymret håper det går bra for deg ❤️ Anonymkode: 8bcf8...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Det er klart at ting kan skje. Men med hver uke man går gravid og nærmer seg termin blir sjansene mindre. Jeg ville bestilt en time, for å sjekket. Selv om du har opplevd noe helt annet i tidligere graviditeter, så er de ulike. Det er flere kvinner som har vært med på programmet «I did not know I was pregnant», som har barn fra før av, de har gått gravide, og selv da har de ikke gjenkjent at de var gravid igjen. Ikke ta noen sorger på forskudd. Skjerf dette opp med en ultralyd 💙 Anonymkode: e283b...e15 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Takk for alle svar, det setter jeg pris på ❤️. Jeg får ha is i magen til ordinær ultralyd (tviler på jeg kommer til før, siden jeg ikke har blødninger eller andre symptomer). Anonymkode: 4eb19...28a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Lykke til! Mest sannsynlig er alt helt fint Graviditeter kan være forskjellige. I min ene graviditet begynte jeg først å legge på meg rundt uke 18 (typ 1 kg) og gikk gradvis opp derfra og magen begynte ikke å vise seg før rundt uke 22/23. Min andre graviditet la jeg på meg mye mer i starten, men så stoppet vektoppgangen veldig opp før den fortsatte i 3.trimester. Da følte jeg meg jo også litt tjukkere på magen og at gravidmagen kom fortere. Har aldri kjent liv før rundt uke 20, så uke 14 er jo veldig tidlig. Anonymkode: 7fd77...0e3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 14.28): Jeg oppdaget graviditet sent (nesten 12 uker). Drakk mye vin i første trimester, og dette kombinert med høy alder (38 år) gjorde at jeg var veldig i tvil om jeg ville beholde barnet. Fikk tidlig ultralyd i uke 13, og NIPT. Begge deler var helt fint! Nå er jeg 17 uker på vei. Har ikke lagt på meg et eneste gram, og ikke kjent noe liv. Magen er flat som en pannekake. Med mitt andre barn kjente jeg liv og hadde mage i uke 14. På ultralyd så de at morkaken ligger bak, så den skal ikke være i veien for bevegelser. Føler meg overhodet ikke gravid. Den siste uken har jeg hatt vonde magekramper og diaré (unnskyld detaljer) etter alle måltid. Sånn at jeg har våknet av det om natten. Hele magen blir hard når det står på. Men jeg har ingen blødning. Lurer på om jeg kan ha hatt en missed abortion siden forrige ultralyd, selv om NIPT viste at det ikke var kromosomavvik med fosteret. Er det noen som har lignende erfaringer som kan dele de med meg? Jeg har ordinær ultralyd først om halvannen uke, men det er litt lenge å vente. Anonymkode: 4eb19...28a Du kan gå til fastlegen og sjekke om det er truende abort. Anonymkode: 0ac91...6f8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 14.28): Jeg oppdaget graviditet sent (nesten 12 uker). Drakk mye vin i første trimester, og dette kombinert med høy alder (38 år) gjorde at jeg var veldig i tvil om jeg ville beholde barnet. Fikk tidlig ultralyd i uke 13, og NIPT. Begge deler var helt fint! Nå er jeg 17 uker på vei. Har ikke lagt på meg et eneste gram, og ikke kjent noe liv. Magen er flat som en pannekake. Med mitt andre barn kjente jeg liv og hadde mage i uke 14. På ultralyd så de at morkaken ligger bak, så den skal ikke være i veien for bevegelser. Føler meg overhodet ikke gravid. Den siste uken har jeg hatt vonde magekramper og diaré (unnskyld detaljer) etter alle måltid. Sånn at jeg har våknet av det om natten. Hele magen blir hard når det står på. Men jeg har ingen blødning. Lurer på om jeg kan ha hatt en missed abortion siden forrige ultralyd, selv om NIPT viste at det ikke var kromosomavvik med fosteret. Er det noen som har lignende erfaringer som kan dele de med meg? Jeg har ordinær ultralyd først om halvannen uke, men det er litt lenge å vente. Anonymkode: 4eb19...28a Jeg hadde missed abortion 3 ganger og hadde ingen symptomer på dette. Anonymkode: 0ac91...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå