AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Kort fortalt endte første fødsel i keisersnitt pga lite rier og baby satt fast. Ble satt i gang 14 dager over termin, men fremgangen var så sakte/lite + at jeg ikke hadde ordentlige rier. Baby hadde heller ikke kommet lenger ned de siste 4-5 gangene de sjekket så de fryktet baby satt fast. Jeg fikk da beskjed at det lureste er ks og valgte derfor det, det hadde endt i hastekeisersnitt uansett fikk jeg høre. Hadde heldigvis god erfaring med og etter keisersnittet. Nå i ettertid er jeg redd for en fødsel til men ønsket om et søsken til baby er veldig stort. Er det nok grunnlag å få et keisersnitt til innvilget? Fødte du barn nr 2 vanlig etter et keisersnitt? Anonymkode: 2d97a...e38
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg kan ikke svare på alt du spør om, men situasjonen du beskriver er ikke en sånn situasjon man typisk tenker det er stor sannsynlighet for at gjentar seg. Hvis fødselen startet av seg selv, ville du ikke hatt det problemet. Det beste i din situasjon er vel (etter min mening) at det blir sendt inn papirer om deg og at du skriver fødebrev, så de kan være obs på et mulig keisersnitt. Anonymkode: e2e06...127 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan ikke svare på alt du spør om, men situasjonen du beskriver er ikke en sånn situasjon man typisk tenker det er stor sannsynlighet for at gjentar seg. Hvis fødselen startet av seg selv, ville du ikke hatt det problemet. Det beste i din situasjon er vel (etter min mening) at det blir sendt inn papirer om deg og at du skriver fødebrev, så de kan være obs på et mulig keisersnitt. Anonymkode: e2e06...127 Men det kan du jo ikke vite? Min baby kom heller ikke ut av seg selv fordi hun satt fast, og min fødsel startet av seg selv. Ble mao keisersnitt her og. Anonymkode: 69846...225 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men det kan du jo ikke vite? Min baby kom heller ikke ut av seg selv fordi hun satt fast, og min fødsel startet av seg selv. Ble mao keisersnitt her og. Anonymkode: 69846...225 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kort fortalt endte første fødsel i keisersnitt pga lite rier og baby satt fast. Ble satt i gang 14 dager over termin, men fremgangen var så sakte/lite + at jeg ikke hadde ordentlige rier. Baby hadde heller ikke kommet lenger ned de siste 4-5 gangene de sjekket så de fryktet baby satt fast. Jeg fikk da beskjed at det lureste er ks og valgte derfor det, det hadde endt i hastekeisersnitt uansett fikk jeg høre. Hadde heldigvis god erfaring med og etter keisersnittet. Nå i ettertid er jeg redd for en fødsel til men ønsket om et søsken til baby er veldig stort. Er det nok grunnlag å få et keisersnitt til innvilget? Fødte du barn nr 2 vanlig etter et keisersnitt? Anonymkode: 2d97a...e38 Hvis du ikke får keisersnitt neste gang så prøv uten epidural da det kan gi dårlige rier så baby ikke kommer ut, men blir sittende fast. Anonymkode: ffb45...4c5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Hva tenker du selv da? Det kan godt hende du får innvilget keisersnitt hvis du ønsker det, men du får også helt sikkert føde normalt om du ønsker det. Du burde iallfall be om samtale om dette når du blir gravid igjen Er du såpass redd for å føde pga opplevelsen at du kvier deg for å bli gravid ville jeg pratet med fastlegen. Anonymkode: 8ebe1...0f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå