Gå til innhold

Hvordan komme meg videre??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble dumpa på en jævlig måte for et halvt år siden. Det var fryktelig vondt. Noen uker senere tenkte jeg fuck han, og lastet ned tinder. Hadde kontakt med flere og takket ja til date med en av dem. Gikk på daten, var koselig den, han ville treffes igjen - men jeg forsto raskt at jeg ikke var klar for noe så raskt etter bruddet, så jeg avslo. Så slettet jeg tinder og fant ut at jeg må finne meg selv og komme over bruddet før jeg kan begi meg ut på noe nytt. 

Dette er ca 4 mnd siden nå. Og jeg kommer ikke over det. Jeg drømmer om ham, jeg tenker på ham og jeg vil ha ham tilbake. Jeg VET jo at han ikke er rett for meg, han behandlet meg som dritt og det siste halve året vi var sammen var helt jævlig det også. Har laget en liste på hvorfor jeg ikke burde være med ham:

1. Han vil ikke være med meg.

2. Vi har veldig ulikt syn på barneoppdragelse (barn på hver vår kant), noe som ville bli utrolig vanskelig i lengden.

3. Han ruser seg til tider på kokain og legemidler.

4. Han har dårlig arbeidsmoral (sykemelder seg flere ganger i året fordi han ikke gidder å jobbe). 

5. Han ga meg aldri komplimenter, kjøpte aldri en blomst eller ga meg oppmerksomhet i form av gaver (greit nok, vi hadde nok forskjellig kjærlighetsspråk).

6. Han prompa og rapte hele tida.

7. Han er lat.

Jeg leser gjennom denne lista gang på gang, når jeg blir deppa - men samtidig fortsetter lengselen og savnet.

Jeg klarer ikke sove ordentlig på nettene, jeg gråter om kveldene og jeg tenker på ham hver dag. Hater livet mitt, gjør jeg.

HVA SKAL JEG GJØRE?????? Hvordan og NÅR vil jeg få det greit igjen??? Kan noen værsåsnill gi meg noen tips?😔😔😔 Jeg har prøvd å finne nye hobbyer, finne ting å gjøre om dagen så jeg ikke skal tenke på ham.. men når kveldene kommer og jeg sitter her alene.. da rakner det for meg. Hver kveld. 😩😩

Anonymkode: 9b639...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkle svaret er "no contact og tenk på noe annet" men det er ikke like lett for alle! Det kommer helt an på hvilken personlighetstype man er og hvordan hjernen vår fungerer.

Det er kjempevanskelig, rett og slett. Sliter jeg også. Men, jeg syns det hjelper å jobbe med de tingene det står om i boka "getting past your breakup". Nærmer meg slutten på oppgavene der og føler meg bedre. Jeg syns også det hjalp å lese litt på nettet, type artikler som 

https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-kommer-du-over-kjarlighetssorgen-psykolog-frode-thuen-mener-n-ting-er-spesielt-viktig/s/12-95-3423678554
Og annet. Bare søk opp getting past your breakup eller tilsvarende. Se om du finner noe som hjelper for deg.

Les selvhjelpsbøker. Skriv ned hva du ønsker å få ut av livet. Lag et tankekart over relasjonene dine. Hva har du lyst til å gjøre sammen dem? Hva har du lyst til å gjøre den nærmeste måneden av aktiviteter? Er det en ny hobby du kunne prøvd ut? Nye folk du kan bli kjent med?

Er det eksen du savner eller det å ha en kjæreste? Skriv ned hva du ønsker av en kjæreste, et drømmeforhold. Hvis du fikk velge denne "drømmemannen" eller eksen, hvem ville du hatt? Hva savner du i et forhold, kan noe av de behovene dekkes på annen måte alene eller ved hjelp av venner eller familie?

Hvor lang tid det varer er sikkert individuelt, men jo fortere vi klarer å tenke mindre på eksene våre jo fortere vil det tross alt gå over. 

• Liker 1
Skrevet

Tenk å måtte skrive ned en hel liste over hvorfor man ikke bør være i lag med en person når HAN IKKE VÆRE SAMMEN MED DEG. 

Noe sier meg at det er noe galt som ikke er riktig fra før av. 

Anonymkode: 974af...be3

Skrevet

Ikke gå i fella ved å starte ett nytt forhold tidlig. Det går sjeldent bra. Du skal finne deg selv nå. Noen bruker lang tid og andre går videre raskt vi er forskjellige. Når man først blir aleina så er kvelden tyngst som du sier. Man føler virkelig på alenetid. Men den er ikke bare negativ. Det er her du skal løse kaoset 😊 ikke stress. Prøv å kom deg ut. Gå deg en tur. Kanskje prøve å trene litt. Føl på at kroppen er brukt. Det hjelper utrolig mange. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...