AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Noen som har vært igjennom det? Har det supertøft om dagen. Har en ting vi er uenige om som påvirker oss veldig. Eller ikke uenig heller, men er en ting som jeg har som han ikke vil at vi skal ha. Noen som har gått igjennom brudd uten at noen egentlig vil gjøre det slutt? Anonymkode: 889b8...54e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Er dette noe du hadde fra før og som betyr mye for deg? (Slik som dyr?) i så fall visste han hva han gikk til. om dette er noe du anskaffet uten at han var enig så har dere tre valg (som jeg ser det). Beholde hva enn det er og risikere å miste han, komme til en enighet ved å ha en saklig og rolig diskusjon rundt det, eller gi slipp på den tingen. Hva som er det riktige kan bare dere finne ut av. Anonymkode: aa657...751 4
Lava Anne Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Ja. Det suger. Og så går det bra litt senere. 1
Misanthropis Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Ganske vanskelig å mene noe om uten at du kan si hva det faktisk gjelder. det er jo faltisk stor forskjell på hvor stor urimelighet denne «greia» påfører den andre, om det er stjeling av ressurser er tid penger energi e.l kontra hva det faktisk gagner en eller begge? når og hvordan dette oppsto og hva man evn visste på forhånd og hva man også kan mene at man burde forstå at dette faktisk innebærer…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette noe du hadde fra før og som betyr mye for deg? (Slik som dyr?) i så fall visste han hva han gikk til. om dette er noe du anskaffet uten at han var enig så har dere tre valg (som jeg ser det). Beholde hva enn det er og risikere å miste han, komme til en enighet ved å ha en saklig og rolig diskusjon rundt det, eller gi slipp på den tingen. Hva som er det riktige kan bare dere finne ut av. Anonymkode: aa657...751 Hadde det før vi ble sammen ja og det betyr veldig mye for meg så han visste absolutt hva han gikk til. Men vanskelig når det er noe han tydeligvis ikke kan leve med og jeg ikke vil gi fra meg. Anonymkode: 889b8...54e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Misanthropis skrev (5 minutter siden): Ganske vanskelig å mene noe om uten at du kan si hva det faktisk gjelder. det er jo faltisk stor forskjell på hvor stor urimelighet denne «greia» påfører den andre, om det er stjeling av ressurser er tid penger energi e.l kontra hva det faktisk gagner en eller begge? når og hvordan dette oppsto og hva man evn visste på forhånd og hva man også kan mene at man burde forstå at dette faktisk innebærer… Spør ikke etter meningen til noen. Lurer på om noen andre har gått igjennom et brudd dere begge egentlig ville være sammen. Og evt tips osv til hvordan gå videre/komme seg igjennom det Anonymkode: 889b8...54e
Lava Anne Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spør ikke etter meningen til noen. Lurer på om noen andre har gått igjennom et brudd dere begge egentlig ville være sammen. Og evt tips osv til hvordan gå videre/komme seg igjennom det Anonymkode: 889b8...54e Jobb, venner, hobby. Registrere de gangene man ikke tenker på vedkommende og når man faktisk har det bra. Til tross for sorg og savn, minne seg selv på hvorfor man gjorde det slutt. Man kan sørge og savne og likevel ha det bra også. Det er en fin ting å innse, synes jeg. 2
Misanthropis Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spør ikke etter meningen til noen. Lurer på om noen andre har gått igjennom et brudd dere begge egentlig ville være sammen. Og evt tips osv til hvordan gå videre/komme seg igjennom det Anonymkode: 889b8...54e Premissene for et brudd legger jo føringer for hvordan man kommer seg videre… Du velger jo kun for deg. Og her velger du jo denne tingen over mannen din. Så da vil du jo ikke egentlig være sammen med han..?! folk kommer seg igjennom samlivsbrudd hele tiden, og når en «ting» er viktigere, så tenker jeg du kommer til å komme deg fint igjennom det. en dag av gangen. 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 For min del var det eneste som gjorde at jeg kunne gå videre «no contact». Fryktelig vanskelig det også, men å holde kontakten som venner ble bare krøll… Anonymkode: cf574...c47 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Antar at det er et kjæledyr, siden det betyr mer enn kjæresten din, og man trossalt ikke kan gi et barn bort. Du har tydeligvis bestemt deg. Så det beste er å unngå seigpining. Ikke dra på besøk til hverandre for "kos". Ikke vær venner. Hold avstand, så forsvinner følelsene fortere. Jeg og eksen måtte slå opp pga avstand og giftig forhold. Så falt vi for fristelsen. Prevensjonen feilet... Anonymkode: efad1...d73 13
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Ja desverre... Hadde et supert forhold med en bra mann.. Men det som jeg har sagt hele veien til han, og det som er mitt største ønske i livet er å få barn. Han ville også ha barn, men vi fant ut etter 2 år med prøving at han er steril. Jeg trodde vi kunne adoptere, eller sæddonor, rett og slett gjøre hva som helst for å oppfylle drømmen, men det var ikke han med på.. Bare hans barn eller ingen barn 🥺 jeg kan ikke leve med det, så det ble slutt for 6 mnd siden. Fortsatt tøft, men vi gjorde det rette. Jeg hadde kommet til å hate oss begge om jeg ikke hadde gjort det.. Så bedre å slutte på en god tone.. 🥺 Nå håper jeg bare på å finne meg en bra mann som vil ha barn og et liv med meg. Er jo skikkelig gambling dette også.. Anonymkode: c8301...1c6 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Er bare så sykt vanskelig å faktisk ta det valget. Men tror jeg hadde hatet han og det hadde blitt slutt uansett om jeg ga fra meg tingen for han Anonymkode: 889b8...54e
Mann39nord Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Beklager men gjelder dette kjeledyr så bør dere komme til ett kompromiss. Ikke menneskelig gjør dyra. Å sette en ting eller dyr forran ett eventuelt godt forhold eller ekteskap er helt å holden feilprioritering og en egoistisk tanke. Du fortjener kanskje å være aleina 🥱 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 Mann39nord skrev (2 minutter siden): Beklager men gjelder dette kjeledyr så bør dere komme til ett kompromiss. Ikke menneskelig gjør dyra. Å sette en ting eller dyr forran ett eventuelt godt forhold eller ekteskap er helt å holden feilprioritering og en egoistisk tanke. Du fortjener kanskje å være aleina 🥱 Å sette reint gulv 24/7 over et godt forhold er vel også egoistisk? Å prioritere å ha et hus uten dyr før et godt forhold er jo også egoistisk? Handler ikke om menneskeliggjøring heller, det handler om en hobby/livsstil som jeg vil leve og som ikke han vil muliggjøre for meg mens vi er sammen fordi det har noen ulemper for han. Anonymkode: 889b8...54e 3
Mann39nord Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å sette reint gulv 24/7 over et godt forhold er vel også egoistisk? Å prioritere å ha et hus uten dyr før et godt forhold er jo også egoistisk? Handler ikke om menneskeliggjøring heller, det handler om en hobby/livsstil som jeg vil leve og som ikke han vil muliggjøre for meg mens vi er sammen fordi det har noen ulemper for han. Anonymkode: 889b8...54e Dere må da kunne løse dette for begge parter om du vil ha dette eller ikke. Må dyret eventuelt bruke hele bopel ? Kan det eventuelt ha fast plass innomhus osv. Kan det være mye ute på godværsdager. Må vel gå å finne en løsning som alle kan leve med. Men å sette ett forhold på spill pga en dyr synes jeg er å gå for langt. Gjelder begge to. Lykke til 😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 Mann39nord skrev (7 minutter siden): Dere må da kunne løse dette for begge parter om du vil ha dette eller ikke. Må dyret eventuelt bruke hele bopel ? Kan det eventuelt ha fast plass innomhus osv. Kan det være mye ute på godværsdager. Må vel gå å finne en løsning som alle kan leve med. Men å sette ett forhold på spill pga en dyr synes jeg er å gå for langt. Gjelder begge to. Lykke til 😊 Ja vi har prøvd å gjort det sånn, de er mye ute når de kan, sover en fast plass om natta og mye mer, men det er ikke bra nok for han. Å der vi bor nå er det ikke mulig å evt lage til et eget rom til dyra, evt dyra og meg viss jeg vil være med de. Så det er veldig vanskelig. Og når de dør om noen år så trenger jeg jo ikke å få nye heller så er jo ikke hele livet det er snakk om... Anonymkode: 889b8...54e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja vi har prøvd å gjort det sånn, de er mye ute når de kan, sover en fast plass om natta og mye mer, men det er ikke bra nok for han. Å der vi bor nå er det ikke mulig å evt lage til et eget rom til dyra, evt dyra og meg viss jeg vil være med de. Så det er veldig vanskelig. Og når de dør om noen år så trenger jeg jo ikke å få nye heller så er jo ikke hele livet det er snakk om... Anonymkode: 889b8...54e Tenker kanskje dette handler mest om han er veldig kompromissløs? Dyra er symptomer, men kompromissløsheten er det du ikke kan leve med? Leser at du har gjort det du kan, men at han er alt eller ikke noe typen. Dette er så viktig for deg og din trivsel, men han sier bastant nei. Hvis du fokuserer mer på at det på grunn av dette dere slår opp, så går det kanskje lettere? Anonymkode: 376aa...f17 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 Jepp. Fant min absolutte drømmemann. Alt klaffet fra første stund og vi begge invisterte i forholdet. Så slapp han bomben, hyppige horekjøp før han traff meg. Prøvde å legge det bak meg, men det fungerte ikke.. Selv om vi elsker heverandre, så ble dette en for stor dealbreaker for meg. Anonymkode: 5969e...c6f 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tenker kanskje dette handler mest om han er veldig kompromissløs? Dyra er symptomer, men kompromissløsheten er det du ikke kan leve med? Leser at du har gjort det du kan, men at han er alt eller ikke noe typen. Dette er så viktig for deg og din trivsel, men han sier bastant nei. Hvis du fokuserer mer på at det på grunn av dette dere slår opp, så går det kanskje lettere? Anonymkode: 376aa...f17 Ja jeg har jo prøvd mye for å få det til å funke, mens han ikke har gjort noe som helst. Har spurt han hva han trenger, om det er noen konkrete ting vi kan gjøre for at det blir mer levelig for han, men han har ingenting å komme med. Å viss vi noen gang kommer opp i et sånt dilemma igjen vil jeg måtte vike da også? Det er jo en ting ja, i tillegg til at jeg ikke kan bare gi fra meg dyra mine selvfølgelig... Selv om jeg faktisk sitter å vurderer det her og nå fordi jeg ikke vil gi slipp på han... Anonymkode: 889b8...54e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jepp. Fant min absolutte drømmemann. Alt klaffet fra første stund og vi begge invisterte i forholdet. Så slapp han bomben, hyppige horekjøp før han traff meg. Prøvde å legge det bak meg, men det fungerte ikke.. Selv om vi elsker heverandre, så ble dette en for stor dealbreaker for meg. Anonymkode: 5969e...c6f Huff, ja det skjønner jeg... Var det vanskelig å ta valget? Hvordan ble det mellom dere i etterkant? Anonymkode: 889b8...54e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå