Gå til innhold

Løs mage stress/angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har mye angst og bekymringer og stresser mye. Jeg er plaget daglig med for løs mage som styrer hele livet mitt og blir enda et stressmoment. Noen som har noen gode råd for løs mage med angst/stress? Noen med liknende erfaringer å dele?

Anonymkode: a255b...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som fungerer aller best er vel å redusere stressnivået. Det finnes jo veldig mye forskjellig man kan gjøre for å få til det, de rådene har du sikkert hørt hundre ganger før. Det kommer jo an på hvordan din livssituasjon er og hva som er kilden til din stress og angst.

For min del handler mye av stresset om ting jeg behøver å ta tak i og bli ferdig med. Da får jeg det gjerne en god del bedre etterpå. Jeg prøver å tenke at det er bedre at ting faktisk blir gjort enn at det skal gjøres perfekt (og aldri bli ferdig). Og at det er bedre å få ubehagelige ting unna og overstått, enn å plages med dem i evigheter. Så hjelper det også å stå opp og legge meg til faste tider, være litt ute, få litt sollys, trene, meditasjon... Disse gørr-kjedelige tingene som er tunge, men som gjør at jeg får det bedre på sikt. Jeg får også hjelp av kognitiv og meta-kognitiv terapi.

Min gode venninne fikk slutt på mageproblemene når hun begynte på antidepressiva.

Kjekt å ta en prat med legen. Selv om du er stresset så kan jo mageproblemene komme av noe annet, greit å få det sjekket ut.

Anonymkode: 2e123...eba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...