AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg og kjæresten min flyttet akkurat fra toroms leilighet til treroms. Som sagt, må man vaske leiligheten man bor i før det kommer nye innflyttende. Vi begge tok av oss vaskingen, og han tok av seg de aller tyngste tingene og flyttet de ned. Mens jeg vasker badet, sitter han på youtube og ser på teite videoer. Jeg ble jo så sliten, så jeg følte at jeg begynte å slurve, og da kom han med kommentarer som "hvor er hjernen din" osv. Det er jævlig provoserende når han har tatt pause, og jeg har gjort alt. Når vi flytta ting den siste dagen, så var alt så og si vaska og pent. Da vi kom hjem til den nye leiligheten satt han seg på sofaen igjen og så på videoer, mens jeg la meg inn på rommet for å sove litt, ettersom jeg var helt utslitt av alt arbeidet og bæringen av de tunge tingene. Mens jeg sover kommer han inn og vekker meg, og minner meg på at jeg må rydde, og vaske. Så jeg reiser meg opp, rydder og vasker det jeg kan, fordi det så ikke så bra ut. Men jeg føler at han ikke klarer å se meg hvile. Han vil ha meg i aktivitet hele tiden. jeg føler på en måte at han ikke klarer å la meg være. Det holder på å klikke fullstendig for meg. sykt provoserende. Dette er bare et av mange eksempler på det. Hvis jeg forteller han en historie, så kan an svare sånn "istedenfor å snakke piss, så kan du gjøre noe produktivt". Det har kommet ut av kjeften hans før. Anonymkode: 8b8ad...917 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Dette høres ut som en sosiopat! Kom deg vekk fra ham så fort som mulig, for han der klarer kun 1 ting, og det er å pulverisere selvtilliten din totalt! Klart du skal hvile deg og klart han skal bidra! Må bare spørre; Er dette en innvandrer?? Anonymkode: cf974...6ff 13
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Virker som den mannen mener kvinner skal ta seg av hjemmet. Er ikke kvinnens oppgave å rydde og vaske. Nå må du stå opp for deg selv, om dette er en du skal dele livet med. Be han om å ta i et tak. Si dere er 2 om det Anonymkode: c53de...d7e 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Slå opp da? Anonymkode: 4dc8d...414 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette høres ut som en sosiopat! Kom deg vekk fra ham så fort som mulig, for han der klarer kun 1 ting, og det er å pulverisere selvtilliten din totalt! Klart du skal hvile deg og klart han skal bidra! Må bare spørre; Er dette en innvandrer?? Anonymkode: cf974...6ff Neinei, han er ikke innvandrer. Har ekstremt hodepine i dag, og har dårlig samvittighet for å ikke ha vært produktiv nok. Jeg vet med sikkerhet at jeg kommer til å måtte gjøre all arbeid når jeg kommer hjem fra universitet. Har ekstremt hodepine Anonymkode: 8b8ad...917
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Si at du trenger pauser akkurat som han trenger pauser. Spør om han er uenig, og be han evt begrunne hvorfor han mener at du ikke fortjener pauser. Generelt be om forklaring på hvorfor dere skal ha forskjellsbehandling. Forskjellige regler, hvis dere har det, skjevfordeling i økonomi, matlaging, husarbeide, hagearbeide, etc hvis dere har det. Be han begrunne hvis han mener at det skal fordeles ulikt. Anonymkode: 6889d...fad 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette høres ut som en sosiopat! Kom deg vekk fra ham så fort som mulig, for han der klarer kun 1 ting, og det er å pulverisere selvtilliten din totalt! Klart du skal hvile deg og klart han skal bidra! Må bare spørre; Er dette en innvandrer?? Anonymkode: cf974...6ff Haha, hvor fikk du indikasjon på at han var en innvandrer? Min mann kom til Norge for 5,5 år siden fra... AFGHANISTAN 🥶 grøss og gru, men Gjert hvem som står opp og lager matpakke, står for vasking av hjem og alt annet husarbeid (utenom klær, spoiler.. det er min jobb).. lurer på om alle innvandrere er slik? Når man først skal dra alle over en kam 🙃 Anonymkode: 3fa15...b60 14
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Hver gang han setter seg ned og tar pause, tar du også pause. Når han gjør noe fornuftig, gjør du også det. Men så fort mobilen kommer fram og han ser på et eller annet, gjør nøyaktig det samme. Er du syk, legger du deg ned og hviler. Ikke la deg bli behandlet som en dritt, neste gang han oppfører seg som en dust, gi klar beskjed om at han må oppføre seg som et normalt menneske. Ikke finn deg i å bli behandlet på denne måten! Skjerper han seg ikke, gå i fra ham!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si at du trenger pauser akkurat som han trenger pauser. Spør om han er uenig, og be han evt begrunne hvorfor han mener at du ikke fortjener pauser. Generelt be om forklaring på hvorfor dere skal ha forskjellsbehandling. Forskjellige regler, hvis dere har det, skjevfordeling i økonomi, matlaging, husarbeide, hagearbeide, etc hvis dere har det. Be han begrunne hvis han mener at det skal fordeles ulikt. Anonymkode: 6889d...fad Vi betaler like mye på ting, men jeg tar for meg matlaging siden jeg liker å lage mat. Jeg er bare så sliten, og jeg tror ikke jeg har vært så utmattet før som jeg er nå. Jeg tror jeg bare drar hjem fra skolen. Klarer ikke å lese mer uansett Anonymkode: 8b8ad...917
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Har du forsøkt å prate med ham om dette? Ikke krangle og ikke når du er sint, men når begge er rolige? Spør ham hvorfor han han forventer at du skal gjøre noe produktivt hele tiden mens han kan ta pauser. Anonymkode: 2f357...d87 3
Pappi Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Hvorfor er du fremdeles samboer med denne typen? Jeg antar at du har tatt opp dette tidligere? 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Fortalte du han at du tok pause fordi du har ekstrem hodepine? Eller forventet du at han skulle skjønne det? Ikke at det unnskylder oppførselen hans, men du MÅ si fra om at du er dårlig, for andre er ikke synske. Spesielt ikke folk som mangler empati. Anonymkode: 6889d...fad 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Og du flyttet videre med denne idioten fordi.....? Anonymkode: 51f5d...d8b 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fortalte du han at du tok pause fordi du har ekstrem hodepine? Eller forventet du at han skulle skjønne det? Ikke at det unnskylder oppførselen hans, men du MÅ si fra om at du er dårlig, for andre er ikke synske. Spesielt ikke folk som mangler empati. Anonymkode: 6889d...fad Jeg sier alltid i fra om jeg har vondt i hodet. Jeg har påvist klasehodepine, så hvis jeg får vondt i hodet, så må jeg hvile med en gang. Dette vet han. Jeg vet ikke hvorfor han har vært så hensynløs. Han var syk her om dagen, og da dro jeg på butikken og kjøpte paracet, ibux og lagde vafler til han. Anonymkode: 8b8ad...917
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og du flyttet videre med denne idioten fordi.....? Anonymkode: 51f5d...d8b Fordi vi har vært sammen i to år, og det er først må jeg ser ting jeg ikke kan takle. Så dette skal jeg ta opp med han senere i dag. Anonymkode: 8b8ad...917
BobbySocks Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 Men hvorfor ber du han ikke holde kjeft? 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og du flyttet videre med denne idioten fordi.....? Anonymkode: 51f5d...d8b Det lurer jeg på og. Dersom du har fått kommenterer som: Sitat "istedenfor å snakke piss, så kan du gjøre noe produktivt". Det har kommet ut av kjeften hans før. Hvorfor i all verden flytter du sammen med han da, og hvorfor forventer du at han skal bedre seg? Anonymkode: cce37...223 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 BobbySocks skrev (Akkurat nå): Men hvorfor ber du han ikke holde kjeft? Fordi da begynner vi å krangle, og det orker jeg rett og slett ikke. Jeg orker ikke å krangle. Blir så sliten å skrike og diskutere. Og jeg orker ikke ropingen hans Anonymkode: 8b8ad...917
BobbySocks Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi da begynner vi å krangle, og det orker jeg rett og slett ikke. Jeg orker ikke å krangle. Blir så sliten å skrike og diskutere. Og jeg orker ikke ropingen hans Anonymkode: 8b8ad...917 Hiv han ut da. Så skal du se du får mye mindre vondt i hodet. 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi da begynner vi å krangle, og det orker jeg rett og slett ikke. Jeg orker ikke å krangle. Blir så sliten å skrike og diskutere. Og jeg orker ikke ropingen hans Anonymkode: 8b8ad...917 Du går allerede på eggeskall rundt ham fordi du ikke orker kjefting og roping...?? Kanskje dette er tidspunktet for å avslutte dette? Anonymkode: 51f5d...d8b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå