Hoppetaujenta Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg lurer på og irriterer meg over at man kun får ha rommet fra tre på ettermiddagen og må ut før tolv neste dag (eller lignende)? Å betale 1 til 2 tusen for å være under ett døgn i et rom, er dyrt syns jeg. Ja, det skal vaskes, men uansett. Jeg vil leie for et helt døgn. Ingen tilbyr det. 2
Gjest Tenk positivt Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Enig med deg at det er irriterende 😳
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Rom leies ikke ut pr dag eller pr døgn, de leies ut pr natt. Og for at du skal slippe å gå i andres dritt og sove i gammelt sengetøy så må det vaskes imellom. Der jeg jobba kunne du få rommet før hvis det var ferdig, og ofte var det det, så måtte ikke følge innsjekk slavisk. Anonymkode: 4f13a...2d7 2
Pappi Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Hvordan mener du de skal kunne vaske etter forrige gjest og til neste gjest hvis gjestene bor 24t? mange hoteller er greie og gir tidlig innsjekk/sen utsjekk hvis de har kapasitet til det.
Hoppetaujenta Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2021 Kun å senke legemet noen timer i en seng en liten natt blir jo fryktelig dyrt da, syns jeg. Alle drar jo ikke på samme tid og alle drar ikke samme dag...det var bare et stort ønske fra min side.
Mezzosoprena Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Hotellrom leies ut per natt, ikke per døgn - det er bare slik det er...
Tiuren Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 2 hours ago, Hoppetaujenta said: Kun å senke legemet noen timer i en seng en liten natt blir jo fryktelig dyrt da, syns jeg. Alle drar jo ikke på samme tid og alle drar ikke samme dag...det var bare et stort ønske fra min side. Det er jo frivillig om man mener det er verdt det, og dersom man ringer og spør på en fin måte så er det mye som ordner seg...
nomore82 Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Normalt sett går det helt fint å kontakte hotellet på ankomstdato eller før og spørre pent om du kan få et rom tidligere på dagen. Så lenge du er hyggelig innstilt og hotellet er service innstillt så pleier det å ordne seg sånn at du da kan få et av de rommene som er tidligst ferdig vasket, eller om det uansett er et vasket som er ferdig. Tidligste jeg har fått rom er vel i ett tiden om jeg husker rett, men da la jeg heller ingen føringer på hvilket rom det var (størrelse, plassering etc). Jeg måtte bare ha et rom å putte bagasjen på før jeg dro videre. Samtidig er det og flere hotellkjeder som tilbyr sen utsjekk. Men jeg kommer ikke på i farten nå om dette kun er reservert for medlemmer i fordelsprogrammer eller tilbys alle. Men det er lov å høre med de. Ofte betaler man en liten ekstra sum for det. Og der og da er det ofte veldig verdt det. 1
CorvusCorax Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Tror du kan sjekke ut kl. 16 på Thon hotell på søndager om du spør. Noen steder er greie sånn sett, om man spør om å sjekke ut senere - f.eks kl. 14, slik at dem har tid til å rengjøre rommet før neste gjest sjekker inn. Eller ønsker du hele ettermiddagen på rommet?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Hvor skal du bo? Får jo rom til under 1000kr natta. Sen utsjekk kan avtales, ofte er det kl14. Noen ganger koster det ekstra, av og til gratis om du spør pent. Anonymkode: 2eb29...581 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 I Bergen er det i hvert fall ikke noe problem å få tidlig innsjekk og sen utsjekk hvis jeg gir beskjed om at jeg kommer med båten fra Sogn (er i Bergen rundt 12) eller skal reise med båten til Sogn (avgang fra Bergen 16.30). Kun ett hotell som har krevd ekstra betaling. Anonymkode: 269ae...e35
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Jeg lurer på og irriterer meg over at man kun får ha rommet fra tre på ettermiddagen og må ut før tolv neste dag (eller lignende)? Å betale 1 til 2 tusen for å være under ett døgn i et rom, er dyrt syns jeg. Ja, det skal vaskes, men uansett. Jeg vil leie for et helt døgn. Ingen tilbyr det. Vel, det gjelder ikke alle. Jeg kan sjekke inn kl 12 og sjekke ut kl 15 dagen etter. Legger du igjen 30+ tusen i året i hotellovernattinger så kan du gjøre det samme. Anonymkode: ed01c...034
reiseglad Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Choice-kjeden tilbyr sein utsjekk på søndag om du spør, tror til kl 18 - uten at det koster noe ekstra. Mulig det bare er for medlemmer, men det er jo bare å melde seg inn.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, det gjelder ikke alle. Jeg kan sjekke inn kl 12 og sjekke ut kl 15 dagen etter. Legger du igjen 30+ tusen i året i hotellovernattinger så kan du gjøre det samme. Anonymkode: ed01c...034 Det stemmer ikke. Anonymkode: 2eb29...581 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg måtte ofte være i Oslo pga sykehusbehandling og ofte bestilte jeg hotell selv. Jeg kom ofte med buss kl 7 om morgenen oga det var eneste mulighet og 9/10 ganger fikk jeg rommet med en gang selv om innsjekking ikke var før kl 14. Det er lov å spørre Anonymkode: 721b0...1e0 1
Gjest ti10 Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, det gjelder ikke alle. Jeg kan sjekke inn kl 12 og sjekke ut kl 15 dagen etter. Legger du igjen 30+ tusen i året i hotellovernattinger så kan du gjøre det samme. Anonymkode: ed01c...034 Du store alpakka, nå var det nok mange som ble så imponerte at de sperret opp øynene og klasket seg på lårene!!! 🙄
Me for life Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 ti10 skrev (31 minutter siden): Du store alpakka, nå var det nok mange som ble så imponerte at de sperret opp øynene og klasket seg på lårene!!! 🙄 🤣🤣🤣 2
Sola de Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 I Trondheim fikk jeg rommet klokken 7 om morgenen en gang jeg ankom. Ellers har jeg ofte betalt for sen utsjekk i utlandet. Antar man kan det samme her til lands.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå