silkhand Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Hjelp, jeg er HELT GRØNN. Jeg skal bli mor til sommeren, hvis alt går bra fremover :) Ønsker hjelp fra dere til å velge barnevogn! Vil ha en som jeg kan enkelt ta av bagdelen, og foreks ta med understellet og sette bilstol nedi til små handleturer. også en vogn som er god på grus da jeg går mye på tur. hjelp :) pris betyr ikke noe.
Maleficenta Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 silkhand skrev (1 minutt siden): Hjelp, jeg er HELT GRØNN. Jeg skal bli mor til sommeren, hvis alt går bra fremover Ønsker hjelp fra dere til å velge barnevogn! Vil ha en som jeg kan enkelt ta av bagdelen, og foreks ta med understellet og sette bilstol nedi til små handleturer. også en vogn som er god på grus da jeg går mye på tur. hjelp pris betyr ikke noe. tror det gjelder de fleste vogner. Mange sverger til emmaljunga sine vogner vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Britax smile vi har maxi-cosi bilsete med adapter til barnevogna, bruker det masse inn og ut av butikken, levere storesøster i barnehagen osv Anonymkode: c7c5c...2f9
Maleficenta Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Britax smile vi har maxi-cosi bilsete med adapter til barnevogna, bruker det masse inn og ut av butikken, levere storesøster i barnehagen osv Anonymkode: c7c5c...2f9 ikke smile 2. sportsdelen er sykt kort. vi måtte kjøpe ny vogn når guttungen skulle begynne andre året på småbarnsavd i barnehagen fordi beina dingla utenfor 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Tror de fleste barnevogner kan dette, med en adapter. Vi har besafe barnestol med base, og stokke trailz, og måtte kjøpe en adapter for å koble de sammen, men dette var null stress, og veldig kjekt på kjøpesenter osv. På matbutikk kan man legge bilstolen oppi de babystolene på vogna. Anonymkode: d3f97...767
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Vi har Stokke Trailz, men den er dessverre gått utav produksjon. Vi brukte den mye med bilsete i starten, og skulle nesten ønske det var mulig sette neste sete på vogna sånn at vi slapp vekke henne. Jeg ville reist til en barnevogn butikk, og sjekket litt forskjellige vogner. Min søster angret litt på at hun ikke gikk for Stokke, fordi hun hørte på den andre søsteren min som mente hun heller burde gå for Emmaljunga. Personlig synes jeg vogna hennes er grusom siden den er altfor lav, men nå er jeg over 170 og hun under 160. Så det spiller nok litt inn der. Anonymkode: 73bad...f5c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Det er en egen barnevogn-tråd på dette underforumet. Spør om råd der, og utdyp gjerne hvilke behov du har ut over å kunne knipse bilstolen på vogna, det kan man på de fleste duo-vogner. Anonymkode: bef1b...070
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Høyde på vogna har mye å si ja, jeg er 180, og stokke trailz var den høyeste jeg fant, veldig behagelig å gå tur med, den er desverre utgått, og stokke har ingen søskenvogner, så nå ble det en bugaboo donkey til nestemann, men den er veldig lav, så blir spennende å se hvordan det går. Anonymkode: d3f97...767
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Vi har emmaljunga nxt90. Den får du kjøpt bilstoladapter til (genialt). Men vist du går mykje på grus ville eg nok ikkje gått for nxt fra emmaljunga. Ser ut som det rister veldig i bugaboo sine også, men dei har eg ikkje prøvd sjølv. Anonymkode: 79ae7...899
Maleficenta Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har emmaljunga nxt90. Den får du kjøpt bilstoladapter til (genialt). Men vist du går mykje på grus ville eg nok ikkje gått for nxt fra emmaljunga. Ser ut som det rister veldig i bugaboo sine også, men dei har eg ikkje prøvd sjølv. Anonymkode: 79ae7...899 min baby likte når det rista på grusen. da sivna han nesten tvert Når hsn ble større lagde han lyd fir stemmen ble så morsom når det rista.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Har lurt på om vi trenger dette også. Jeg ser mange sier det er praktisk men jeg leser jo også at baby skal sitte så kort som mulig i bilstolen, så blir det ikke dumt å nærmest bruke bilstolen som barnevogn? Kan forstå det for henting i bhg som jo går veldig fort og da må man jo ta med baby fra bilen men vil gjerne slippe å ta den ut av stolen siden man skal hente og ordne et annet barn.. men for shopping osv er det da bedre å legge de i vognen sin eller bære dem? Eller har jeg misforstått noe her? Hjelp en annen gravid uvitende 😄 (Her jeg bor kommer jeg nok til å gå til butikken om jeg skal handle maks 1 handlepose siden den ikke er langt unna så kanskje behovet er større om man alltid må kjøre til butikken selv for bare et par småting..?) Anonymkode: 952a7...d8b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 6 hours ago, Maleficenta said: ikke smile 2. sportsdelen er sykt kort. vi måtte kjøpe ny vogn når guttungen skulle begynne andre året på småbarnsavd i barnehagen fordi beina dingla utenfor Jeg hadde også 2, men godt fornøyd med den likevel. Syntes ikke den er noe særlig kortere enn tilsvarende vogner. I barnehagen brukte vi uansett ett stort drog av en gammel sovevogn i stedet, og Lillebror har arvet smile-vogna Men nå er det jo uansett smile 3 som finnes i butikkene, den skal visstnok være lenger. Anonymkode: c7c5c...2f9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Bugaboo fox 2 vogn, og cybex cloud z i-Size sete, kjøpte med adapter til vogn. Sannsynligvis beste investeringen jeg har gjort 😅 Veldig fornøyd med bilsetet også! Setet kan legges helt bak, hvis mini sovner eller hvis du skal trille en tur på kjøpesenter og redd det blir for mye "sitting". Eller hvis mini sovner i bilen, så kan du legge setet bak når du kommer inn og la hun sove videre. Bra vogn også, tar forholdsvis lite plass i bilen, er lett og veldig lettkjørt! Super vogn, med mindre du vil gå "offroad". Anonymkode: 882d7...4fe 2
Maleficenta Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde også 2, men godt fornøyd med den likevel. Syntes ikke den er noe særlig kortere enn tilsvarende vogner. I barnehagen brukte vi uansett ett stort drog av en gammel sovevogn i stedet, og Lillebror har arvet smile-vogna Men nå er det jo uansett smile 3 som finnes i butikkene, den skal visstnok være lenger. Anonymkode: c7c5c...2f9 jeg var fornøyd med vogna sånn bortsett fra det da. Var utrolig god å trille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå