Gå til innhold

Hva er spesielt med de buksene som betaler x antall tusen kr for? Er ikke de like bra som de som koster rundt 5-600kr. Noen må forklare her

sigrid106

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal jeg droppe det? 

Det er jo et ganske kjent fenomen. 

https://www.tv2.no/a/11960243/

https://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/avhengig-av-shopping-2580429

og så videre...

Anonymkode: 0cc23...304

Hvorfor går du ut fra at man forsøker å fylle et «tomrom» dersom man kjøper dyrere plagg? At man kjøper dyrere plagg behøver ikke være ensbetydende med at man har shopping som hobby. Jeg har inntrykk av at en god del mennesker som er kvalitetsbevisste gjerne kjøper dyrere plagg, men sjeldnere. 

Anonymkode: cbd7c...db9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Lill3My said:

Jeg kjøpte 3-4 jeans, Lee, Levis o.l merker for åtte år siden. Disse er fremdeles fine og gode å gå med. Har også billigere klær da jeg sjelden kjøper dyrt; disse varer ikke like lenge, tåler mindre bruk og vask før de enten misfarges, mister fasong eller får hull

Lee altså? Har 2 bukser fra Lee, begge fikk hull på seg innen svært kort tid, typ 6 mnd.

Anonymkode: e63a4...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lee altså? Har 2 bukser fra Lee, begge fikk hull på seg innen svært kort tid, typ 6 mnd.

Nå spørs det jo litt hvordan hullene ble til da?

Anonymkode: 262a3...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du vært uheldig og jeg heldig, mine har tålt mye vasking og bruk. Har dog ikke forsøk å ramle med dem på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte tre bukser på Gina Tricot til 300 kr stk, de varte ett 3-6 mnd før de ble tynnslitt og stygge. Har en Freddy bukse til 1100, ikke så imponert over den heller. 

Anonymkode: 3270c...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har jo allerede gått over dette, du bruker jo også like mye på klær pga ocd'en din :)

Anonymkode: 137c4...273

Nei, hvor skrev jeg det? Jeg kjøper billige, men ikke mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (7 timer siden):

Nei, det sier seg ikke selv. Man kan finne dårlig og bra kvalitet i begge leirer. Jeg har funnet overraskende mange dyre merkevarer med usedvanlig dårlig kvalitet. Ofte lever dyre merkevarer på navn - og ikke kvalitet. 

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Huff så mye misunnelse det er på kg

Ser du misunnelse i denne tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke med billigbukser når man sykler til jobben🤣

Biligbukser går i stykker av en liten sykkeltur.

Anonymkode: d4bca...de1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 7.36):

Hva er «misunnelighet»? 
Du tror virkelig at alle som kjøper billige klær ikke har råd til dyre? 

Jeg har ikke sagt et ord om din eller noen andre sin økonomiske situasjon. Men det er lett å henfalle til å tro at utsagn som dine beror på en form for misunnelighet, siden du gjør et poeng utav å komme med generaliserende og lite flatterende karakteristikker på «de» som bruker merkeklær. Virker unødvendig surmaga,  bittert og - ja- gjerne litt misunnelig på en subkultur du ikke er en del av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jeans fra HM og Vero Moda som jeg har hatt i 10 år. De kostet mellom 300 og 600, alle ser helt nye ut, holder fasongen og er av utrolig bra kvalitet. 

Anonymkode: 34e01...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 20.12):

Ok, jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg kjøper billige klær først og fremst fordi jeg har ocd og MÅ vaske klær ofte, gjerne etter hvert bruk. Derfor er det dumt å kjøpe jeans til 2000 og føcke dem opp så fort. 

Her sier du at du vasker tøy så ofte at de blir fort ødelagt. Dette vil vell også si at du kjøper mye tøy om det blir så fort ødelagt. 

Skjønner ikke at du gidder svare her når du hele tiden motsier deg selv og åpenbart har et problem med at vi andre ønsker å kjøpe en kvalitets bukse til 2000 kontra 5 til 200. Let it gooo

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

At vi gjør ja. Du virker helt ekstrem 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har du noen tips? Samme utfordringen her…

Anonymkode: c9c39...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har dere ikke garderobe på jobb slik at du kan skifte ut av sykkeltøyet? :klo: 
Sykler selv til jobb men avstanden er så kort at jeg ikke gidder å bruke sykkelbukse, og har aldri erfart at tøyet har gått i stykker av den grunn 🤷‍♀️ Men jeg kjøper ikke «billigbukser», da.

Anonymkode: 60714...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tripptrapp1 skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke sagt et ord om din eller noen andre sin økonomiske situasjon. Men det er lett å henfalle til å tro at utsagn som dine beror på en form for misunnelighet, siden du gjør et poeng utav å komme med generaliserende og lite flatterende karakteristikker på «de» som bruker merkeklær. Virker unødvendig surmaga,  bittert og - ja- gjerne litt misunnelig på en subkultur du ikke er en del av.

Ja, HELDIGVIS ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her sier du at du vasker tøy så ofte at de blir fort ødelagt. Dette vil vell også si at du kjøper mye tøy om det blir så fort ødelagt. 

Skjønner ikke at du gidder svare her når du hele tiden motsier deg selv og åpenbart har et problem med at vi andre ønsker å kjøpe en kvalitets bukse til 2000 kontra 5 til 200. Let it gooo

Det er du som må «let it go», men du bare fortsetter og fortsetter å plage meg, så denne 👇kommentaren er mer om deg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At vi gjør ja. Du virker helt ekstrem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har jeans fra HM og Vero Moda som jeg har hatt i 10 år. De kostet mellom 300 og 600, alle ser helt nye ut, holder fasongen og er av utrolig bra kvalitet. 

Anonymkode: 34e01...9fb

Men sofistikerte damer fra noen «subkultur» tror selvfølgelig ikke på deg 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 20.12):

Ok, jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg kjøper billige klær først og fremst fordi jeg har ocd og MÅ vaske klær ofte, gjerne etter hvert bruk. Derfor er det dumt å kjøpe jeans til 2000 og føcke dem opp så fort. 

Er det ikke bedre å få behandling for ocd’en, så slipper du å vaske klær så ofte? Da behøver du heller ikke skifte ut klærne like hyppig, og bruker mindre strøm og vann også.

Anonymkode: cbd7c...db9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...