Gå til innhold

Hva er spesielt med de buksene som betaler x antall tusen kr for? Er ikke de like bra som de som koster rundt 5-600kr. Noen må forklare her

sigrid106

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blant annet, ja 

Anonymkode: 0cc23...304

Da bruker du penger på ting som gir deg glede, som fyller tomrom i livet ditt? 

Eller gir det deg glede å påpeke at dine prioriteringer er viktigere enn andres? 

Anonymkode: da6ed...fe7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 12.20):

Billig bukser varer ikke så lenge, blir forløse etter mange vask, ser ikke like bra ut, er tynnere og generelt dårligere kvalitet. 

Buksen jeg har på meg nå ser fortsatt helt ny ut. Den er 6 år gammel. Den var dyr 

Anonymkode: f3568...541

Dummeste jeg har hørt. Tror på myter du. Skapet mitt har stortsett bukser helst til 100 eller 200. Max 400kr. Og mine har holdt seg i opptil 10 år. Og ja i daglig bruk. Har ca 6-7 bukser jeg bruker

Anonymkode: 63b09...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt. Tror på myter du. Skapet mitt har stortsett bukser helst til 100 eller 200. Max 400kr. Og mine har holdt seg i opptil 10 år. Og ja i daglig bruk. Har ca 6-7 bukser jeg bruker

Kan også legge til at de klærne som har holdt minst er dyre bukser og gensere jeg har kjøpt på tilbud. Bla en genser jeg kjøpte på tilbud til 400kr og som egentlig kosta 1000 kr. Den gikk istykker på første vask, selv om vaske anvisning var fulgt. Har to bukser som jeg har gitt 200kr for type Floyd, veldig fine og gode bukser å bruke men koster normal pris 800kr. Et år etter er de begynt å bli litt slappe og to år etter er stretchen helt ødelagt. Only har sjukt holdbare bukser med knall passform til en normal pris.. Men de fleste buksene mine er cubus og HM og de har definitivt holdt lengst sammen med only

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Eller gir det deg glede å påpeke at dine prioriteringer er viktigere enn andres? 

Glede? Tomrom?

De pengene gir glede til andre mennesker. Og dine svindyre bukser gir glede til hvem? Akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Glede? Tomrom?

De pengene gir glede til andre mennesker. Og dine svindyre bukser gir glede til hvem? Akkurat. 

Jeg har ikke svindyre bukser. Men har andre ting jeg prioriterer å bruke pengene mine på. 

Men jeg har forståelse for at andre gjør andre prioriteringer. Og jeg lever et liv der jeg ikke har behov for å være nedlatende i forhold til andres valg. 

Om du velger å leve et liv der du kun ikler deg brukte klær, ikke eier bil, TV eller fancy ting, og ellers gir alt til de fattige, så er det ditt valg. Men dropp å vise til at mennesker som prioriterer annerledes fyller et tomrom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det vel sånn at man får det man betaler for. Men ikke alltid , og det er frustrerende. Jeg har begynt å kjøpe litt dyrere for å slippe å kjøpe så ofte (lommeboka,miljø,tålmodighet). For bukser funker Levis bra. 

Anonymkode: e63a4...fa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke svindyre bukser. Men har andre ting jeg prioriterer å bruke pengene mine på. 

Men jeg har forståelse for at andre gjør andre prioriteringer. Og jeg lever et liv der jeg ikke har behov for å være nedlatende i forhold til andres valg. 

Om du velger å leve et liv der du kun ikler deg brukte klær, ikke eier bil, TV eller fancy ting, og ellers gir alt til de fattige, så er det ditt valg. Men dropp å vise til at mennesker som prioriterer annerledes fyller et tomrom. 

Hvorfor skal jeg droppe det? 

Det er jo et ganske kjent fenomen. 

https://www.tv2.no/a/11960243/

https://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/avhengig-av-shopping-2580429

og så videre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun skjørt, men man merker hvordan skjørtet sitter og passer kroppen, farge og material som regel er bedre på dyrere plagg. 

Billigere klær har som regel mindre flatterende snitt, sitter styggere på kroppen 

Anonymkode: d9483...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen linke til disse fine ullbuksene dere betaler mye for som er veldig god kvalitet? Link også gjerne til jeansene dere kjøper også! 

Når jeg googler ullbukser får jeg kun kosebukser og ut på tur klær

Anonymkode: 9665d...fd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen linke til disse fine ullbuksene dere betaler mye for som er veldig god kvalitet? Link også gjerne til jeansene dere kjøper også! 

Når jeg googler ullbukser får jeg kun kosebukser og ut på tur klær

Anonymkode: 9665d...fd5

Massevis av tynne og tykke ullbukser overalt (de fleste er iblandet litt syntetiske materialer da). Jeg tror kanskje mange her misforstår litt når det er snakk om ullbukser. Det er ikke snakk om strikkebukser, men bukser sydd i tett vevd materiale. Tenk på herredresser, f.eks., de er gjerne i ull.

Her er en ganske tilfeldig valgt ullbukse fra Cavour: 

image.thumb.png.6698915ba7f79399d3e84fa0ec2881fb.png

Anonymkode: 71452...39b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan også legge til at de klærne som har holdt minst er dyre bukser og gensere jeg har kjøpt på tilbud. Bla en genser jeg kjøpte på tilbud til 400kr og som egentlig kosta 1000 kr. Den gikk istykker på første vask, selv om vaske anvisning var fulgt. Har to bukser som jeg har gitt 200kr for type Floyd, veldig fine og gode bukser å bruke men koster normal pris 800kr. Et år etter er de begynt å bli litt slappe og to år etter er stretchen helt ødelagt. Only har sjukt holdbare bukser med knall passform til en normal pris.. Men de fleste buksene mine er cubus og HM og de har definitivt holdt lengst sammen med only

Jeg har ikke erfaring fra bukser verken fra Floyd eller Only, men jeg finner det ikke overraskende at bukser du fikk på salg for 200 kr. gikk i stykker med en gang 🤷‍♀️

Anonymkode: 60714...b4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Massevis av tynne og tykke ullbukser overalt (de fleste er iblandet litt syntetiske materialer da). Jeg tror kanskje mange her misforstår litt når det er snakk om ullbukser. Det er ikke snakk om strikkebukser, men bukser sydd i tett vevd materiale. Tenk på herredresser, f.eks., de er gjerne i ull.

Her er en ganske tilfeldig valgt ullbukse fra Cavour: 

image.thumb.png.6698915ba7f79399d3e84fa0ec2881fb.png

Anonymkode: 71452...39b

Japp, det er denne typen bukser jeg mener. Vet ikke nøyaktig hvilken bukse som er avbildet eller materialsammensetningen, men det er slik pene bukser i ull ser ut. 👍

Anonymkode: 60714...b4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 13.28):

Ingen smykker, H&M klær, ingen bil, gammel telefon. 
Fancy klær eller smykker gjør deg ikke til et bedre menneske. Det gjør deg ikke lykkelig heller. 

Det som gjør et menneske lykkelig eller gir en lykkefølelse er individuelt, det kan ikke sammenlignes med at man er eller føler seg som "et bedre menneske" slik du forsøker vinkle det selv om en utgave av meg som føler meg vel er tilbøyelig til å være en bedre utgave av meg enn den som ikke føler seg vel - så på den måten henger det kanskje sammen likevel.. 
Det gir meg en godfølelse å ta på meg klær jeg føler meg vel i, uavhengig av om de er kjøp 2nd hand til 200 kroner eller i en butikk eitl 2000 og det må være helt opp til meg om jeg ønsker velge som jeg gjør, jeg kan ikke med min beste vilje skjønne hva noen andre sin mening skal ha noe med det valget å gjøre? Hva som gir meg lykke er like greit som det som gir deg lykke.

Dersom du føler lykke over å eie to bukser til 200 er det helt greit for meg, hvorfor er det ikke like greit at jeg da eier 2 bukser til 2000? 

Hvorfor er det mer feil at jeg har smykker, nyeste iphone, kjører en relativt ny high-end bil osv? Det sier ikke noe om hvem jeg er - det sier noe om hva jeg velger men ut over det aner du ikke noe om meg som menneske liksom.. 

Dette med prioriteringer er egentlig viktig som poeng, det å fylle et tomrom? Tja kanskje, for de som fyller tomrom med å ha shoppingspree og er like tomme etterpå - greit, men de fleste er ikke slik tror jeg, de fleste går ikke ut døren hjemme og tenker "jeg må kjøpe en bukse til minst 2000 for jeg føler jeg har en dårlig dag" :P

Og det å presse egne overbevisninger på andre er sjelden riktig uansett hvor man forsøker pakke det inn liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Javel, jeg har hatt mange billige bukser opp gjennom og har ALDRI opplevd at kvaliteten har holdt seg bra mer enn ca ett år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 3-4 jeans, Lee, Levis o.l merker for åtte år siden. Disse er fremdeles fine og gode å gå med. Har også billigere klær da jeg sjelden kjøper dyrt; disse varer ikke like lenge, tåler mindre bruk og vask før de enten misfarges, mister fasong eller får hull

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 12.40):

Kvalitet. Det sier seg selv. Noen dyre merker er ikke av god kvalitet da, men det er alt ettersom. Jeg kjøper heller en bukse jeg har i flere år og som holder seg bra, for et par tusen, enn en bukse som må skiftes ute etter noen måneder for et par hundrelapper. 

Anonymkode: 6bf48...9e5

Nei, det sier seg ikke selv. Man kan finne dårlig og bra kvalitet i begge leirer. Jeg har funnet overraskende mange dyre merkevarer med usedvanlig dårlig kvalitet. Ofte lever dyre merkevarer på navn - og ikke kvalitet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet, ja 

Vi har jo allerede gått over dette, du bruker jo også like mye på klær pga ocd'en din :)

Anonymkode: 137c4...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om merker, men er veldig nøye på at bukser jeg kjøper er av miljøvennlige og naturlige materialer, at produsenten gjør det de kan for å unngå skade på miljøet, og sørger for ansvarlige arbeidsforhold. Da koster gjerne klærne litt mer, men det er helt greit syns jeg. Kjøper heller klær mer sjeldent.

Anonymkode: 884b6...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...