AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #21 Del Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv om det finnes en del ræl i disse merkene også: Du kan umulig ha opplevd forskjellen på f.eks. en skikkelig ullbukse fra Victoria Beckham og en "ull"-bukse fra kjedene. På et eller annet sted begynner man å betale for merket, ja, men å si at man betaler kun for navnet for slike klær viser bare at du ikke vet hva du snakker om. Dessverre. Den forrige Victoria Beckham-ullbuksen jeg prøvde hadde så nydelig kvalitet at jeg nesten dånte. Og jeg synes det er ganske flaut å like Beckham-klær til og med, men jeg lar ikke fordommer hindre meg i å gjenkjenne kvalitet når jeg har det mellom fingrene. Anonymkode: 71452...39b Så nedlatende kommentar... Anonymkode: 0cc23...304 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 11. oktober 2021 #22 Del Skrevet 11. oktober 2021 Av erfaring holder jeans til 1000kr+ både fasong, farge og generelt kvalitet lenger enn jeans til 399,- fra typ H&M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. oktober 2021 #23 Del Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har funnet noen merker som sitter pent på kroppen min og som er behagelige på, så da holder jeg meg til dem selv om de koster rundt 2000 kr. Det er bedre en å gjøre mange bomkjøp av billigere bukser. Anonymkode: 2960a...827 Samme her. Er nylig begynt å kjøpe dyrere bukser. Da trenger jeg ikke så mange. Klart at kvalitet og pris ikke alltid henger sammen, men ofte gjør de det. Dessuten er jeg en voksen dame og må ha ordentlig snitt skal det se bra ut. Hadde kroppen vært perfekt og 18 hadde behovet kanskje vært et annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #24 Del Skrevet 11. oktober 2021 Send gjerne link til gode bukser (feks ullbukser til jobb) som varer? Link til gode bukser som varer. Anonymkode: 0613a...bf8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #25 Del Skrevet 11. oktober 2021 Det er jo begrenset hvor ekstremt bra et jeansstoff kan være, så det blir litt tullete å påstå at en jeans til 3000 kroner er så voldsomt mye bedre i kvalitet enn en til under tusenlappen. Man betaler nok mye bare for merkevaren, og man skal ikke se bort i fra at jeans uten akkurat den merkelappen produseres i samme fabrikk til og med til en lavere pris. Betaler man en 700-800 kr for en bukse får man ofte en veldig god bukse. For min del kjøper jeg nesten aldri jeans. Jeg har et par jeg bruker innimellom, fordi jeansproduksjon er ikke akkurat bra for miljøet. Jeg har hatt de fleste klærne jeg har i veldig mange år. De fleste plagg har jeg hatt i 5-10 år. Jeg behandler klærne mine pent og de er hele og rene, og de aller fleste plagg jeg har, er absolutt ikke dyre plagg. Så å si at en bukse er sinnsykt bra og verdt 3000 kr bare fordi den har vart i 5-10 år synes jeg jo er litt rart, når man kan få en bukse til 500 kr som varer akkurat like lenge. Anonymkode: 6606b...6fc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #26 Del Skrevet 12. oktober 2021 Underkroppen min har punkter som tilsvarer alt fra XXS til L og jeg sliter derfor veldig med å finne bukser som passer meg. Har funnet én modell fra ett merke som sitter pent og behagelig på meg, som tilfeldigvis er veldig dyr. 🙃 Anonymkode: 29fe6...360 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #27 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Eventuelt at man bryr seg om hvor ting er laget? Bedre med Made in Italy, enn Bangladesh 😏 Anonymkode: 52874...dc1 Enig. Om en har litt moral. De som laget buksa i Bangladesh får 2-3 kr i timeslønn og har elendige arbeidsforhold. De som lager den i Italia har en helt annen lønn og arbeidsforhold. Anonymkode: b77d7...079 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #28 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg er mest opptatt av hvor ting er produsert. Mine jeans har jeg i mange år, lapper de også. De er gjerne 5-10år gamle. Men det meste lages jo utenfor europa, selv mye designertøy. Anonymkode: cc59d...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #29 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg "hatet" bukser😅 Dyre, billige, vide, smale, sleng osv.. Blir alltid feil. Jeans er hvertfall håpløst. Men nå oppdaget jeg et merke som heter bitte kai rand. Kjøpte meg et par basisbukser fra de som holdt seg så fine at jeg måtte kjøpe et par til i en annen farge. Det er disse https://www.bittekairand.no/no/magic-stretch-69409.html?gclid=Cj0KCQjw5JSLBhCxARIsAHgO2Sdq3UGSWwCv_bTQ-kbm13UPTzVp_GY75xh-i7k2VSIcDLaoJuf20rkaAlFaEALw_wcB . De ble ikke slappe og viet seg ut som mange andre bukser gjør. 🥰 Anonymkode: a4e85...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #30 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg blir forundret over alle her som bruker ullbukse på jobb. Hadde aldri falt med inn å gå i ullbukse engang. Går kun i jeans eller kjole, og på jeans merker jeg virkelig ikke stor forskjell på en til 800 og en til 2000. Anonymkode: 9afad...140 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #31 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg blir forundret over alle her som bruker ullbukse på jobb. Hadde aldri falt med inn å gå i ullbukse engang. Går kun i jeans eller kjole, og på jeans merker jeg virkelig ikke stor forskjell på en til 800 og en til 2000. Anonymkode: 9afad...140 Og jeg bruker ullbukser sånn omtrent fra oktober til mars og eier ikke et eneste par jeans. Anonymkode: 71452...39b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #32 Del Skrevet 12. oktober 2021 Synes ikke noe om å kjøpe billigklær laget av underbetalte arbeidere og med materialer som forpester havet med mikroplast ved vask. Det er det som er vulgært her. At nordmenn er så gjerrige at de ikke kan betale for et etisk bra produkt som varer lenge. 500 kr for en bukse er alt for lite. Anonymkode: a68aa...cd4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #33 Del Skrevet 12. oktober 2021 Et eller annet sted slutter sammenhengen mellom pris og holdbarhet. Kanskje rundt kr 500-700? Kanskje går til og med holdbarheten ned over et visst punkt. Med bukser for "x antall tusen" kjøper man vel egentlig bare følelsen av å være spesiell(t dum). Min mest holdbare og en av mine mest brukte bukser kjøpte jeg på Fretex for kr 100 for ni år siden. Anonymkode: 7d183...7b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 12. oktober 2021 #34 Del Skrevet 12. oktober 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Eventuelt at man bryr seg om hvor ting er laget? Bedre med Made in Italy, enn Bangladesh 😏 Anonymkode: 52874...dc1 Made in Italy? Du burde lese Gomorra av Roberto Savano. Vi lurer bare oss selv. Hvis du bryr deg om hvor ting er laget burde du heller kjøpe lokalt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #35 Del Skrevet 12. oktober 2021 Mtp etikk og miljø er den beste buksa den du ikke kjøper! Anonymkode: 978bd...f67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #36 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig. Om en har litt moral. De som laget buksa i Bangladesh får 2-3 kr i timeslønn og har elendige arbeidsforhold. De som lager den i Italia har en helt annen lønn og arbeidsforhold. Anonymkode: b77d7...079 Moral?? Hva skjer hvis alle slutter å kjøpe de klærne som lages i Bangladesh? Anonymkode: 0cc23...304 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #37 Del Skrevet 12. oktober 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Mtp etikk og miljø er den beste buksa den du ikke kjøper! Anonymkode: 978bd...f67 Går det ikke an å ha en tråd uten miljø gnål? Anonymkode: 262a3...84f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #38 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går det ikke an å ha en tråd uten miljø gnål? Anonymkode: 262a3...84f «Miljø gnål»? Nei. For meg er det viktig at klesplaggene mine ikke ødelegger havet, noe visse materialer bevist gjør siden de er laget av PLAST som går rett ut i havet ved vask. Faktisk er det bedre å kaste søppelsekker rett til sjøs enn å vaske klær av mikroplast, for dette går det faktisk an å samle inn igjen. Sånn til sammenligning. Så skjønner du kanskje hvor alvorlig det er. Jeg HATER fast fashion. Anonymkode: a68aa...cd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #39 Del Skrevet 12. oktober 2021 Er vann fra Voss bedre enn vann fra Imsdal, er vann fra Imsdal bedre enn vann fra springen? Anonymkode: 82729...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #40 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes ikke noe om å kjøpe billigklær laget av underbetalte arbeidere og med materialer som forpester havet med mikroplast ved vask. Det er det som er vulgært her. At nordmenn er så gjerrige at de ikke kan betale for et etisk bra produkt som varer lenge. 500 kr for en bukse er alt for lite. Anonymkode: a68aa...cd4 Nettopp derfor vi bør kjøpe klær som lages her i Europa. Anonymkode: 52874...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå