Gå til innhold

Hva er spesielt med de buksene som betaler x antall tusen kr for? Er ikke de like bra som de som koster rundt 5-600kr. Noen må forklare her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er spesielt med de buksene som betaler x antall tusen kr for? Er ikke de like bra som de som koster fra 500-800kr. Noen må forklare meg litt her. Snittprisen på de jeg kjøper er ca 600 til 800kr,  ikke flere tusen kr.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har man en unnskyldning for å kunstig fremheve seg selv. Gjerne også se ned på andre. Det er hovedgrunnen.

Anonymkode: 7de66...dcf

• Liker 10
Skrevet

Billig bukser varer ikke så lenge, blir forløse etter mange vask, ser ikke like bra ut, er tynnere og generelt dårligere kvalitet. 

Buksen jeg har på meg nå ser fortsatt helt ny ut. Den er 6 år gammel. Den var dyr 

Anonymkode: f3568...541

• Liker 14
Skrevet

Kvalitet. Det sier seg selv. Noen dyre merker er ikke av god kvalitet da, men det er alt ettersom. Jeg kjøper heller en bukse jeg har i flere år og som holder seg bra, for et par tusen, enn en bukse som må skiftes ute etter noen måneder for et par hundrelapper. 

Anonymkode: 6bf48...9e5

• Liker 16
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Billig bukser varer ikke så lenge, blir forløse etter mange vask, ser ikke like bra ut, er tynnere og generelt dårligere kvalitet. 

Buksen jeg har på meg nå ser fortsatt helt ny ut. Den er 6 år gammel. Den var dyr 

Heldig. Jeg kjøpte en bukse til ca 2500 i 2017 på Høyer, en tynn jeans. Pr dags dato har buksen blitt tynnslitt med hull flere steder. Flere «billigbukser» jeg har kjøpt til 600-, har ikke ett eneste hull og er enda eldre. 

• Liker 46
Skrevet

Jeg betaler heller mer for en klassisk «dressbukse» i ullstoff som varer i mange år, enn å stadig kjøpe billige varianter i polyesterblanding med dårlige sømmer som ser stygge ut etter en tids bruk.

Anonymkode: cbd7c...db9

• Liker 10
Skrevet

Jeg betaler ikke "x antall tusen", men buksene mine ligger normalt på mellom to og tre og et halvt tusen. Jeg blåser en lang marsj i merker, men ser på materialkomposisjon og snitt, og finner rett og slett ikke den kvaliteten jeg er ute etter til 500 kroner. Jeg kjøper naturligvis ikke polyesterdritt til 3000 kroner, selv om det også finnes i massevis.

Egentlig synes jeg det er uanstendig at folk nå til dags mener at klær ikke skal koste.

Anonymkode: 71452...39b

• Liker 19
Skrevet

Jeg er glad om jeg har råd til bukse for 500. Så da får jeg vel være uanstendig da.. ref kommentaren over😝. Men har bukser til kr 500 som jeg har  hatt i flere år og de er fine enda😊

Anonymkode: 15906...8c5

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er glad om jeg har råd til bukse for 500. Så da får jeg vel være uanstendig da.. ref kommentaren over😝. Men har bukser til kr 500 som jeg har  hatt i flere år og de er fine enda😊

Anonymkode: 15906...8c5

Hvis man ikke har råd, er det noe annet. Dårlig råd er ikke uanstendig. Men en demonstrativ motstand mot å betale for kvalitet, denne forventningen om at vi ikke skal merke det på lommeboken når vi skaffer oss noe nytt, den synes jeg ikke noe om.

• Liker 29
Skrevet

Jeg har funnet noen merker som sitter pent på kroppen min og som er behagelige på, så da holder jeg meg til dem selv om de koster rundt 2000 kr. Det er bedre en å gjøre mange bomkjøp av billigere bukser.

Anonymkode: 2960a...827

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da har man en unnskyldning for å kunstig fremheve seg selv. Gjerne også se ned på andre. Det er hovedgrunnen.

For noe tull! Noen bruker penger på dyrere bukser som har bedre stoff, bedre passform og holder lenger. Noen bruker pengene sine på feks røyk eller en fin bil. Det har så lite med å «se ned på andre» som det er mulig.

Anonymkode: ede33...b16

• Liker 15
Gjest Martineroxyy
Skrevet
sigrid106 skrev (4 timer siden):

Hva er spesielt med de buksene som betaler x antall tusen kr for? Er ikke de like bra som de som koster fra 500-800kr. Noen må forklare meg litt her. Snittprisen på de jeg kjøper er ca 600 til 800kr,  ikke flere tusen kr.

Isteden før å henge seg opp i pris ta og sjekk lappen på klærna isteden. Kjøp holdbare materialer og prøv å unngå så mye polyester, akryl og plast som mulligt. En bukse i blandning av polyester og bomull kan vare mer slitsterk en en bukse i kun bomull. Polyester i regnklær og ytterjakker kan vare mer slitsterke. Men Ellers så er polyester og plast i klær veldigt ugunstigt og kvaliteen er dritt. Du kan godt kjøpe en bukse på 500 nok som er i Kjempe god kvalite, og kjøpe en dyr bukse før 3000 nok som har samme materiale og samme kvalite. Her handler det mer om å kjøpe holdbare , bahagelige materialer isteden før selve prislappen :) Lykke til! Du finner mer om materialer av en Google søk! 

Skrevet

Jeg ble litt interessert i hvilke type bukser dere kjøper til 3-5tusen?

Bilder liksom? 

• Liker 7
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg kjøper stort sett bukser mellom 500 og opptil 1000 kroner. De fleste av dem holder ganske lenge. Altså flere år. Det er ikke prislappen som har noe med hvor lenge et plagg varer, men dårlige materialer koster ofte lite. 

Skrevet

Hva slags bukser er det du snakker om da?

Jeg har relativt rimelige jeans - de er jeans, og de er stretch og jeg har klart å finne et merke som sitter bra til 6-700 kr.

Men jeg har også bukser i ren kasjmir og merinoull til vinteren, og de koster mer. Samme gjelder klassiske ullbukser til jobb. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke automatisk sammenheng mellom pris og kvalitet, men ofte er det jo det. Jeg har mye fra BikBok, HM, Gina Tricot og lignende som har mistet passform eller farge. Faktisk burde man av økonomiske og miljøhensyn heller kjøpt en dyr jeans som varte i mange år enn billige som er bruk og kast.

For min del er ikke merket viktig, men at den sitter perfekt. Lang nok i beina, rumpa ser bra ut, ingen muffintop eller camel toe eller hva det nå skal være. Men jeg har ikke noen bukser til flere tusen, kanskje jeg har betalt max 2500 for et par eller to. Bruker vel vanligvis sånn 1000 kr. Pris og merke er ikke så viktig, bare hvordan rumpa mi ser ut i den.

Anonymkode: 2385f...b09

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Uenig. Bruker H&M bukser, jeans, vasker dem veldig ofte. De varer i flere år. 

Anonymkode: 0cc23...304

• Liker 3
Skrevet
Fløff skrev (3 timer siden):

Jeg ble litt interessert i hvilke type bukser dere kjøper til 3-5tusen?

Bilder liksom? 

Mulberry / Victoria Beckham på Zalando, for eksempel. Skjønner virkelig ikke at noen kjøper det. Man betaler kun for navnet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mulberry / Victoria Beckham på Zalando, for eksempel. Skjønner virkelig ikke at noen kjøper det. Man betaler kun for navnet. 

Selv om det finnes en del ræl i disse merkene også: Du kan umulig ha opplevd forskjellen på f.eks. en skikkelig ullbukse fra Victoria Beckham og en "ull"-bukse fra kjedene. På et eller annet sted begynner man å betale for merket, ja, men å si at man betaler kun for navnet for slike klær viser bare at du ikke vet hva du snakker om. Dessverre.

Den forrige Victoria Beckham-ullbuksen jeg prøvde hadde så nydelig kvalitet at jeg nesten dånte. Og jeg synes det er ganske flaut å like Beckham-klær til og med, men jeg lar ikke fordommer hindre meg i å gjenkjenne kvalitet når jeg har det mellom fingrene.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Eventuelt at man bryr seg om hvor ting er laget? Bedre med Made in Italy, enn Bangladesh 😏

Anonymkode: 52874...dc1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...