Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber et sted hvor eieren tar fri hele tiden, vi er andre med barn i bedriften, men planlegger likevel barnevakt så ofte det lar seg gjøre ved sykdom etc. Alle legetime osv tar vi alltid på fridager eller dager vi slutter tidlig eller begynner sent. 

Jeg føler dette er ugreit. Hva mener dere? 

Anonymkode: fc024...d6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eier bestemmer vel selv hvor mye han/hun skal jobbe, dere er jo ansatt og får lønn for den jobben dere gjør. Hvis dere også ønsker mer fri, så får dere vel starte noe selv, eller jobbe redusert stilling. 

Anonymkode: 7b4f5...366

• Liker 18
Skrevet

DU høres ikke helt god ut.....bestemmer du når en eier/sjef skal ha fri?

Anonymkode: 8554c...9e2

• Liker 5
Skrevet

Som ansatt så har du krav på, og plikt til, å jobbe den stillingsprosenten du har i arbeidsavtalen. Jeg ser ikke helt hvordan hvor mye eier velger å jobbe har noen relevans her, så lenge dere ikke blir bedt om å ta over hans/hennes arbeidsoppgaver ut over deres egen stillingsprosent eller stillingsbeskrivelse 🤷‍♀️

Anonymkode: 0e3ba...e39

• Liker 4
Skrevet

Eieren er borte vaktene eieren skulle jobbet, hele tiden. 

Skrevet

Jeg synes ikke dette høres greit ut; dere må jo jobbe ekstra for å ta unna sjefens arbeidsoppgaver når dere er én person i manko. Vil sjefen ha fri, bør heller sjefen ansette en person i sitt sted. 

Anonymkode: c0856...804

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes ikke dette høres greit ut; dere må jo jobbe ekstra for å ta unna sjefens arbeidsoppgaver når dere er én person i manko. Vil sjefen ha fri, bør heller sjefen ansette en person i sitt sted. 

Settes inn vikar, men det gjør jo at vikaren ikke vil jobbe når det virkelig trengs. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Settes inn vikar, men det gjør jo at vikaren ikke vil jobbe når det virkelig trengs. 

Hæ?

Anonymkode: 7e8b4...bb5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette skjønte jeg ikke, får eieren en til å overta sine oppgaver når hen er borte eller ikke? Går bedriften bra? Går dette utover dere ansatte på noen måte?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette skjønte jeg ikke, får eieren en til å overta sine oppgaver når hen er borte eller ikke? Går bedriften bra? Går dette utover dere ansatte på noen måte?

Handler litt om kulturen da, at det er eieren som kan ta masse fri og vi må legge opp til å ta det før eller etter jobb. Blir jo lite kontinuitet med vikarer hele tiden. 

Skrevet

Ta det opp med eieren, forklar dette, men vit at eieren kan jobbe så mye hen vil, kanskje heller få inn en fast til, sånn at eieren kan komme å gå litt uten at dere blir berørt av det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta det opp med eieren, forklar dette, men vit at eieren kan jobbe så mye hen vil, kanskje heller få inn en fast til, sånn at eieren kan komme å gå litt uten at dere blir berørt av det?

Det er jo ikke økonomi til det. 

Skrevet

Vel, hvis det er et så stort problem, så ville jeg sett meg om etter en ny jobb.

Skrevet

Eier er eier, og dere har nok dessverre ingen styringsrett over når eier skal være på jobb. At dere mener det blir dårlig kontinuitet når eier setter inn vikar for å jobbe for seg er det jo selvfølgelig lov å mene, men eier er likevel ikke forpliktet tilå  gjøre noe med det så lenge eier selv er fornøyd med kontinuiteten. Vurderinger over hva som er bra nok for bedriften faller jo til syvende og sist nettopp på eier. 

Anonymkode: deb32...79f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tilkallingsvikar som ikke ønsker å komme på kort varsel? 
Men ja, det er sjefen det vil gå ut over til syvende og sist når vedkommende vanskjøtter sin egen bedrift. Har du mulighet til å bytte jobb? 

Skrevet

Eier jobber nøyaktig som eier vil. 

Anonymkode: bd509...bae

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eier jobber nøyaktig som eier vil. 

Anonymkode: bd509...bae

Men da trenger man ikke være ansatt. 

Skrevet

Strengt tatt har ikke dette noe med eier eller ikke eier å gjøre.

Du har ingenting med arbeidssituasjonen til de andre på jobben din å gjøre. Dersom du føler det er for mye å gjøre og for lite folk, eller ikke folk når det trengs i det hele tatt, så tar du dette opp med din sjef. Så får sjefen håndtere dette som leder.

Dersom det ikke blir tatt tak i så får du enten purre eller se deg etter annet arbeid.

Skrevet

At eier ikke er fysisk på arbeidsplassen er ikke alltid ensbetydende med at vedkommende har «fri». Om det er vikar som kommer, har ingen betydning så lenge noen kommer. 

Om du finner dette vanskelig så står du fritt til å søke deg ny jobb.

Anonymkode: a3e55...a77

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du jobber dine timer, eller blir pålagt overtid for å dekke opp dersom noen er borte, skjønner jeg ikke problemet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...