Gå til innhold

Mye mygg på Kjenn i Lørenskog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en veldig konkret forespørsel om mengde mygg ved Langevann i Lørenskog, nærmere bestemt Kjenn. Jeg vurderer huskjøp. Jeg kjenner ellers veldig godt til kommunen (og de respektive områdene i Lørenskog) og kjenner til de andre fordeler og ulemper med å bo der og ønsker ikke råd om det. 

Dere som bor på Kjenn i Lørenskog eller har kjennskap nok til å føle for å svare:

1) er det så mye mygg i høysesongen at man på DAGTID opplever det plagsomt å være i hagen?

2) kan man hygge seg ute en sommerkveld MED bruk av hjelpemidler mot mygg uten å måtte rømme innendørs? Tenker både på myggmidler til hud og på apparater som holder unna mygg med et par meters radius der vi sitter.

3) bør man ha myggnetting på vinduer for å unngå å bli «spist opp» inne, feks på nattestid?

Jeg bor nå på Løvenstad og her er det selvsagt noe mygg. Det er vanskelig å si hvor mye, da dette er veldig subjektivt opplevd. Løvenstad er nærmere nordre øyeren (mye mygg!) enn Kjenn, men lenger unna et stille vann slik som på Kjenn (Langevann).  Myggen her på Løvenstad er på et helt greit nivå. Jeg prøver å finne ut om vi tråkker inn et myggbonanza om vi kjøper hus på Kjenn :) Det kunne jeg levd med selv, men det er verre for mannen min og min ene sønn som begge er særdeles populære blant mygg. 

Takknemlig for hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...