Gå til innhold

Råvarebasert kosthold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har lagt om til råvarebasert kosthold og kuttet ut det meste av ultraprossesert mat? Hvordan har det i såfall påvirket kropp og vekt? 

Jeg la om kostholdet for en stund siden der jeg kuttet ut mat med tilsatt sukker og det meste av mel. Jeg fikk etter en tilvenning/avvenningsperiode bedre energi, og følte meg bedre. Men som en del av dette ble det jo til at jeg sluttet å spise det meste av ultraprossesert mat siden det ofte inneholder sukker og mel (selv om det opprinnelig ikke var intensjonen).

Etter å ha lest om farene ved ultraprossesert mat og hvordan det påvirker kroppen til å spise mer enn en trenger og har mange negative virkninger på kroppen så har jeg lyst å utelukke det meste for meg og familien. Men hadde vært fint å høre andre sine erfaringer rundt dette.

Anonymkode: 820da...78b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lager det meste av måltidene fra råvarer. Det har ikke påvirket kropp og vekt merkbart. Det vil si vekta har økt, men det tror jeg er fordi maten smaker så godt, som gjør at jeg spiser mer. Vi gjør det egentlig bare fordi vi lager mat bedre på smak selv. Samtidig er det jo mulig å unngå for mye salt, sukker og andre ting. Vi vokste opp i familier hvor dette var normen, da fortsatte vi uten at det var så bevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...