Gå til innhold

Hundehår overalt, jeg blir gal!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en golden retriever, og den røyter så sykt mye at jeg holder på å bli gal. Det er hundehår OVERALT. Bare den går forbi sofaen, blir sofaen helt hvit av hår. Det er hår på klærne våre, på gulvet, og jeg finner til og med hår i maten! Vi har robotstøvsuger, men den tar ikke alt. Hunden får bare være i en etasje, og i den andre etasjen er det SÅ mye bedre mtp hårene.. 

Finnes det noen tips for å unngå så mye hår overalt? 
Er det urimelig å be dama (som eide hunden før vi ble sammen) om å bruke mer tid på støvsuging/fjerne hår hver dag? 

Anonymkode: 5c41b...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det urimelig å be dama (som eide hunden før vi ble sammen) om å bruke mer tid på støvsuging/fjerne hår hver dag? 

Nei. Daglig støvsuging er nødvendig når man har en hund som røyter mye.

Anonymkode: a4ada...37f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må børste hunden jevnlig.  Folk tror det ikke er pelsstell med golden, men min erfaring er at jeg brukte mer tid på børsting når jeg hadde golden enn  sheltie.

Anonymkode: 7d8d1...ea0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hundehår er som krydder i maten!"

I de verste røyteperiodene støvsuger jeg et par ganger om dagen. Sånn er det å ha hunder som røyter mye. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en golden og har samme opplevelse 🙈😭🙈  forstår ikke at det er mulig å miste så mye hår og fortsatt ha så fyldig pels 😅

Anonymkode: c9e05...524

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børst jevnlig i de verste røyteperiodene. Bad med shampo for røyting kan hjelpe også

Anonymkode: e3ad2...d1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å gi den dr. Baddakys fiskeolje i maten, det kjøpes hos veterinær. 

Anonymkode: 5909b...fc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôring med Vom&hundemat (active) blandet med lakseolje og Acana tørrfôr med sardiner, samt børsting HVER DAG, gjorde det mye bedre her.

Anonymkode: 64a9b...ce5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp robotstøvsuger eventuelt en dyson. Tar hele stua, kjøkkenet, badet og gangen på 15 min

Anonymkode: 906c2...374

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 12 år med golden kan jeg si at det "bare" er å støvsuge og børste hele tiden 😅 Godt for og fiskeolje kan hjelpe noe, men det er mye pels. Selv om jeg elsker rasen gikk jeg over til røytefri på neste hund. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjæresten din eide hunden og tok den med så bør det ikke være urimelig og be om støvsuging minst daglig. 

2 hunder her, jeg tørrmopper  en gang om dagen og støvsuger minst en gang daglig. 

Pledd ristes, sofatrekk vaskes etc. Orker ikke hår overalt, eller at det skal bli sånn "hundelukt" på alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme rase og samme problem her. Jeg var borte et par dager nå og ingen av de andre hadde støvsugd siden jeg dro, jeg vasset i golden-hår😅. Golden røyter to ganger i året, 6mnd før jul og 6mnd etter jul🤣. Skjønner din frustrasjon, men sånn er livet med en golden….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 9.40):

Nei, det synes jeg ikke er urimelig - det er normalt å måtte støvsuge og fjerne hår fra kjæledyr, og hvis den egentlig er hennes så tenker jeg at det er innafor et hun gjør en innsats på området.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...