Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barnehagebarn, og har nylig fått en baby. Største må leveres i barnehagen, men baby griner til vi er fremme (snakk om 4-5 min). Sovner mens vi er inne i barnehagen, tipper det er fordi bilstolen er i mer bevegelse da enn i bilen. Babyen er såklart mett og har ny bleie, så det er bare det at den ikke liker bilstolen/å kjøre bil tror jeg.

Hva gjør dere andre med babyer som griner i bilstol når man MÅ kjøre? Føles ikke greit å la babyen gråte, men ser ingen annen løsning nå.

Anonymkode: e6724...a56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger må man bare, selv om det er kjipt. 

Anonymkode: 319e5...50c

• Liker 11
Skrevet

Min hatet også bilstol da hun var liten, og jeg hatet å kjøre for syns det var så grusomt å høre på. Har ikke noe alternativ løsning, da jeg ikke måtte kjøre noe sted. Men vil tro det sikkert går seg til. Siden det bare er 4-5 min i bil, så kan dere kanskje gå?

Anonymkode: 4a4b5...842

Skrevet

Sånn er det bare, selv om det er kjipt. Man må jo kjøre til ting av og til. Du er jo veldig heldig om det bare er den lille turen på 5 minutter, mange er avhengige av mye lenger turer daglig for å få gjort ting. 

Anonymkode: 1ce59...522

• Liker 3
Skrevet

Om det bare er fem minutter så kan du vel heller ta vogn med søskenbrett?

Anonymkode: 82cab...5e2

• Liker 1
Skrevet

Babyen gråter dessverre like mye i vogn, pluss at turen da blir på ca 20 min 😅 Da er det er det bedre med 5 min gråt. 

Noen som har noen tips til hvordan baby kan like bilstol bedre? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Babyen gråter dessverre like mye i vogn, pluss at turen da blir på ca 20 min 😅 Da er det er det bedre med 5 min gråt. 

Noen som har noen tips til hvordan baby kan like bilstol bedre? 

Det er en baby. Det kan jo ikke være så ille om den sovner. Den blir vant.

Anonymkode: 82cab...5e2

• Liker 3
Skrevet

Hvilken helning får du i bilen? Hvis stolen er for bratt kan baby reagere på ubehaget ved pustebesvær. 

Anonymkode: 21cb7...8c7

• Liker 2
Skrevet

Å sutre i 4-5 minutter før soving er jo uansett ikke uvanlig, uansett om baby er på mammas fang eller i en bilstol :) du trenger nok ikke å ha dårlig samvittighet. 

Et praktisk tips hvis deres baby er som vår og liker å se mamma og pappa i bilen - ha babystol i forsetet (husk å skru av airbag!) og storesøsken bak førersetet :) Da kan baby se mamma som kjører på turer med bare en foreldre, og når begge foreldrene er med kan en voksen sitte bak og ha god oversikt over begge barn :)

• Liker 2
Skrevet

Hva er dette tipset over alt med å sette barnet foran og skru av airbagen? Mener deret forelderen som kjører skal risikere å øke sannsynligheten for å dø om man kræsjer da?

Anonymkode: 39714...f8f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er dette tipset over alt med å sette barnet foran og skru av airbagen? Mener deret forelderen som kjører skal risikere å øke sannsynligheten for å dø om man kræsjer da?

Du skrur jo bare av for passasjersetet.

Anonymkode: 9b1bf...47d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skrur jo bare av for passasjersetet.

Anonymkode: 9b1bf...47d

Å ja😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anonymkode: 21cb7...8c7

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

😆 Ja, haha, som sagt, du skrur jo altså ikke av din egen, bare den der bilstolen står. Det står vel veldig tydelig og klare advarsler på alle bilstoler og biler med airbag at man ikke kan bruke vanlig airbag der det står bilstol :)

I nye biler er det like trygt å ha babybilstolen foran som bak så lenge man tar av airbag, så jeg syntes det er helt genial løsning når man har to barn :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 9.33):

Jeg har ett barnehagebarn, og har nylig fått en baby. Største må leveres i barnehagen, men baby griner til vi er fremme (snakk om 4-5 min). Sovner mens vi er inne i barnehagen, tipper det er fordi bilstolen er i mer bevegelse da enn i bilen. Babyen er såklart mett og har ny bleie, så det er bare det at den ikke liker bilstolen/å kjøre bil tror jeg.

Hva gjør dere andre med babyer som griner i bilstol når man MÅ kjøre? Føles ikke greit å la babyen gråte, men ser ingen annen løsning nå.

Hva med å trille begge i vogna heller?

Anonymkode: 1f34a...3d0

Skrevet

Følger - og føler med deg TS! Her er mini syv måneder og hylskriker på seg pustestopp og oppkast i både bilstol og vogn. Hjalp litt å bytte til sittedel i vogn, men bilkjøring er fremdeles et mareritt.. SÅ LEI av å være låst her hjemme!! Baby er verdens blideste ellers, men vogn og bilstol? Nei takk! 

Anonymkode: 84b1e...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...