AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Har en liten en her som har bestemt seg for å slå alle rekorder i familien og har begynt å gå med gåvogn (har hatt den fremme pga lekene foran), bare 6 måneder gammel.. Krabbe, sitte og stå langs møbler er han allerede veldig dreven på, og på forrige kontroll da han satt, sa helsesøster at det gikk fint i og med at han gjorde det selv, og han ikke ble "tvunget" i den posisjonen. Nå har han begynt å gå som sagt, og jeg er litt usikker på om det er "greit" for den lille kroppen hans. Igjen er det noe han har funnet ut av selv, så er han da også klar for det? Anonymkode: 20287...2ff
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Skulle stått "går med gåvogn" i overskriften, men glemte å gå tilbake til overskriven før jeg postet innlegget.. Anonymkode: 20287...2ff
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Selvfølgelig er det greit, kanskje han blir den neste Usain Bolt om noen år? 😊 Anonymkode: cb8d0...8aa 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Han går jo ikke. Det er ikke noe som heter å gå litt eller gå med gåvogn. Enten kan man gå eller så kan man ikke og din går ikke Anonymkode: 5e91e...c60 6
Adara Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han går jo ikke. Det er ikke noe som heter å gå litt eller gå med gåvogn. Enten kan man gå eller så kan man ikke og din går ikke Anonymkode: 5e91e...c60 lol :') Konstruktivt svar. Er du sjalu på en seks måneder gammel baby? Og sier du til de på gamlehjemmet som går med rullator at de ikke kan gå? Hva gjør de da? Jeg ville hørt med helsesøster, men kan ikke se for meg at det ikke er greit! Så lenge han gjør det av egen vilje må det jo være utelukkende positivt! 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Adara skrev (7 minutter siden): lol :') Konstruktivt svar. Er du sjalu på en seks måneder gammel baby? Og sier du til de på gamlehjemmet som går med rullator at de ikke kan gå? Hva gjør de da? Jeg ville hørt med helsesøster, men kan ikke se for meg at det ikke er greit! Så lenge han gjør det av egen vilje må det jo være utelukkende positivt! Ikke utelukkende positivt, alt blir litt mer slitsomt når de kommer seg opp og rundt😉 Dessuten vet jeg ikke om det er noen bevist sammenheng mellom å være tidlig ute (motorisk, språklig eller whatever..) og egenskaper som voksen. Noen som vet noe? Anonymkode: e3499...09d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Adara skrev (9 minutter siden): lol :') Konstruktivt svar. Er du sjalu på en seks måneder gammel baby? Og sier du til de på gamlehjemmet som går med rullator at de ikke kan gå? Hva gjør de da? Jeg ville hørt med helsesøster, men kan ikke se for meg at det ikke er greit! Så lenge han gjør det av egen vilje må det jo være utelukkende positivt! Nei, men er så lei av å høre folk si "han går litt, rundt bordet og sånn". Hvorfor skulle jeg være sjalu på en baby? Det denne babyen gjør er normalt Anonymkode: 5e91e...c60 6
Adara Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men er så lei av å høre folk si "han går litt, rundt bordet og sånn". Hvorfor skulle jeg være sjalu på en baby? Det denne babyen gjør er normalt Anonymkode: 5e91e...c60 Folk må vel få lov å skryte litt av babyene sine? Er så trist når sånne som deg kommer inn med sånne kommentarer. Hvorfor prøver du å ødelegge gleden? Og det du skrev var ikke at det er normalt, som helt sikkert ville vært konstruktivt, du bare skrev at TS tok feil. Hennes går ikke, hvorfor er hun stolt? 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Mine reiste seg også selv ved bordet og gikk rundt ved å støtte seg i møblene i den alderen. Moro når de blir mer mobile. 😊 Anonymkode: a26a1...cea
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Så lenge dette er noe han styrer selv, tåler kroppen hans det fint men hvis du er usikker, ville jeg hørt med helsesykepleier. Anonymkode: d039f...fd1 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ikke utelukkende positivt, alt blir litt mer slitsomt når de kommer seg opp og rundt😉 Dessuten vet jeg ikke om det er noen bevist sammenheng mellom å være tidlig ute (motorisk, språklig eller whatever..) og egenskaper som voksen. Noen som vet noe? Anonymkode: e3499...09d Det har ingenting å si når det gjelder å gå/krype/osv. som baby. Jeg var lynraskt ute med «alt» som baby, men det jevnet seg ut etter hvert! Anonymkode: 1ce41...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Han går jo ikke. Det er ikke noe som heter å gå litt eller gå med gåvogn. Enten kan man gå eller så kan man ikke og din går ikke Anonymkode: 5e91e...c60 Lest hva som ble skrevet?:) Skrev rett etterpå at det skulle stå "går med gåvogn" i overskriften. Har vel aldri nevnt at han er unormal, men at han er tidlig ute, det er han. Og greia her er ikke at jeg skal skryte av han, selv om jeg så klart er utrolig stolt over han (uavhengig av hva han gjør), men at jeg rett og slett er usikker på om kroppen hans er klar for alt det han driver med. Man skal jo feks ikke ha babyer i gåstol, fordi de ikke er klare for den belastningen (eller har jeg misforstått helt). Anonymkode: 20287...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Noen er raskere enn andre Haha, min er 7mnd og er blitt en racer på å dra seg fremover på magen, men viser ingen tegn til å sette seg opp eller dra seg opp i stående. Synes det er travelt nok😆 Anonymkode: 51325...64c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så lenge dette er noe han styrer selv, tåler kroppen hans det fint men hvis du er usikker, ville jeg hørt med helsesykepleier. Anonymkode: d039f...fd1 Takk😊 Anonymkode: 20287...2ff
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han går jo ikke. Det er ikke noe som heter å gå litt eller gå med gåvogn. Enten kan man gå eller så kan man ikke og din går ikke Anonymkode: 5e91e...c60 Jo, barnet går Anonymkode: ac15f...139
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 Min var omtrent like tidlig ute med å gå (med støtte) og jeg fikk beskjed på helsestasjonen om at det var helt greit når han styrte det selv. Han har alltid vært sterk og nysgjerrig. Når det gjelder det å være tidlig ute med ting som baby og det å bli veldig smart etc i voksenlivet: Det er nok ikke så stor sammenheng der. En som går tidlig blir jo ikke bedre til å gå som voksen enn en som begynner å gå senere. Men det er jo en lettelse for foreldrene å se at barnet i hvert fall ikke er sent ute. Man kan jo fort bli (ofte ubegrunnet) bekymret hvis barnet er sent ute. Anonymkode: 511ed...f97
Maleficenta Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en liten en her som har bestemt seg for å slå alle rekorder i familien og har begynt å gå med gåvogn (har hatt den fremme pga lekene foran), bare 6 måneder gammel.. Krabbe, sitte og stå langs møbler er han allerede veldig dreven på, og på forrige kontroll da han satt, sa helsesøster at det gikk fint i og med at han gjorde det selv, og han ikke ble "tvunget" i den posisjonen. Nå har han begynt å gå som sagt, og jeg er litt usikker på om det er "greit" for den lille kroppen hans. Igjen er det noe han har funnet ut av selv, så er han da også klar for det? Anonymkode: 20287...2ff må jo være greit for kroppen når han faktisk klarer det
Maleficenta Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lest hva som ble skrevet?:) Skrev rett etterpå at det skulle stå "går med gåvogn" i overskriften. Har vel aldri nevnt at han er unormal, men at han er tidlig ute, det er han. Og greia her er ikke at jeg skal skryte av han, selv om jeg så klart er utrolig stolt over han (uavhengig av hva han gjør), men at jeg rett og slett er usikker på om kroppen hans er klar for alt det han driver med. Man skal jo feks ikke ha babyer i gåstol, fordi de ikke er klare for den belastningen (eller har jeg misforstått helt). Anonymkode: 20287...2ff barnet ditt reiser seg opp selv og står og går. gåvogn er mer at barnet blir tvunget i den stillingen selv om barnet ikke klarer det på egenhånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå