Gå til innhold

Venneløs og giftemål…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er litt sårt, men jeg har ingen venner og er forlovet. Hva slags alternativ har man utdrikkingslag og forlover, når man ikke har noen nære venner? 

Anonymkode: da10e...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ikke ha utdrikningslag.
Men forlover/vitne må du ha. Det avhenger forøvrig av om du skal gifte deg i kirken eller feks ved rådhuset, humanetisk (og lignende) blir vel samme som i kirken hvor du må ha noen til å være vitne/forlover som du selv bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare hopper bukk over det. Jeg sa klart i fra til de få venninnene jeg har, at jeg ikke ville ha noen form for utdrikkingslag og tull. Kan ikke forestille meg noe mer slitsomt og idiotisk, kanskje å bli kledd ut og rølpe rundt i fylla osv. Jeg hater å bli gjort til midtpunktet i en forsamling, så jeg ville heller ikke gifte meg "stort" i kirken med mange gjester og sånn. Så det ble borgerlig vielse, med bare meg og mannen tilstede i utlandet, og ambassadens ansatte som vitner. AKKURAT slik jeg ville ha det! Lite og intimt, og gift ble vi!

Bare glem hele utdrikkingslag-opplegget. Mange velger å ikke ha det. Gå ut og spis en bedre middag med forloveden din og kos dere sammen i stedet.

Anonymkode: 2452b...753

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be noen i familien være forlover eller en kollega hvis du har.

utdrikningslag hadde jeg vært glad for å slippe .. faktisk...

Anonymkode: af871...1cb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner, men ingen nære. Søsteren min var forlover

Anonymkode: c12ee...96b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gift dere på rådhuset, med kun vitner (kan eks være foreldre) og så en middag med familie på kvelden. legg opp til at dere/du ikke ønsker noe stort bryllup fra dag 1. 

vi planlegger å gifte oss på rådhuset kun med vitner, for å så ha middagsfest med hans familie.

vi har begge et par venner hver (pluss kollegaer) ,min svigerinne er mer nær meg enn mine venninner.gjør det enkelt ved at min svigerinne skal være forlover, mine venninner er ikke invitert. hans kamerat er helt fra barndommen, så blir mer naturlig at han deltar. 

jeg har ikke kontakt med min slekt så det blir kun min samboer sin side av familien. 

Anonymkode: 984a0...d6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du gode kollega som du kan ha et utdrikningslag sammen med? Det viktigste er at du gjør noe du synes er morsomt, du må ikke gjøre som "alle andre".  Om du ikke vil ha et utdrikningslag trenger du ikke ha det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at utdrikningslag ikke er nødvendig, kjenner flere som har hoppet over det :) mitt utdrikningslag var venninnekveld med to venninner, hvor vi drakk litt vin og spiste god mat. Det kan være så lite, eller ingenting også.

Eventuelt om du har søsken kan de være med. 

Anonymkode: daa0a...c8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen i familien som kan være forloveren din? 

Det er aldri for seint å finne venner, lag et innlegg i finn en venn her inne på KG og hør om det er noen som bor på samme sted som deg:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...