Gå til innhold

Vaareminnersider - fy flate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mistet et familiemedlem for noen år siden. Tidlig i 20 årene. Ulykke. 

Jeg gikk inn på vaareminnesider for å søke på navnet. Viser seg at det har dødd nesten 15-20 stk - under 30 år, med samme navn, etter den tid. På bare 3-4 år!

Hvordan er det mulig at det har dødd så mange unge med samme navn på så kort tid? 🤯🤯🤯

Anonymkode: 2f28e...c81

Videoannonse
Annonse
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Høres veldig spesielt ut, kanskje avdøde hadde et veldig populært navn? Vi ser jo stadig slike mote/navnetrender hvor det begynner flere barn med samme navn på skolen samtidig.  Annenhver jente het det samme som meg, kjedelig navn også, men nå er navnet helt avlegs.  Guttenavn fra samme tiden var også «mote»  

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Av og til så står den avdøde flere ganger inne på der. Farmoren til mannen når står der to plasser, den ene med dødsannonse og en annen ikke. Er du sikker på at det ikke bare er han, men at han står flere plasser?(veldig dårlig forklart merker jeg).

Anonymkode: 6edd7...d93

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (15 minutter siden):

Høres veldig spesielt ut, kanskje avdøde hadde et veldig populært navn? Vi ser jo stadig slike mote/navnetrender hvor det begynner flere barn med samme navn på skolen samtidig.  Annenhver jente het det samme som meg, kjedelig navn også, men nå er navnet helt avlegs.  Guttenavn fra samme tiden var også «mote»  

Ja, det var helt rart. Nesten ekkelt. Visste ikke at navnet var så vanlig. Tydeligvis mange med samme fornavn ulike steder i landet. Alle døde mellom 2018-2021. Og Alle er født etter 1990.😮

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Av og til så står den avdøde flere ganger inne på der. Farmoren til mannen når står der to plasser, den ene med dødsannonse og en annen ikke. Er du sikker på at det ikke bare er han, men at han står flere plasser?(veldig dårlig forklart merker jeg).

Anonymkode: 6edd7...d93

Nei. Det er forskjellige. De har samme fornavn,men ulike etternavn. Forskjellig fødselsdato og dødsdato. Ble litt paff her🤯

Skrevet

Etter han (2018) er det 18 stk med samme fornavn som er døde. De er alle født i 1990 eller senere 🤯🤯🤯

Skrevet

Mange mennesker i Norge.

Anonymkode: eabf6...e1e

• Liker 1
Skrevet

Det er selvsagt flere enn 18 stk med samme navn som er døde etter 2018. Men 18 stk født i 1990 eller senere.

Og før han i familien er det 3 nye med samme fornavn som er døde i samme aldersgruppe. på bare et par måneder. 

Til sammen 22 stk med samme fornavn (1990 ++) er døde fra 11.2017 - 09.2021 🤯🤯🤯

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange mennesker i Norge.

Joa, men ikke så vanlig at så unge mennesker dør. Og så mange med samme navn på kun 4 år? Creepy

Skrevet

Hvis de heter Marte eller Henrik så er det ikke rart. Halve klassen min på barneskolen på 90-tallet het det. Noen navn er ekstremt vanlige i gitte tidsperioder.

Anonymkode: bb6d8...6cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis de heter Marte eller Henrik så er det ikke rart. Halve klassen min på barneskolen på 90-tallet het det. Noen navn er ekstremt vanlige i gitte tidsperioder.

Anonymkode: bb6d8...6cf

Ingen av disse navnene

Skrevet

Er det bare samme fornavn, ikke etternavn? I så fall er det ikke noe rart, er sikkert et av de vanligste navnene for den aldersgruppa.

Anonymkode: efac0...1ea

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det bare samme fornavn, ikke etternavn? I så fall er det ikke noe rart, er sikkert et av de vanligste navnene for den aldersgruppa.

Anonymkode: efac0...1ea

Bare samme fornavn

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Joa, men ikke så vanlig at så unge mennesker dør. Og så mange med samme navn på kun 4 år? Creepy

Høres helt normalt ut. Sjekket nettopp SSB for hvor mange født mellom 1990 og 1999 som døde i 2019. Det var ca 300 stykker. Så kan vi gange det med 4 og får 1.200 dødsfall på 4 år.

At 22 personer av 1.200 har samme navn er ikke rart om det er et populært navn. Det er 1,8%.

Men det er bare dem født mellom 1990 og 1999, dem født mellom 2000 og 2019 er ikke tatt med...så tallet er kanskje nærmere 4.000 personer født etter 1990 som døde i løpet av fire år.

At 22 stk av 4.000 personer har samme navn er enda mindre rart. Det er 0,5%..

• Liker 5
Skrevet

Herregud det er da helt normalt. Trodde først du mente samme fornavn og etternavn, da hadde jeg skjønt det. Men samme fornavn?? Det er ikke noe nytt at unge mennesker dør hver eneste dag vettu. De dør av sykdom, ulykker, overdoser og selvmord. Hvis dette sjokkerer deg så vanvittig så råder jeg deg til å slutte å henge så mye inne på den siden. 

Anonymkode: f7eca...8cf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...