AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Sender man melding å sier ifra at barnet er hjemme for dagen eller tar seg fri en dag? Anonymkode: 578ed...b77
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Ja, jeg sier fra, syntes det er høflig. Så slipper personale å vente hvis de har planlagt å gjøre noe når alle er på plass. Vi bruker vigilo nå så det er veldig kjapt å registrere fravær i appen, i kommunen vi bodde før sendte vi bare sms . Anonymkode: b920c...066 16
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg gir alltid beskjed innen kl 09 dersom barnet mitt skal ha fri eller er syk den dagen. Anonymkode: 12ad1...fb1 17
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Vi bruker barnehagens app, så sier i fra på den om barnet blir hjemme pga sykdom. Anonymkode: da3bb...de5 4
Lorieen Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Selvfølgelig sier jeg fra, det skal man alltid. Barnehagen vår bruker Visma-appen så det er enkelt å gi beskjed om fravær. 19
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, jeg sier fra, syntes det er høflig. Så slipper personale å vente hvis de har planlagt å gjøre noe når alle er på plass. Vi bruker vigilo nå så det er veldig kjapt å registrere fravær i appen, i kommunen vi bodde før sendte vi bare sms . Anonymkode: b920c...066 Personalet? Hva med de andre barna? Bra dere sier ifra. Synes det er rart at alle andre sitter og venter på de hensynsløse og respektløse forsentkommerne, håper ikke denslags «minste felles multiplum»-tankegang fortsetter i skolen. Forsentkommeren bør hospitere i en annen avdeling når egen avdeling gjennomfører utflukten/annet som er planlagt istedenfor å forsinke og/eller avbryte for alle andre. Anonymkode: bd1e4...23f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Personalet? Hva med de andre barna? Bra dere sier ifra. Synes det er rart at alle andre sitter og venter på de hensynsløse og respektløse forsentkommerne, håper ikke denslags «minste felles multiplum»-tankegang fortsetter i skolen. Forsentkommeren bør hospitere i en annen avdeling når egen avdeling gjennomfører utflukten/annet som er planlagt istedenfor å forsinke og/eller avbryte for alle andre. Anonymkode: bd1e4...23f Dersom alle barna er på plass før kjernetid, bortsett fra en, er det veldig greitt å vite om sistemann kommer eller ikke. Da kan vi gå på tur tidligere feks, eller starte andre aktiviteter. Er ikke bare til å være på annen avdeling, de har da sine aktiviteter, dessuten blir det veldig utrygt for barnet. Anonymkode: c680b...a65 16
Gjest kruspersilletaco Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Ja, alltid. Tenker det er greit for dem å vite om? Tror de vil ha beskjed
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Vi vil gjerne vite om fravær så tidlig som mulig så vi går en oversikt over dag og antall og så vi slipper å vente på noen som ikke kommer med å gå på tur ol. Ved sykdom er det også greit å vite i tilfelle flere er syke med samme symptomer. Da får vi en indikasjon på om det er smittsomt eller ikke. Anonymkode: b8da0...303 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 selvfølgelig skal man si ifra! noe annet er svært frekt. hvis ikke går jo barnehagen og venter og undrer seg på hva som er skjedd. det er også ofte man venter med å gjøre visse aktiviteter til alle er komme som eks å gå på tur eller annet. Anonymkode: 4920b...a64 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Eh ja, trodde det var en selvfølge? Vet faktisk at barnevernet har et standardspørsmål om foreldre gir beskjed om fravær. Det er neppe i seg selv så big deal, men det går vel inn i generell struktur og orden i et hjem Anonymkode: f574f...b71 21
Sandie Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Gir selvfølgelig beskjed. Det er fort gjort i MyKid-appen. 6
Rullerusk Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Sender man melding å sier ifra at barnet er hjemme for dagen eller tar seg fri en dag? Anonymkode: 578ed...b77 Selvfølgelig sier man ifra. Hvilke argumenter har du for å ikke si ifra? 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 Blir egentlig helt matt av at noen stiller et sånt spørsmål, men godt at så mange svarer at det er en selvfølge å si i fra. Det er noe av det første vi sier ifra til foreldrene om i alle fall, at det er veldig viktig at de gir beskjed om fravær. Har du, TS, ikke fått den beskjeden fra barnehagen? Grunner til dette er: -De andre barna lurer jo på om vennen sin kommer i barnehagen i dag -Hvis det er mye fravær blant barna, så slipper vi kanskje å bruke tusenvis av kroner på å sette inn vikar akkurat den dagen. Kan heller sette inn vikar en dag der virkelig trengs. -Vi kan gå på tur/ gjøre opplegg tidligere, altså planlegge dagen lettere rett og slett. I stedet for å vente på et barn som aldri kommer. Du pleier vel å si ifra i andre settinger om du plutselig ikke dukker opp? Det er jo bare vanlig folkeskikk å si ifra om sånne ting. Anonymkode: 92645...816 18
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 Sier i fra! Somregel veldig tidlig på dagen, siden vi vanligvis leverer tidlig. Noen ganger har jeg nesten glemt det, og ikke gitt beskjed før 8.30 tiden. Det er fort gjort å glemme. Har hatt barn i bhg i snart 7 år, så vil nok gå greit om jeg skulle glemme det en gang. Anonymkode: 9f2a6...fa3 2
tussi84 Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 Enn må jo si fra, hvis ikke lurer jo barnehagen på om det kan ha skjedd noe. Skjer det mange nok ganger at barnet uteblir uten beskjed, så kan barnehagen sende bekymringsmelding på dette, slik at saken blir undersøkt. I vår barnehage skal man melde fra om fravær før kl 09.30 samme dag senest. Det innebærer både sykdom, og fri. Enn kan ringe eller sende sms. 1
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 Selvsagt. Så raskt man vet at barnet blir hjemme. Et par år siden jeg hadde barnehagebarn, men dette gjør jo at de kanskje ikke trenger å ta inn vikarer - budsjettet er spart til de faktisk trenger det. Til det beste for både barn og ansatte. 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 Såklart, noe annet vil være helt utelukket. Mangler noen antenner om man ikke sier ifra. Anonymkode: 8b476...2f4 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 Ja, vi sier ifra. Anonymkode: f406e...b55
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 Ja, eg sender sms. Viss ikkje må jo barnehagen vente på mitt barn. Anonymkode: caa69...277
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå